אייל קיציס סיפר פעם בראיון, בחצי חיוך, על הריטואל הקבוע שמתרחש לאחר התוכנית הראשונה בכל עונה חדשה של ארץ נהדרת. תמיד המבקרים יקטלו ויגידו כמה התכנית הידרדרה, ואולי נגמר הסוס כבר לכותבים, התוכנית לא סאטירית מספיק, השחקנים עייפים, ובכלל, זה כבר לא זה. מהר מאוד כולם כבר מדקלמים איזה מערכון או שניים שכבר הופכים לקאלט מיידי, הרייטינג כרגיל מצוין וחוזר חלילה. 

למרות שאין ספק שיש בדבריו איזו אמת, בכל זאת כבר 14 עונות שתוכנית הבידור של קשת היא הדבר הכי בטוח שיש לטלוויזיה שלנו למכור, עם נבחרת גלאקטיקוס חלומית של הקומיקאים הכי טובים שיש פה. לא פלא שבקשת החליטו לשים על "ארץ" את כל הביצים של ערב השידורים הראשון של ערוץ 12, בעקבות הפיצול עליו אכלו לצופים את הראש בכפית. אז אם להתחיל בשורה התחתונה ולתת כבוד למסורת, זו הייתה אחת מהתוכניות הפתיחה הכי חלשות בתולדות ארץ נהדרת.
ולא שבקשת חסכו מאמצים. שפשפתי את העיניים בתדהמה כאשר רק 45 דקות לאחר פתיחת התוכנית הגיעה הפסקת הפרסומות הראשונה. כן, מה לא עושים בשביל רייטינג טוב בערב הראשון של הערוץ החדש, ואפילו המפרסמים יחכו. אבל דווקא לאחר עונה קודמת נפלאה של "ארץ", שהצליחה להוכיח שהיא עדיין רעבה, ולהיות בועטת ומצחיקה ביחד, הייתה אתמול הרגשה של שובע באוויר.

זה התחיל דווקא לא רע, עם מערכון פתיחה חביב על ביבי ושרה, כאשר כחלון ובנט בתפקיד השפחות. ביטן של אודי כגן היה כרגיל מצחיק לאללה, וגם החיקוי החדש של דודי אמסלם היה מדויק. יובל סמו היה משעשע בתפקיד אבי גבאי שהשמש זורחת לו מהישבן, וגם אם לא היו ממש הפתעות, (כן, ניקול ראידמן במציאות עדיין הזויה יותר) עדיין ארץ הצליחה לתת פייט רציני למציאות הפוליטית המשוגעת שיש כאן. 

אפילו אסי כהן לא עזר 

המערכון עם ביבי שמנצח בחירות מהכלא היה מדויק ומטריד בקטע טוב, רגע יוצא דופן אתמול שהצליח להיות גם מצחיק וגם להגיד משהו. החיקוי המסקרן של יאיר נתניהו, עליו הופקד רועי בר נתן, היה לא יותר מנחמד, ולא באמת הצליח להמריא ולהפוך לחיקוי שנחכה לו בתוכנית הבאה. 
אבל מכאן העסק באמת נתקע. ההחלטה למשל להמשיך עוד עונה עם הדמות של ראובן, בניגוד לכלל ישן של יוצר התוכנית לפיו הוא "הורג" דמויות לאחר עונה אחת, לא הוכיחה את עצמה. "כמעט שבת שלום" הייתה רגע גאוני בעונה שעברה שהפך לקאלט ותפס בביצים את רוח הזמן הישראלית. אתמול, במערכון שצולם במכון ויצמן, זה פשוט נראה מעייף, לא כתוב מספיק טוב ובעיקר לא מצחיק. 

עייף ולא מצחיק. ראובן בארץ נהדרת. צילום מסך
עייף ולא מצחיק. ראובן בארץ נהדרת. צילום מסך
הקטע האחרון בתוכנית, על הפריצות במושבים, הצליח אשכרה לעשות את הבלתי ייאמן, ולגרום אפילו לאסי כהן להיראות דהוי. כן, גם השחקן שכל דבר שהוא נוגע בו הופך לזהב, לא הצליח להציל את המערכון הזה, שפשוט לא הלך לשום מקום, ולפרקים היה ממש מביך. איפה זה ואיפה, נניח, אגס קימל בעונה שעברה, שהצליחה להביא להיט מדבק כמו "חפש אותי בראשון". 
יהיה מעניין לראות איך ייראה המשך העונה, אבל גם אם אסתכן בלהישמע קצת חמוץ, זו באמת פתיחה די צולעת לתוכנית הדגל של קשת, וזה בהחלט הזמן לשלוף את השפנים מהכובע.