גורלה של הסדרה "בית הקלפים" תלוי באוויר לאחר שנטפליקס החליטה לנתק את הקשר שלה עם הכוכב הראשי,קווין ספייסי, זאת בעקבות ההאשמות לתקיפה מינית מצד השחקן. הדחתו של ספייסי מהסדרה בה הוא מגלם את פרנק אנדרווד השאירה רבים בספק בספק לגבי השאלה אם אי פעם יזכו לראות מה עלה בגורלו בעונה השישית והאחרונה, שצילומיה נדחו בעקבות האירועים.


כעת נראה כי עדיין מוקדם להספיד את הסדרה. על פי הדיווח ב-CNN, הכותבים מליסה ג'יימס גיבסון ופראנק פוגליסה, שלקחו את המושכות מהתסריטאי בו ווילימון בעונה החמישית, נמצאים במירוץ כנגד השעון לכתיבה מחדש של עונת הסיום, וזאת - בהיעדרו של ספייסי.



אם צמד הכותבים יצליחו לייצר תסריט טוב מספיק, כזה שיתמקד באשתו של פרנק (קלייר אנדרווד) אותה משחקת רובין רייט, נטפליקס תשקול להפיק עונה שישית לסדרה. ההחלטה צפויה להיעשות תוך שבועיים, זאת לנוכח העובדה שחברי צוות רבים מחויבים בחוזים לפרויקטים אחרים. במקביל לכך, בנטפליקס שוקדים על "ספין אוף" לסדרה שצפוי להתמקד בדמותו של דאגלס סטמפר (מייקל קלי), ראש הלשכה של פרנק אנדרווד.

כזכור, ההחלטה מגיעה לאחר ההאשמות לפיהן קווין ספייסי תקף מינית נער בן 14. נטפליקס פרסמה אז הודעה בה נכתב כי היא מוטרדת מאוד מהחדשות על ספייסי. "בתגובה לגילויים הגיעו מנהלי החברה בבולטימור להיפגש עם הצוות ולהבטיח שהם ימשיכו להרגיש בטוחים ונתמכים. קווין ספייסי לא עובד כרגע". אז הסביר בתגובה ספייסי כי לאחר תקופות של מערכות יחסים עם גברים ועם נשים, בחר לחיות את חייו כהומו והתנצל על התנהגותו.

רובין רייט ב"בית הקלפים". צילום מסך
רובין רייט ב"בית הקלפים". צילום מסך