העיתונאי ואיש הטלוויזיה דניאל פאר הלך הלילה (חמישי) לעולמו בגיל 74. מגיש הטלוויזיה הבולט והוותיק, שעבד עשרות שנים ברשות השידור הנחה והגיש שלל תוכניות נודעות, ביניהן "מבט", "על גלגלים" ו"כלבוטק". הוא ייזכר כאחד מסמלי ההיסטוריה של תרבות התקשורת בישראל בעיקר לנוכח קולו הערב שהתנגן לנו על המרקע וציין רגעים זכורים ואירועים בלתי נשכחים במדינה.



פאר הלך לעולמו לאחר שעבר אירוע מוחי ואושפז בבית החולים שערי צדק בירושלים. הוא נלחם על חייו במהלך השבוע אך הבוקר קבעו הרופאים את מותו. פאר, שנולד ב-1943, הותיר אישה, ארבעה ילדים, בהם איש ערוץ הקניות, ירון פאר, ועשרה נכדים.



פאר החל את דרכו המקצועית בתפקיד עורך במחלקה הישראלית של שידורי BBC בלונדון, המשיך כקריין ברדיו קול ישראל ועבר להגיש את התוכנית מבט ובוקר טוב ישראל. הוא הגיש בישראל כשעוד הטלוויזיה שידרה על גבי מסך שחור לבן, והנחה את האירווזיון הראשון בישראל לצד ירדנה ארזי. 




פאר היה האיש שבישר לאומה על מעבר שידורי הערוץ הראשון לצבע במהדורת מבט ששודרה בפברואר 1983.
בתוכניתו "כלבוטק" על מעבר לשידורים בצבע: "כפי שאתם רואים, הקדמה הגיעה גם אל 'כלבוטק', בשעה טוב, ומהערב הזה אנחנו בצבע". זאת גם היתה התוכנית האחרונה של כמנחה שלה, אותה ליווה מראשית הקמתה במשך עשור, לפני שהוחלף על ידי רפי גינת.



בשנת 2010, לאחר כמעט 50 שנות קריירה טלוויזיונית, פרש מרשות השידור עם המילים: "היה טוב וטוב שהיה".
 


מגיש יומן הבוקר בכאן ב', אריה גולן, סיפר על פאר: "היינו יחד כמעט 50 שנה. הוא היה הבוס שלי כשהתחלתי בקול ישראל. עדיין יש לי פתקים שלו עם הערות על טעויות שעשיתי. הוא לימד דורות של אנשי תקשורת איך לקרוא ברדיו ואיך להופיע לפני המצלמה. היה חבר אישי מאוד קרוב".
 
"הוא היה נשמה טובה", אמר גולן, "לא היתה בו טיפת רשעות ואכזריות, ובמקצוע שלנו צריך קצת רשעות".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, התייחס גם הוא לפטירתו של העיתונאי: "דניאל היה מאדניו של השידור הציבורי. איש מעשה ומקצוען מהמעלה הראשונה. נחמה ואני נעצבנו מאוד לשמוע את הבשורה על מותו ואנו משתתפים בצער משפחתו ומוקירים את זכרון פועלו".