התנועה לאיכות השלטון פנתה הבוקר (שני) לשר התקשורת איוב קרא ולבכירי הרשות השנייה, בקריאה להתכנס ולדון בסוגיית חזרתו של אייל גולן לפריים טיים, לאור הרשעתו הפלילית בהעלמות מס. "נדמה כי לאחרונה, התקשורת מחבקת עבריינים, עבריינים בפוטנציה ועבריינים לשעבר, והופכת אותם לגיבורי תרבות, מבלי לשקול את ההשלכות השליליות על הציבור", נכתב בפנייה.



הפנייה מגיעה על רקע הפרסומים בתקופה האחרונה, לפיהם במהלך שנת 2018 צפויה לעלות באפיק 12 של הזכיינית "קשת" תוכנית מציאות של כישרונות מוזיקליים, אשר במרכזה יופיעו הזמרים אביב גפן ואייל גולן. במכתב ששיגרה התנועה לשר קרא, ולבכירי הרשות השנייה, היא מבקשת להזכיר כי בשנת 2014 הורשע גולן וחברת ההפקות שבבעלותו, בהתאם להודאותיו, בעבירות מס בהיקף של כ-1.3 מיליון שקל, בין היתר באמצעות חשבוניות פיקטיביות.



קרא. האם הוא ייעתר לקריאה? צילום: פלאש 90
קרא. האם הוא ייעתר לקריאה? צילום: פלאש 90



בתנועה אמרו גם כי "גם כשמתגלה שה'שופטים' חשודים או נאשמים, ובוודאי מורשעים, הם ממשיכים לעמוד במרכז הבמה בתוכניות הנצפות ביותר. זאת, כמובן, אלא אם העבירות עלולות לפגוע ברייטינג של הזכייניות, או אז אפילו אין צורך בחקירה פלילית כדי להרחיקם מן התוכנית (הכוונה לחשדות נגד גולן בעבירות מין, בעקבותיהן הושעה, מ"ש). אכן, הזכייניות מקריבות על מזבח הרייטינג את תכליות הרשות השנייה ואת שלטון החוק ונדמה שהרשות השנייה שותקת".



עוד נכתב כי "אותם אישים הופכים להיות המודל לחיקוי של הדור הצעיר, ואם מקבלי ההחלטות מתעלמים מן הפליליות שבמעשים, מדוע שמיטב בנינו לא יעשו כן? האם אין בכך כדי לפגוע באזרחות טובה ובערכי הדמוקרטיה? התנועה סבורה שהתנהלותה של הרשות השנייה כיום מובילה את החברה הישראלית אלי תהום ערכית, שאת תוצאותיה אנו רואים לכל אשר אנו פונים". התנועה קוראים למועצת הרשות "להתכנס ולדון בסוגיה ובהשלכותיה על החברה הישראלית".