הסעודה האחרונה: מאז פיצול ערוץ 2, שתי תוכניות האוכל של הפריים-טיים מתקשות להמריא. מצד אחד, "מהפכה במטבח", ריאליטי המייקאוברים למסעדות של אסף גרניט, מביאה נתוני רייטינג מאכזבים לזכיינית "רשת" ומפסידה ל"הכוכב הבא". מאז שעלתה התכנית לאוויר, היא מפסידה כל פעם מחדש בפריים טיים ולא מצליחה לעבור את ה-14 אחוז רייטינג. אתמול זאת כבר היה צניחה חופשית. מצד שני, "מאסטר שף", הריאליטי של "קשת" ששבר בעבר שיאי רייטינג, הפך לאחד מהמוקדים החלשים של הזכיינית, ומפסיד מדי שבת ל"מירוץ למיליון".



תוכניות המטבח - טרנד חולף?


האם יכול להיות שבדיוק כמו טרנד הטלנובלות, גם ריאליטי הבישול, על סוגיו השונים, יהפוך למנה לא מועדפת במסעדה? הזכייניות דווקא עובדות בימים אלה על פורמטים גדולים נוספים מתחום המטבח שיעלו בחודשים הקרובים, כך שגם אם הציבור מאס בבישולים אינסופיים - על המסך צפויות להתגלגל עוד כמה עגבניות.



'מהפכה במטבח''. צילום מסך
'מהפכה במטבח''. צילום מסך



ברצועת הפריים-טיים, הובילה אמש כאמור התוכנית "הכוכב הבא" של הזכיינית קשת עם 19.3 אחוזי רייטינג, מול "מהפכה במטבח" של רשת שגרפה 11.8 אחוזים. "פנים אמיתיות" של ערוץ עשר, לעומת זאת, עשתה 7.2 אחוזים, ו"כאן 11" סיכמה את ערב השידורים עם "המרדף" בהנחיית עידו רוזנבלום, אחת התוכניות החזקות של הערוץ, שהביאה לו 4.3 אחוזי רייטינג, נתון גבוה כמעט כמו זה של מהדורת החדשות של התאגיד.



חדשות עשר עוקפות את רשת


ברצועת החדשות, הגיעו "חדשות ערוץ 2" הוותיקות, בפורמט המחודש שלהן "החדשות", המשודר בשתי הזכייניות במקביל: 12.5 אחוזים בקשת ו-7.3 ברשת. חדשות ערוץ עשר עקפו עם 9.6 אחוזים, ומהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי בהגשת גאולה אבן-סער קיבלה 4.7 אחוזים.