הסערה שעורר מגיש הטלוויזיה אברי גלעד כשעודד בשידור פעולות אלימות של מתנחלים כנגד פלסטינים והצדיק התפרעויות נקם במילה "יופי", מסרבת לדעוך. קרוב ל-2,500 איש חתמו על עצומה באתר "זזים בקהילה" הקוראת לרשות השנייה להשעות את מנחה תוכנית הבוקר של רשת, לאור מה שמכנים יוזמיה "הסתה וגזענות".



"'יופי שמתנחלים עשו בלאגן בכפר. לפעמים צריך להפגין נוכחות אלימה' אלו רק חלק מדבריו של אברי גלעד בתכנית הבוקר של רשת ב-1.12", נכתב בעצומה. "אברי גלעד קרא בגלוי לפגיעה בחפים מפשע, אחרי שקבוצת מתנחלים ירתה למוות בחקלאי פלסטיני מהכפר קוסרא. דברי ההסתה של גלעד עברו ללא תגובה, וביום שני מתנחלים חזרו לכפר קוסרא ופצעו עוד חקלאי פלסטיני באופן אנוש - האם צריך יותר מזה כדי להפסיק לתת במה להסתה הפרועה?".

אברי גלעד מגיב לסערה (6.12)




"פלסטינים נעצרים על פוסטים בפייסבוק שמאחלים בוקר טוב בגלל טעויות בתרגום, אבל אברי גלעד ממשיך לשדר כאילו לא קרה כלום, ומסרב להתנצל על דבריו", הוסיפו יוזמי הקמפיין. "בואו נשלח אימייל ישיר לנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה ולמנכ״ל רשת בדרישה להשעות את אברי גלעד, עד שיחזור בו".



כזכור, בתוכנית הבוקר של "רשת 13" בהנחייתם של אברי גלעד, הילה קורח ומיה זיו-וולף, ששודרה ביום ראשון, התעורר ויכוח בין המגישים סביב "מאורעות כפר קוסרא" מסוף השבוע האחרון. גלעד, באופן מפתיע, הצדיק הפרות סדר של מתיישבים בכפר קוסרא, ואמר כי רבים מתושבי הכפר השתתפו בפרעות נגד יהודים, "וזה לא יכול לעבור ללא תגובה".



"הלילה היו פרעות... פרעות זה אולי מילה קשה... תושבי יהודה ושומרון הגיעו לכפר ועשו שם בלאגן", והוסיף: "יופי". הילה קורח, המגישה איתו תוכנית, לא נותרה אדישה והרימה את קולה על גלעד: "יופי? לדעתך יופי? באיזה עולם? באיזו טענה?".



ביום ראשון התראיין גלעד לתוכניתו של גיא לרר "הצנרת" ואמר: "אני עומד מאחורי הדברים. לא קראתי לשריפת אנשים בבתיהם, ולגרימת נזקים נוראיים. אמרתי שלייצר נוכחות ולייצר הרתעה זה בסדר גמור". עוד הוסיף: "אני לא מתייחס לתגובות, זה לא מעניין אותי. זה פייק-שיח". 


מהרשות השנייה נמסר: "מבחינת נושא נקודתי זה עולה כי במהלך השידור נערך דיון מאוזן בנושא אמירתו של אברי גלעד כאשר נשמעו מספר קולות בנושא, הדברים לא נותרו כדעה יחידה בשידור והמגישות הנוספות הביעו דעה שונה והסתייגות מוחלטת מהדברים שנאמרו. עם זאת, יודגש כי הרשות מגנה כל קריאה לאלימות ופועלת ותמשיך לפעול לשיח מכבד ונאות בכלל שידורי הטלוויזיה והרדיו"