ההיסטוריה מלאה סיפורי אי צדק ועוולות שנעשו בחסות החוק, ואחד החזקים שבהם הוא סיפורה הטראגי של "שלישיית אנגולה" – 3 אסירים אפרו-אמריקאים, ששהו בבידוד בצינוק בכלא לואיזיאנה במשך למעלה מ-40 שנה. ב-1971 נאסרו בלואיזיאנה הרמן ואלאס ואלברט וודפוקס לאחר שהורשעו בשוד מזוין. השניים היו חברי תנועת "הפנתרים השחורים" ועם מעצרם החלו לפעול בכלא למען שיפור תנאי האסירים.



מתוך " עונש אכזרי: הסיפור של שלישיית אנגולה", ישודר היום (שלישי) ה24.10 בערוץ yes דוקו ובyesVOD

הנהלת כלא "אנגולה" בלואיזיאנה לא אהבה את ההתארגנות שלהם, בלשון המעטה. כמה חודשים מאוחר יותר, ב-1972 הם הואשמו והורשעו, ביחד עם אסיר נוסף - רוברט קינג, בדקירה והריגת סוהר בכלא. על כך הם נידונו לעונש של 50 שנות מאסר והושמו בבידוד בצינוק למשך ארבעה עשורים.



מרגע הרשעתם נלחמו השלושה להוכחת חפותם, בעודם מצביעים על כך שאחד מעדי הראייה היה עיוור, השני משוחד ועל כך שלא נמצאה כל הוכחה אחרת שהם ביצעו את הרצח. לטענתם, השלטונות התנכלו להם בגלל השתייכותם הפוליטית.



הדוקו שלפנינו צולם במשך 8 שנים וצולל אל תוך הסיוט מהגיהינום שעברו: רוברט קינג, השתחרר ב-2001 לאחר 29 שנה בבידוד, הרמן וואלאס שהה בבידוד 41 שנה ומת לבסוף מסרטן ב-2013, 3 ימים לאחר שחרורו, בעודו ממתין למשפט חוזר.



"עונש אכזרי: הסיפור של שלישיית אנגולה". צלם : באדיבות יס
"עונש אכזרי: הסיפור של שלישיית אנגולה". צלם : באדיבות יס



סיפור מאבקם הטראגי של השלושה למען הצדק מובא בסרט דרך תמונות ישנות, הקלטות של שיחות טלפוניות שביצעו מהכלא וראיון עם רוברט קינג, אחד מחברי השלישיה. הוא מגיע אל שיאו עם שחרורו של האסיר השלישי - אלברט וודפוקס בעסקת טיעון ב-2016, לאחר 43 שנה בבידוד – יותר מכל אסיר אחר אי פעם בארה"ב.



"עונש אכזרי: הסיפור של שלישיית אנגולה", ישודר ביום שלישי ה-24.10 בערוץ yes דוקו וב-yesVOD