אברי גלעד הגיב לראשונה לסערה והתלונות שהוגשו לרשות השניה, בעקבות התבטאותו התומכת בהפרות סדר של מתיישבים בכפר קוצרא כנגד תושביו הערבים: "אני עומד מאחורי הדברים. לא קראתי לשריפת אנשים בבתיהם, ולגרימת נזקים נוראיים. אמרתי שלייצר נוכחות ולייצר הרתעה זה בסדר גמור". את הדברים אמר אמש, בראיון לתוכניתו של גיא לרר "הצנרת" והוסיף: "אני לא מתייחס לתגובות, זה לא מעניין אותי. זה פייק-שיח". 


בתוך כך, צעירי מרצ שלחו מכתב רשמי לדוד רגב, נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה, בפנייה כנגד מנחה תוכנית הבוקר של רשת, וזאת בעקבות מה שהם מכנים "הסתה לאלימות" שביצע בשידור חי. במכתבם דרשו לפתוח בהליך כנגד רשת: "אברי גלעד התבטא בצורה פוגענית ומסיתה, כאשר אמר כי לדעתו 'יופי' שמתנחלים הגיעו לכפר קוסרא וביצעו בו "פרעות" בפלסטינים, בעוד הוא מכליל ומתגזען על תושבי הכפר, וקורא לאזרחי ישראל לפעול נגד החוק ולבצע פשיעה". קרן ברל כצנלסון גם הגישה לרשות תלונה על "הסתה חמורה לאלימות ועידות הפרק חוק", במכתב שהגישו ציינו את ההתבטאות "פרסום דברי שבח למעשי אלימות".

כזכור, בתוכנית הבוקר של "רשת 13" בהנחייתם של אברי גלעד, הילה קורח ומיה זיו-וולף, ששודרה ביום ראשון, התעורר ויכוח בין המגישים סביב "מאורעות כפר קוסרא" מסוף השבוע האחרון. גלעד, באופן מפתיע, הצדיק הפרות סדר של מתיישבים בכפר קוסרא, ואמר כי רבים מתושבי הכפר השתתפו בפרעות נגד יהודים, "וזה לא יכול לעבור ללא תגובה".


"הלילה היו פרעות... פרעות זה אולי מילה קשה... תושבי יהודה ושומרון הגיעו לכפר ועשו שם בלאגן", והוסיף: "יופי". הילה קורח, המגישה איתו תוכנית, לא נותרה אדישה והרימה את קולה על גלעד: "יופי?! לדעתך יופי? באיזה עולם?! באיזו טענה?!".

"לא נהיה יהודונים שמחכים שהפריץ יגיע", כך אמר גלעד בתוכנית בהנחייתו ביום שישי, ולמעשה הצדיק את הפרות הסדר של תושבי יהודה ושומרון בכפר קוצרא. וזאת לאחר ש-24 תלמידים ומלוויהם שיצאו ביום חמישי לטיול בר מצווה סמוך ליישוב מגדלים שבשומרון, הותקפו ע"י פלסטינים והסתתרו במערה עד שהגיע הצבא לחלצם. אחד מההורים המלווים שהסתתרו עם הילדים, ניסה להדוף את התוקפים ואף נפצע בעצמו. כעת הוא נחשד בגרימת מוות ברשלנות של פלסטיני שלא היה מעורב באירוע ואף נחקר בעקבות כך.