ריאליטי הדייטינג החדש של "קשת" העונה לשם "דייט ראשון" שעלה בשבוע שעבר כבר הספיק לספוג אש ממבקרי הטלוויזיה. אמרו שתוכניות השידוכים מיצו את עצמן כבר בתחילת הניינטיז, כתבו שהוויס אובר של קורין גדעון על גבי הפגישות העיוורות נשמע מבולבל עד מביך, ציינו שהיא מלאה ביותר קלישאות מיאיר לפיד, ולא שכחו לציין שרגע השיא בתוכנית היה עדותו של המשתתף דודו, שסיפר בגאווה שכדי להביא מזל טוב הוא "לובש את התחתון הפוך".



"דייט ראשון" מבוססת על פורמט בריטי פשוט, בו מגוון זוגות מגיעים לפגישה עיוורת במסעדה מרושתת מצלמות, צריכים להרשים זה את זה, ובסופו של דבר להחליט אם להמשיך את היחסים. הפורמט, שדווקא הצליח בממלכה, לא זכה לאהדה גדולה ברשת בישראל. 


עם שידור הפרק השני בתוכנית, הגולשים, שאולי הצליחו לסבול את הפרק הראשון, לא התלהבו מהרעיון להגיע לפגישה השלישית, וקטלו את התוכנית ברשתות החברתיות. על המוקד עלתה ראשונה כמובן המנחה קורין גדעון, שבניגוד לתוכניות אחרות, מנחה את התוכנית ללא תמיכתו של מגיש נוסף.

"לא הבנתי למה הביאו את קורין גדעון היפה 'להנחות' את 'דייט ראשון' אם כל התפקיד שלה מסתכם בשני משפטים שאותם היא מדקלמת בחוסר עניין לציבור", כתב אחד הגולשים, "לדעתי, יש איי רובוט שיכול לעשות את זה באופן חינני יותר". "ענית בעצמך. כי היא יפה. למה בריג'יט בארדו ידעה לשחק?", הייתה אחת התגובות שקיבל.

לצד ביקורות אוהדות מסוג "צהריים מבורכים קורין, כיף לראות אותך יקירתי. ברכה והצלחה לכולם", הופיעו גם ביקורות קטלניות כמו "חמש דק' מתחילת התוכנית העברתי מרוב שיעמום, וקורין אחת שלא יודעת להנחות תוכניות". "בארץ אי אפשר לעשות כזו תוכנית כי הכל מבוים, נראה כאילו קראו טקסט", המשיך הגולש בעמוד הפייסבוק של "קשת". תגובה אחרת חיזקה אותו במילים: "רק בשביל לצחוק אני המשכתי לראות וכן, קורין ממש הייתה אכזבה בדיוק כמו האח הגדול".




"כבר אין לכם בארץ חומר מעניין לשדר? מה זה כל הגועל הזה עם תוכניות דלות תוכן ונטולות השכלה! ממש בושה לצפות במסך הטלוויזיה! כל כך דוחה!", הביע גולש נוסף את הביקורת שלו על התוכנית. "אם פעם קשר בין בני אדם היה נאיבי ויפה והדברים מלאי התרגשות ורומנטיים, אז במקום לנסות להחזיר את זה קצת למסך!? זה מתרחק שנות אור!", כתב. "ירדתם מהפסים ערוץ 2", סיכמה גולשת אחרת את דעתה על התוכנית.