הסערה סביב עמוד הפייסבוק של "הצינור" עולה מדרגה: לפני כשלושה חודשים גיא לרר, מנחה תוכנית "הצינור" המצליחה, הודיע על עזיבתו את ערוץ 10 לטובת מעבר לזכיינית "רשת", ועמוד הפייסבוק של התוכנית הפך למוקד של מחלוקת בין הערוץ שטען כי הדף שייך לו, לבין המנחה שהמשיך לנהל אותו בפועל. כעת, הערוץ תובע את לרר בבית המשפט והוא מצידו מגיב לטענות בפייסבוק הפרטי שלו: "אני הולך להיאחז בקירות הדף הזה בציפורניי, זהו מפעל חיי. אני מקווה שאתם איתי".






היום פרסם העיתונאי מפרופיל הפייסבוק האישי שלו הודעה החושפת את שורשי המחלוקת שלו מול ערוץ 10: "אני בסערת רגשות כבר תקופה ארוכה ובמחשבי מונחים כמה וכמה עותקים וירטואליים מקומטים של טיוטות להודעה הזו", כתב לרר, "צר לי שלא עשיתי את זה עד כה, אבל דווקא עכשיו, אחרי שקיבלתי כתב תביעה שצרב לי את הלב – הגיע הזמן להיפרד רשמית ולהסביר את מה שאפשר להסביר בינתיים. למי שלא שמע, אני עוזב את ערוץ עשר אחרי 12 שנים מטורפות ומצטרף לזכיינית רשת (ערוץ 13 החדש)".



"כשאנשים רוצים להגיד לי משהו ברחוב, זה תמיד 'צינור לילה בוא לפה'. 'מה קורה הצינור?' יש גם גיא או לרר לפעמים – אבל אלו מקרי המיעוט", כתב לרר בנושא המחלוקת בעניין עמוד הפייסבוק, "נוצרה כאן ישות בפני עצמה. כפי שכל עוקבי הדף הזה יודעים, רק חלק קטן מתכני העמוד הזה קשורים בתכנית הטלוויזיה עם השם הזהה. לצד התוכן הבידורי שלו, הדף הפך לאחד המוקדים הגדולים ביותר לפניות ציבור במצוקה. מיליוני התיוגים של אזרחים שמרגישים לבד מול מערכות גדולות מהם, הם מבחינתי לא רק סיבה לקום לעבודה – אלא גם סיבה לחיות".



טל ברמן, "הצינור". צילום: רונן פדידה
טל ברמן, "הצינור". צילום: רונן פדידה



"פעם אחת, יצאתי מחדר העבודה שלי בוכה. אשתי נבהלה ושאלה אותי מה קרה", כתב לרר ונתן דוגמה לאחת מפעילויות הדף, "ראיתי פוסט של קשיש שחי בדיור הציבורי בתנאים לא תנאים. המקרה הזה מביא לדמעות בפני עצמו, אבל אז ראיתי עשרות מגיבים, כמעט רוב בפוסט הספציפי הזה שפשוט מתייגים את פייסבוק הצינור. אז כן, בכיתי מהמקרה עצמו אבל גם מהבנת הנטל על הכתפיים שלנו והמעמסה שהוא מייצר בלב. בהתחלה נבהלתי, אחר כך התרגשתי, אחר כך הבנתי שאני אסיר תודה על כך. ואז התקשרנו לעמידר".



"על הקהילה שבניתי בעשר אצבעותיי אני לא הולך לוותר", הסביר המגיש, "התביעה מערוץ 10 פילחה את ליבי כיוון שאני יודע שהם יודעים היטב מדוע דף הפייסבוק שייך לי".



"הצינור" לוגו קודם, מתוך עמוד הפייסבוק
"הצינור" לוגו קודם, מתוך עמוד הפייסבוק



לעמוד הפייסבוק המצליח של התוכנית יש 1,089,749 לייקים, וככזה הוא מהווה נכס חשוב עבור מי שמחזיק בו. בעוד שבערוץ 10 עלתה מוקדם יותר החודש עונה חדשה של "הצינור", עם מנחה חדש - טל ברמן, המנחה הקודם ממשיך לנהל את העמוד, מבלי להזכיר את העלייה המחודשת של התוכנית. בערוץ שיגרו למגיש הוותיק כתב תביעה.



כזכור, גיא לרר עזב את ערוץ 10 לאחר 12 שנות שידורים, לטובת הזכיינית רשת, שם יגיש תוכנית חדשה. המעבר התרחש לקראת הפיצול של ערוץ 2, בנובמבר הקרוב, לשני ערוצים, ולמעבר הזכייניות לשבעה ימי שידור. 





"נתבקשתי לערוך שינויים בתכנית", חשף לרר את הסיבה לעזיבה, "הכיוון היה לעבור לבידור הקליל יותר, לפאן. אל תחפשו משמעויות נסתרות או רמיזות לצנזורה. ההחלטה הזו מקצועית לחלוטין ומקובלת לחלוטין. דווקא בגלל העבודה שהמקום משופע בכוכבי חדשות שאני יכול ביום טוב לראות להם את הקרסוליים - אחרי העזיבה של גיא פינס הפור נפל עליי כמי שצריך להיות האתנחתא הבידורית". 


"אני אוהב חומרים מבדרים ומצחיקים ואמשיך להביא גם כאלו, אבל כשאני קם בבוקר ומסתכל במראה אני רואה אדם שסדר היום שלו הוא אחר", כתב המגיש, "אני רואה אב לילדה שיש בו יצר תיקון שקצת קשה לשלוט בו. המאבקים שניהלנו היו קשים אבל הם גרמו לי לצאת מהבית מלא וטעון אנרגיה – ולחזור הביתה בידיעה שזו דרך החיים היחידה שאפשרית בשבילי".

עוד הוסף העיתונאי להמשיך הקו האקטואלי-חברתי של המגזין האינטרנטי גם ב"רשת": "אני מבטיח לצעוק את מה שלא בסדר, זו לא בחירה. נולדנו ככה וככה נמות. נהיה כאלו גם בערוץ 13 או שלא נהיה בכלל"?

ערוץ 10 ביקשו שלא למסור תגובה.