זוג חדש וחמישי הצטרף לרשימת הזוגות הנשואים ב"חתונה ממבט ראשון": מיקאלה ואלי. לפני שפגש אותה בערב החתונה, הבטיח אלי שאם היא לא תמצא חן בעיניו הוא כנראה יחייך, ואם תמצא חן בעיניו, הוא לא יחייך, אלא יפנים את ההתרגשות שיחוש ברגע ההיכרות. אז עקבנו בדריכות אחרי החיוך. לא אחרי המוזמנים, ההורים או המקום שקושט לכבוד החתונה, אלא רק אחרי תנועת השפתיים של אלי.



כאשר ראה את מיקאלה מרחוק, הבחנו בחצי חיוך. כשהתקרבה אליו, הוא כבר חייך בפה מלא. האם זה סימן לבאות ובסופו של יום נגלה שמיקאלה היא לא ספל התה שלו? לא בהכרח. הרי איך אפשר שלא לחייך, כאשר המצלמה מתמקדת על פניך וכולם מצפים ממך לעשות פרצוף סמיילי במעמד חגיגי זה? אחרי שעיני כולם נשואות אליך בציפייה שתהיה חתן שמח ומאושר, האצילות מחייבת שלא תקלקל ערב שאמור להיות מושלם, מפתיע ומרגש. אז ברור שתגיד למי שמחתן אותך שאתה מסכים לשאת לאישה את הכלה המיועדת, וברור שהיא מצידה תגיד 'כן' מתוך נימוס, ומזל טוב וסימן טוב יהיה לנו.



אלי ומיקאלה, חתונה ממבט ראשון. צילום מסך
אלי ומיקאלה, חתונה ממבט ראשון. צילום מסך



רומנטיקה מצטלמת יפה


זה לא רק סיפורם של זוגות ששודכו. עדשת מצלמה תופסת תפקיד משמעותי - נותנת את הטון ומכתיבה להם בעצם נוכחותה מה להגיד, או בדרכה השתלטנית רומזת להם שכדאי להם לפזר חיוכים לכל עבר ולשדר שביעות רצון. ללכת יד ביד בתוך שדה ירוק כשהיא מניחה ראשה על כתפיו למרות שהם הכירו לפני דקה וחצי, פשוט מצטלם טוב, בעיקר כאשר ברקע מתנגן לו שיר אהבה רומנטי ומתרפק.



אלי ומיקאלה, חתונה ממבט ראשו. צילום מסך
אלי ומיקאלה, חתונה ממבט ראשו. צילום מסך



השאלה היא מה קורה כאשר המצלמה כבויה ואפשר לחזור להיות טבעיים ואמיתיים. הוויכוח הראשון בין אחווה וטל למול המצלמה, הוא כאין וכאפס לעומת מה שכנראה נאמר ביניהם, או מה הם באמת חשים, כאשר המצלמה עוברת למצב "off". אחווה לא יכלה לתת את זה ביותר כנות ופתיחות: "אם לא הפורמט המחייב הזה, היינו כבר מזמן נעלמים אחד לשנייה".



אחרי סשן ארוך של נישוקים וחיבוקים ואמירות כמה שטל הוא בשלן נהדר ומפנק ואוהב ילדים שגם אוהבים אותו בחזרה, מסתבר שהבחורה לא בדיוק יוצאת מגדרה מרוב אושר, ומתרצת את תסכולה בכך שבעלה לא ממהר לעבור לגור איתה בתל אביב. אשת מקצוע מצוות המומחים שהשתתפו בתכנון השידוך הזה תטען שברגע שאחד מבני הזוג מרגיש מקופח בצורה כלשהי, זה יכול להוות מכשול בקשר ביניהם. ואני בתפיסה הרומנטית שלי, חשבתי שכאשר את מאוהבת במישהו, את תרגישי בבית בכל מקום שתהיי איתו על פני הגלובוס ואפילו אם זה בחיפה.



חתונה ממבט ראשון. צילום מסך
חתונה ממבט ראשון. צילום מסך



זוגיות מלאכותית


משהו שם בזוגיות שנוצרה בצורה מלאכותית, לא עובד. אפילו חיים ויעל שנראים כאילו כל אחד מצא את הנפש התאומה שלו, ולא שמענו מהם טון צורם אחד שיעיד שהזיווג הזה נועד לכישלון, לא הצליחו לשכנע אותי שהם מתאימים אחד לשני כמו כפפה ליד. הוא משתדל לחבב ולהתחבב, אך כאשר הוא מודיע שהוא מרוצה מהקשר ביניהם ושואל אותה בזהירות אם היא חשה כמוהו, היא בוחרת שלא לענות. שלא לדבר על חוסר ההתלהבות המוחלט של עדי כלפי תומר. מה לעזאזל עבר לצוות המומחים בראש כאשר חיברו בין שני אנשים שאין להם שום דבר במשותף?



ייתכן שבסופו של יום, בסוף המסע הארוך הזה שיעשו הזוגות שחוברו להם יחדיו, יגיע צוות המומחים למסקנה שהשיטה לא עובדת ואין ברירה אלא להסתפק במשחק המקדים של החיזור הקלאסי הישן והטוב, לפני שהוא עונד טבעת על אצבעה. כך או כך הפורמט הוא חומר טלוויזיוני מבריק, שמשמש קלף אס לזכיינית קשת.