נישואים הם לא סיפור פשוט ויש שיגידו שעם אחוז הגירושין הגבוה של היום, מדובר בכלל מוסד שפשט את הרגל. פתאום מגיעה "חתונה ממבט ראשון", זורקת לפח את כל האשליה של "אהבה ממבט ראשון" ומציעה במקומה תחליף מושכל. המומחים עיבדו נתונים ואפילו בדקו אם ריח הגוף שלה תואם לריח הגוף שלו (איך לעזאזל הם עושים זאת, זה נשגב מבינתי) ויצרו את השידוך המושלם, לפחות מבחינתם. 

אבי גבאי מדבר

בתוכנית, הזוגות לא מתאהבים קודם כמו בני טיפש עשרה ואחר כך מתחתנים, אלא קודם קונים ואחר כך בודקים את הסחורה. אפילו יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי סיפר אמש לגורי אלפי מה דעתו על עסקה שכזאת, בלי להסס: "אם אחרי שש שנים של היכרות בין בני זוג זה לא מצליח, אז בטח ובטח שזה לא יצליח בניסוי מהסוג שמציעה 'חתונה ממבט ראשון'". האמנם?

יעל וחיים, אהבה ממבט ראשון. צילום מסך
יעל וחיים, אהבה ממבט ראשון. צילום מסך


רלי ואלעד, אהבה ממבט ראשון. צילום מסך
רלי ואלעד, אהבה ממבט ראשון. צילום מסך

ניכור, קור וריחוק

במובן זה, דווקא הזוג רלי ואלעד שמבלים את ירח הדבש שלהם בפריז ועוברים תהליך קשה של היכרות שיש בו הרבה ניכור, קור וריחוק, בעיקר מצד הבעל, הם הזוג הכי מעניין בתוכנית. בעוד הזוגות האחרים מפזרים חיוכים מזויפים של אושר, רלי ואלעד לא מתביישים להודות שהם ממש לא יודעים איך לאכול את כל הסיפור ההזוי הזה ולא מרגישים את הצורך להתגופף ולהתנשק ולהחזיק ידיים ברחוב או במטרו כי כך מצופה מהם, או בגלל שזה מצטלם טוב.

אור ראשון בקצה המנהרה מתגלה רק אחרי שרלי שעד עכשיו שמרה על פאסון ולא חשפה בפני בן הזוג את העלבון הצורב של הדחייה שלו, נשברת וחשה בחילה, דווקא ברחובותיה הרומנטיים של פריז העליזה ושוקקת החיים. אלעד חש לעזרתה וברגע זה נבקע הקרח והיא כבר לא סתם מישהי זרה בעיר זרה, היא בן אדם אנוש עם רגשות פגועים שזקוקה לו, על אחת כמה וכמה שהיא אשתו.

רלי ואלעד, אהבה ממבט ראשון. צילום מסך
רלי ואלעד, אהבה ממבט ראשון. צילום מסך

כאוס, בלבול ומבוכה

ניצנים ראשונים של קרבה מתגלים בין השניים ואני לא אופתע אם משהו טוב ייצא מן הקשר הזה בסופו של יום, ומתוך הכאוס, הבלבול והמבוכה, עלול להתפתח לנגד עינינו קשר אמיתי, יותר מקשר שכביכול הוא נופת צופים שזוגות אחרים מנסים לשדר, וככל שהם משתדלים יותר, זה רק נראה מלאכותי יותר.

הזוג הטרי, יעל וחיים, הם יפים וחייכניים אבל חוץ מהרבה צחוקים של מבוכה מצד הכלה, לא הצלחנו לפענח את צפונות ליבה. האמירה של חיים שהוא לא יכול היה לצפות למישהי מוצלחת ממנה עוד לפני שהספיק להכירה, נשמעת מפוקפקת בלשון המעטה. גם אחווה וטל צמודים והדוקים בחיבוק דביק וקצת מחניק, ולא הופתעתי כאשר בסוף הפרק האחרון נרמז שמתחילות לצוץ בעיות בין השניים. הוא טיפוס שתלטן, היא בינתיים כנועה, אך לא לאורך זמן. הנישוקים והמתיקות שמרעיפים השניים אחד על השני, הם כמו ממתק עטוף בצלופן צבעוני ומגרה, אך ברגע שהוא נחשף וננגס, הוא מאכזב בטעמו.