ידיעה שהופיעה בעיתונות דיווחה כי אחד, וינס פנקוקי, יצלם סדרת טלוויזיה שבה יפתח מחדש את החקירה סביב השאלה מי הסגיר את אנה פרנק ומשפחתה לגסטאפו, וזאת על פי מסמכי FBI שהסודיות הוסרה מהם רק לאחרונה. לצורך החקירה, כך מסר פנקוקי, יגייס צוות מיוחד של סוכני ביון לשעבר. על פניו טוב ויפה. חידת ההלשנה לגסטאפו לא נפתרה מעולם, ואם יימצאו המסגירים, גם אם קרוב לוודאי שכבר הלכו לעולם שכולו רע, יש לקוות, עדיין יהיה נחמד להשחיר בדיעבד את שמם גם בעולם הזה.



אלא מה? אליה וקוץ גדול בה. המתכונת של קבוצת סוכנים מיוחדת המתגייסת לפענח סוד ישן, על פי מסמכי FBI שהסודיות הוסרה מהם רק לאחרונה, נפוצה מאוד בשנים האחרונות. בערוץ ההיסטוריה למשל, משודרת בשנתיים האחרונות הסדרה "לצוד את היטלר", שבה, סורפרייז סורפרייז, קבוצת סוכנים מיוחדת בודקת את האפשרות "המאוד בלתי מתקבלת על הדעת", בהסתמך, סורפרייז סורפרייז, על מסמכי FBI שהסודיות הוסרה מהם רק לאחרונה, שהיטלר הצליח להימלט מברלין הבוערת ולחיות בשקט בספרד/ארגנטינה/אורוגואי/טימובקטו/מאדים וכיו"ב מקומות שלווים ברחבי היקום.



אנה פרנק. באדיבות יד ושם
אנה פרנק. באדיבות יד ושם



מדי פרק מועלית סברה חדשה, הסוכנים מהנהנים בראשם בהתרשמות ובכובד ראש ויוצאים לשטח לבצע חקירות. למשל, לחיזוק הסברה שהיטלר נמלט בתוך בקבוק חלב, מוצאים הוכחות בדמות פרה הנותנת חלב באורוגוואי, מה שמחזק את דעתם שצדקו ושהיטלר חי בשלווה עד סוף ימיו עם הסבתא של הפרה. עוד הנהון בפנים רציניות, ותם הפרק, כתוביות. בפרק הבא הכל נשכח, לא חלב ולא בטיח, ועתה הם בודקים את הסברה שהיטלר, מחופש לרקדנית גוגו, הצטרף לקברט בפריז. הנהונים, לבנים אדומים, תם הפרק וחוזר חס וחלילה.



אל ההבל המקושקש הזה צירפו בערוץ ההיסטוריה בעונת השידורים האחרונה סדרה הבוחנת "הוכחות חדשות", שנמצאו, סורפרייז סורפרייז, במסמכים חדשים שהותרו לפרסום בידי ה–FBI. מסקנות הצוות, כמובן, ברורות. KGB, אוסוולד לא פעל לבד, ג'ק רובי לא פעל לבד, וכו' וכו' וכו'.



ועכשיו אנה פרנק. המודל זהה: תופסים טרמפ על גב של סלב מת, סוכנים, FBI, ותמיד יימצא איזה ערוץ שירכוש את הקשקוש המקושקש הזה. הנה הצעה לפרנסי ערוץ ההיסטוריה: במקרה עליתי על מסמכים שחשף לאחרונה השב"כ בעניין היעלמותו של יואל משה סלומון. באחד מהם נרמז שנחליאלי טורף נראה בשטח כמה יממות לפני כן. מעוניין לצלם סדרה בנושא. אפשר לדבר על מחיר. תתקשרו.