נתק מההורים, הסתגלות לנורמות חברתיות חדשות, והיעדר השכלה תיכונית ותעודת בגרות, הם רק חלק מהגורמים איתם נאלצים להתמודד אנשים היוצאים בשאלה, אך אמהות לילדים שמחליטות לעזוב את הדת, נאלצות, כך מסתבר, לעמוד בפני מצב קשה הרבה יותר. היום (שלישי) בשעה 21:45, ישודר בקשת סרטה של גלית גוטמן מסדרת סרטי הדוקו "בגובה העיניים". הפעם יהיה זה הסרט "לא בלי ילדיי", בו יוצאת המגישה בעקבות סיפוריהן של נשים חרדיות שיצאו בשאלה.


"לא בלי ילדיי", סרטה של גלית גוטרמן

לאחר התאבדותה הטרגית של אסתי ויינשטיין, נחשפה התופעה של נשים גרושות, חרדיות לשעבר, שמרגע שיצאו בשאלה הן מנותקות מילדיהן על ידי הגרוש והסביבה, לא פעם בגיבוי של בית הדין הרבני.



במהלך הסרט פוגשת גוטמן את אביבה דוד בת ה-35, שכבר כמעט ארבע שנים לא מתראה עם ששת בניה (בני 7 עד 17). מהרגע שבו חזרה בשאלה והתגרשה מבעלה, מסרב אבי הילדים לתת להם לראותה. "אני לא ישנה בלילות כי יש לי סיוטים, אבל אני רק רוצה שיהיה להם טוב", היא אומרת. אביבה דוד גרה במרחק שני רחובות בלבד מילדיה ונאבקת בעתירות לבית הדין הרבני על זכותה הבסיסית להיות אמא.



"לא בלי ילדיי" גלית גוטמן. צילום מסך: קשת
"לא בלי ילדיי" גלית גוטמן. צילום מסך: קשת



בסרט עולה השאלה האם בית דין רבני, המורכב רק מאנשים דתיים/חרדים, יכול להיות אובייקטיבי כשהוא בא לדון במקרים של נשים שיצאו בשאלה וכבר לא מקיימות מצוות. 



"לא בלי ילדיי" גלית גוטמן. צילום מסך: קשת
"לא בלי ילדיי" גלית גוטמן. צילום מסך: קשת



מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר בתגובה: "במהלך הסרט נחשף צד אחד בסכסוך משפטי. עקב החיסיון לא נוכל להיכנס לפרטי המקרה, אך נציין כי שני הצדדים הם הורים שאוהבים את ילדיהם ודואגים להם. הדיינים אינם מערבים בשיקוליהם את אורח חייהם הדתי או הלא דתי של בעלי הדין אלא רואים לנגד עיניהם את טובת הילד כעיקרון עליון עליו מונחת הפסיקה".