איזה כיף לראות את הדמות שהתרגלנו אליה, הזועמת והחמומה, חוזרת לעצמה. לא שהייתה לי בעיה עם אסף גרניט בגרסה הרגועה יותר. בפעם האחרונה שראיינתי אותו, לפני תחילת העונה החדשה של "מהפכה במטבח" הוא אמר שהוא נרגע, ושכל האקשן מגיע מהמתמודדים. אבל אתמול, בפרק על ז'ורז'ט ועדי כנראה שהוא כבר לא יכול היה להתאפק. הגרניט קפץ מהבקבוק של אסף, ובגדול. הסצינה המרשימה של נזיפת מ''כ בטירוניות שלו, כללה קריאה לסדר והתאפסות כללית, חקירה עקשנית בדבר עישון סיגריה תוך השגת גבול (עישון במטבח!), ואיום לא מרומז: "את בדרך לשום מקום" לבעלת הקפה.



עד אותו רגע חשבתי שאסף באמת השתנה. שהטורים ירדו, שהוא הפך להיות משקיף רגוע, כמו קצין או''ם מאופק שהתבקש לעשות סדר במטבח הישראלי המיוזע. אבל כנראה שאסף הוא אסף. ברגעי האמת הפיוז שלו קופץ, גובה הלהבות במטבח מצית את הלהט של המנטור הפרפקציוניסט, שבאמת צריך לעשות סדר בבלאגן.



"מהפכה במטבח", אסף גרניט. צילום מסך
"מהפכה במטבח", אסף גרניט. צילום מסך



הסיפור של "קפה ניצה" בנתניה, שנע בין ז'ורז'ט בעלת הקפה והאישה במטבח, לבין הבת שלה עדי שנקראה לעזור, היה באמת אתגר על-אנושי לפיצוח. זה התחיל במנות פשוט גרועות, המשיך בהכחשה גורפת של ז'ורז'ט שמשהו לא בסדר, והגיע למערכת היחסים הקשה ורצופת העלבונות בין האמא ("היא רמסה אותי לגמרי") לבת ("תהיי כנה כבר, גברת"). איך אפשר לצאת מזה? ועוד לפתור את זה?



"את מעשנת במטבח? מה לא?!"


אני מאמין לגרניט כשהוא אמר באמצע הפרק שהוא הולך, "אין לי שום פתרון", הוא פשוט התייאש. גרניט הוא שף, הוא לא פסיכולוג ומומחה לפתרון משברים. המטבח הלוהט של קפה ניצה היה צריך טיפול משולב של מכבי אש (להוריד את הטמפרטורה הלוהטת), פסיכיאטר (מומחה לפתרון של הכחשות), מגשר משפחתי ורק אחרון חביב: שף נמרץ. אחרי הסצנה עם הסיגריה במטבח, והבונקר של ז'ורז'ט, אסף הרים ידיים ואמר: "פייר, גדול עליי".



"מהפכה במטבח", אסף גרניט. צילום מסך
"מהפכה במטבח", אסף גרניט. צילום מסך



כמובן, שהכל נגמר בסדר. יותר מבסדר. אבל הפעם זה היה החבר של עדי שהציל את המצב ונכנס עמוק להליך גישור בין האמא והבת. אי אפשר שרק גרניט יפתור הכל. יש מקום בחיים לעוד אנשים שיכולים לתרום. פייר, זה ממש בסדר.



מסתבר שיש אנשים שלא משחקים שום דמות. לקח לז'ורז'ט המון זמן להסכים לשינוי בגזרה שלה. גם עמוק אל תוך הפרק והרבה אחרי האמצע, היא עדיין עמדה בהכחשה שלה, גם כשגרניט צעק "זה דוחה! זה אוכל דוחה", היא סיפקה משפטים תלושים לגמרי כמו "המנות שהוצאתי לאסף היו משולמות". כן, קראתם נכון. כנראה שלגרניט תהיה עוד הרבה עבודה בפרקים הבאים.