"הישרדות" במתכונתה הנוכחית, היא לא לשרוד רעב, מחסור, קור וסערות, אלא לשרוד תככים, שקרים ומניפולציות. בעונה רווית מתחים בינאישיים וחתרנות בלתי נלאית, המשימות הפיזיות פחות מושכות פוקוס, ובמקומן, המריבות והמזימות הופכות לעניין המרכזי. ליוסי למשל יותר קל לנצח במשימות, מאשר לתחמן ולתכנן מהלכים כנגד יריביו הפוליטיים, שרובם חבורת צפעונים שרק מחכים להכיש בלשונם הארסית את מי שעומד בדרכם, או להיפך, להתחנף לפי מידת הצורך והאינטרס האישי.



דוגמה לכך היא החברות הפתאומית והנפלאה של מעיין וענבר, שצמחה ממקום של משטמה קשה ביניהן לאורך כל העונה. דוגמה הפוכה לענבר ומעיין היא ורד. אותה לא קונים במילים יפות והיא אומרת ישר בפרצוף מה היא חושבת. הבעייתיות אצלה נעוצה באופן הדיבור הבוטה, הקולני וחסר החמלה. את נתי המסכן בן ה-40 היא הביאה לידי דמעות כאשר צרחה עליו בפול ווליום, והוא עמד שם מולה נזוף ומושפל, שמוט כתפיים ומרוט נוצות. ורד היא לא הבן אדם הכי סימפטי בעולם, והדבר יעמוד לה לרועץ, אם וכאשר היא תגיע לגמר, ולשלב שבו הקהל צריך לסמס ולומר את דברו. ייאמר לפחות לזכותה שהיא לא צבועה ומתמידה בשנאתה, שלא כמו ענבר ומעיין שהופכות את עורן כל שני וחמישי.



הישרדות. צילום מסך.
הישרדות. צילום מסך.



היחיד שאיכשהו מצליח לא להתלכלך, הוא זהבי, המרוויח הגדול מכול העימותים מסביבו, כי בעוד הם עסוקים בלהתכתש אחד עם השני ולסמן את הקורבן הבא שיעלה על הגריל, הוא עוטף את עצמו בשתיקה ולא מתערב, וכך מניחים לו לנפשו. כמו היתושים הגדולים של דרום אמריקה, ארץ המסוקיטוס הקטלניים, שיעקצו את כולם חוץ ממך, כי מרחת על עצמך קרם דוחה יתושים.



שגיא הודח סופית מהמשחק, אך לא לפני שציין שהוא עוזב בראש מורם. אפשר לחשוב שהוא הציל את המדינה מאיזשהו אסון קולוסלי, בגלל שהוא שהה כמה ימים על אי בפיליפינים. גם יוסי הודח עד להודעה חדשה, לא לפני שהוא ציין ש"הישרדות" היא בי"ס לחיים. אז "מה למדת היום בגן, ילד מתוק שלי?" נשאל יוסי והוא ענה: למדתי שלרמות במשחק זה לא נעים, אבל לא נורא. אה, כן. וגם שקוקוס עושה צרבת.



הישרדות. צילום מסך
הישרדות. צילום מסך



מעיין אדם לעומת זאת למדה שנאמנות לברית חייבת להיות איתנה, קבועה ונצחית, כמו הנאמנות שלה למירי רגב. נתי לעומת זאת למד, או יותר נכון, ילמד בשבוע הקרוב, שבחיים לא תמיד צריך לפעול מהלב, אלא מהראש, ושייתכן שהוא עשה טעות פטאלית כאשר לא היה אמיץ מספיק בשביל לעזוב את חבורת ענבר ולחבור ליוסי.



שאלת השבוע: איך הצליח גיא זו-ארץ לשרוד את הצעקות, הנביחות, הפרכוסים המוזרים של הגוף וקריאות הקרב של ענבר, כאשר עזרה למנגיסטו במשימת הדו קרב נגד שגיא? אני במקומו הייתי נותנת לה את המיליון בו במקום ורק שתשתוק.