לא בטוח למה התכוון רינו צרור בסרטו האפוקליפטי: להזהיר אותנו מפני קריסת הריבונות היהודית השלישית, או לדבר על עצמו. הנושא שלמענו מכנס אותנו צרור מול המסך חשוב מאין כמוהו וראוי להיות משולב בכל זרם של תוכנית הלימודים. פעמיים כבר קרסה בעבר ממלכת היהודים, שהייתה חזקה ומשגשגת ובעלת צבא מאיים על שכנותיה, ואף על פי כן התמוטטה תוך שנים ספורות. צרור מצביע על הדמיון לריבונות השלישית, מדינת ישראל של היום, ואומר: "אני מודאג".



זהו רגע תחילת הקונצרט שלו. האבחנה החכמה והדמיון הרב לאותן ממלכות: שסע חברתי, שבטיות, קיצוניות דתית, קנאות, נדחקים הצדה ונעלמים תחת המעטה של רינו צרור הזועק: הנה אני, אני כאן, הקשיבו לדברי, לתחושות הזעזוע שלי עד שאני משתגע מרוב כעס. הנה אני, אני, אני רינו צרור.





בסגנון נמלץ, בפאתוס, בקול גורל המהלך בשחקים, מפריז צרור לא בחומרת הדברים שהוא מציג אלא באופן הצגתם. הנה היהודים חוזרים ומקימים את הריבונות השלישית: וידיאו שחור–לבן שבו עולים מטפסים למטוס; וידיאו שחור–לבן בונים בניין; וידיאו שחור–לבן אופים לחם בחצר; וידיאו רוקדים ריקודי עם בשדות; ויז'ואל גרפי של גלגלים מסתובבים בסגנון קטע הפתיחה של "משחקי הכס". ברקע קולו הצלול והרם של רינו צרור עורם אמירות נמלצות בעניין "דאגתו".



הנה רינו צרור שוב מדבר על החירות: וידיאו שחור–לבן שבו עולים מטפסים למטוס; וידיאו שחור–לבן בונים בניין; וידיאו שחור–לבן אופים לחם בחצר; וידיאו ריקודי עם בשדות; ויז'ואל גרפי של "משחקי הכס". וברקע רינו צרור חופר. הפעם אני הוא המודאג פן מגדל המליצות המתגבה הזה ייפול לי על הראש. הצילו!



היער שחושף צרור בתחילת הסרט הולך ונעלם מאחורי הפראזות הנפוחות והמיותרות שלו ברובן. חשוב שיידע כל תלמיד בארץ, וגם הוריו, ואולי תיכנס גם מעט בינה בקודקודו של נפתלי בנט, שראוי לקחת את התלמידים מעט פחות לשטחי מלחמותיו של דוד המלך, ולספר יותר כיצד פוררו צאצאיו את הארץ. כדי שלא נחזור על אותן טעויות, וכדי שרינו צרור לא יהיה מודאג.



"יהודים, פעם שלישית", הוט 8, יום א', 29.10


"מרי הורגת אנשים". צילום: הוט
"מרי הורגת אנשים". צילום: הוט


 רופאה בבית חולים מסייעת בהמתת חסד בלתי חוקית. קצת דיון מוסרי לצאת ידי חובה. הרבה מתח, צחוק, סקס ומוות. קבלו את הלהיט הבא

מה יש לנו: רופאה בבית חולים מסייעת בהמתת חסד בלתי חוקית. קצת דיון מוסרי לצאת ידי חובה. הרבה מתח, צחוק, סקס ומוות. קבלו את הלהיט הבא.
הנה הימור לא מסוכן: הסדרה הזו הולכת להיות להיט. ד"ר מרי לואיס היא רופאה בבית חולים וגם, באופן לא חוקי כמובן ובחשאי, מעניקה שירותי המתת חסד לאנשים המבקשים בכך. בעלה לשעבר חולב ממנה כסף. השותף שלה מסובך עם עבריינים. המשטרה כבר יושבת על זנבה. הדיון על זכותו של האדם לבחור את מועד מותו עולה בקצרה רק כדי לצאת ידי חובה. התוצאה היא תבשיל עשוי מתח, צחוק, סקס ומוות. כמה רע זה כבר יכול להיות?

"מרי הורגת אנשים", הוט VOD, מ־1.11