צופי דור ה־Y שמעדיפים לשבור את הטלוויזיה הישראלית המפוצלת, הרעשנית והטורדנית עמוסת הפרומואים, הפרסומות, מהדורות חדשות ותוכניות הריאליטי, עברו לצפות בסדרות טלוויזיה, שהן כבר מזמן לא עוד אתנחתות קומיות לפני המהדורה המרכזית - אלא יצירות מופת בפני עצמן. כך שחקני קולנוע, שבעבר "נאלצו להתחיל בטלוויזיה", מגיעים למסך הקטן, שמחדש ומרענן להם את הקריירה. מספיק רק לציין שמות כמו ג'ון טרבולטה ("אמריקה נגד או.ג'יי סימפסון"), פנלופה קרוז ("הרצח של ורסאצ'ה"), איאן מקרגור ("פארגו"). וכן, גם קווין ספייסי ("בית הקלפים").
בארצות הברית יש לתופעה הזו כבר שם: "חותכי הכבלים" - הילדים ובני הנוער שהצביעו בשלט, ונטשו את ענקית המדיה דיסני, שאיבדה ארבעה מיליון מנויים בשנים האחרונות. וגם בישראל, חברות הסטרימינג פרטנר, סלקום, ואפילו רמי לוי, שהשיקו ב־2017 ערוצי סדרות באינטרנט, מתחזקות ומתחרות בנטפליקס.
סדרת הדגל החורפית לעונה הזו של yes היא, ללא ספק, "הרצח של ורסאצ'ה", העונה השנייה באנתולוגיית "סיפור פשע אמריקאי", שיצרו ריאן מרפי ובראד פלצ'וק ("אמריקה נגד או.ג'יי סימפסון").
גם ב־HOT נתנו ב־2017 מקום של כבוד לסדרות בינלאומיות וישראליות, שחילצו אותה מעידן הטלנובלות השטוחות לטובת סדרות מושקעות, יומרניות ומוצלחות כגון "ג'ודה".
ב־2018, ממשיכים ב־HOT לשים דגש על הפקות מקור, כמו גם בערוץ הרכש האיכותי שלהם, HOT HBO, אך מעדיפים להישאר באזורי הנוחות עם "גירושים 2" של שרה ג'סיקה פרקר, שלא זכה להתלהבות יתרה; או "סדר אותי" הגימיקית. באפריל צפויה לנו עדנה עם "סיפורה של שפחה 2", שתעלה בערוץ הנ"ל.
ב־HOT3 ממשיכים, למרות העונה השנייה המפוזרת יחסית של "מטומטמת", לקחת הימורים ולעודד הפקות מקור מבטיחות דוגמת "שבאבניקים" החדשה והמסקרנת של מאור זגורי; ו"אבסנטיה" של עודד רסקין, הפקה אמריקאית בבימוי ישראלי בלעדית ל־HOT, בכיכובם של סטאנה קאטיק ("קאסל"), אנחל בונני, פטריק האוזנר, קארה ת'אובולד ופול פרימן. רק חבל שאת הבלחות האיכות המבורכות הללו מאזנים דווקא עם "אחותי ג'קי".