השינויים במפת התקשורת בישראל ממשיכים לצבור תאוצה לקראת הפיצול הקרוב של ערוץ 2 לשני ערוצים נפרדים - "קשת" ו"רשת" - בנובמבר, אך לא רק הזכייניות הגדולות מספקות משרות חדשות לעיתונאים הישראלים הבכירים, אלא גם גופי השידור האחרים שעורכים שינויים רבים בתקופה האחרונה. הבוקר (רביעי) התבשרנו כי מואב ורדי, הכתב המדיני של ערוץ 10 עוזב, ועובר לחדשות "כאן" ונכנס לתפקיד ראש תחום חדשות החוץ.



ורדי שימש בחמש השנים האחרונות בתפקיד הכתב המדיני של ערוץ 10, במסגרתו סיקר את לשכת ראש הממשלה, עבודת הקבינט, משרד החוץ ואת יחסי החוץ של ישראל. בשנים האחרונות התבלט ורדי בסיקור אירועים חדשותיים בעולם, בין היתר במהפכת תחריר במצרים; פלישת רוסיה לחצי האי קרים, פיגועי הבטקלאן בפריז, וביצע דיווחים מיוחדים מהקרב על מוסול בצפון עיראק, מזירת חיסול מהנדס הטילים של חמאס בטוניס, ולאחרונה גם סיקר מדרום קוריאה וגואם את המשבר בין ארצות הברית לצפון קוריאה.





במסגרת עבודתו בערוץ 10 שידר מואב כמה סדרות דוקומנטריות, כגון הסדרה לציון 50 שנה למלחמת ששת הימים, סדרה לציון 20 שנה לרצח רבין, סדרה על ערביי ישראל, ולאחרונה גם סדרה על התמודדותה של אירופה עם איום הטרור.



קודם למינויו ככתב מדיני של ערוץ 10 שימש מואב ככתב בתכנית "המקור" בערוץ 10, שם ביים ושידר סרטים דוקומנטריים בין היתר על מלחמתה של הילדה עמית קדוש במחלת הסרטן, ותחקירים על נסיבות מותו של עמירם ניר במקסיקו, על בנק הסודי של מוני פנאן, על תופעת הדה-לגיטימציה והחרם על ישראל, ועל פרשת הריגול של לארי פרנקלין ובכירי אייפאק עבור ישראל.



נתניהו על מסכי ערוץ 10. צילום: רויטרס
נתניהו על מסכי ערוץ 10. צילום: רויטרס



"אני שמח ונרגש להצטרף לתאגיד השידור הישראלי", מסר ורדי, "מקום בו אני רואה פוטנציאל רב לעשיית עיתונות משפיעה ורלוונטית לציבור הישראלי, ומאמין מאוד בהצלחת המקום".



"אני עוזב מקום שהיה ביתי ב-11 השנים האחרונות", הוסיף העיתונאי, "אני מבקש להודות לגולן יוכפז ויוסי ורשבסקי על ההזדמנות המקצועית שנתנו לי בתקופת עבודתנו המשותפת. חדשות 10 היא מופת לעיתונות הישגית ומקצועית, ואני רוצה להגיד תודה להנהלה, לעורכים, הכתבים, המגישים, המפיקים, התחקירנים, וכל האנשים היקרים בערוץ 10 שמהם למדתי ושבזכות כשרונם ומסירותם הצלחתי בעבודתי העיתונאית".



גאולה אבן מגישה את המהדורה המרכזית הראשונה של כאן. צילום מסך פייסבוק
גאולה אבן מגישה את המהדורה המרכזית הראשונה של כאן. צילום מסך פייסבוק



מחדשות 10 נמסר: "אנחנו מעריכים מאוד את מואב ותרומתו לחדשות 10, ומאחלים לו הצלחה מכל הלב בדרכו החדשה".



מ"כאן" נמסר: "תאגיד השידור הישראלי שמח להודיע על הצטרפותו של מואב ורדי לשורותיו לתפקיד ראש תחום חדשות החוץ של התאגיד. במסגרת תפקידו זה, ובמקביל לניהול התחום, יגיש ורדי יומן חדשות חוץ יומי ב-כאן 11, וישתלב בתפקידי הגשה נוספים בטלוויזיה וברדיו. כמו כן, מתוכנן ורדי ליצור פרויקטים דוקומנטריים בתאגיד שיצולמו בחו"ל ובישראל. לצדו של ורדי ימשיך ערן סיקורל בתפקידו כעורך חדשות החוץ של כאן רשת ב ומגיש השעה הבינלאומית ברדיו".