זה לא  ששב"בניקים היא לא סדרה טובה, כיפית מצחיקה, מסקרנת, מחכימה.  הוט לא לקחו צ'אנס על ההימור הגדול ביותר שלהם לעונת הקרובה ואף הצמידו לכותב  הסדרה הדתי והמוכשר אלירן מלכא את בן טיפוחיהם מאור זגורי ( "זגורי אימפריה"). הסדרה פותחת לציבור החילוני הכועס והמלא בדעות קדומות, צוהר קומי נעים לצפייה בחברה החרדית הבטלנית של הישיבות ומתיימרת לשבור את כל מה שחשבנו שאנחנו יודעים על מסולסלי הפיאות. 
 
יש כאן פוטנציאל צקצוקי שפתייים שאמור להעלות לשיח החברתי כותרות בסגנון: "שבבניקים מוכיחה שכולנו בסופו של דבר אותו הדבר וגם מלמדת אותנו סלנג חרדי, אך שוד ושבר, שבאבניקים (כינוי סלנג לנוער שוליים חרדי) נופלת בשטאנצים של עצמה, בעיקר באריזת הבימוי. התסריט מעניין ומסקרן  אך העניין הצפוי בה הוא "בילט אין", כנהוג בחומרים אסורים כמו משפחות מזרחיות ובתי כלא.  
 
בינינו, הסדרה נראית ומרגישה כמו חיקוי של חיקוי לסרטים של טרנטינו. אולי זה בגלל שהמוסיקה המלווה את החבר'ה עטויי החליפות והמגבעות היא קאנטרי אמריקאי. נוסיף על כך את האריזה גרפית ה"מאגניבה" שמקפיאה את התמונה כל פעם שיש שימוש במילה מהז'רגון החרדי דוגמת צו"ל או שבבניק וממסגרת לצופה החילוני מילון חרדי –עברי למתחילים.     

שורה תחתונה, הסדרה מופנית לעולם החילוני אך צפויה להיות להיט דווקא במגזר החרדי שכמו שרואים היטב בסדרה, אדוקים לא רק במצוות אלא גם ביוטיוב. מי שמחזיק את הסדרה על כתפו הוא אורי לייזרוביץ, שמבריק כנער כאפות חרדי בסביבה של חרדים שרואים טלוויזיה ושומעים שלמה ארצי. לא תהיה לכם ברירה אלא להתענג על עפעופי עיני העגל  שהוא יורה למצלמה נוכח מעשי החטא של חבריו המופרעים לישיבה וחיבוטיו הנוגעים ללב בין היותו גבר לעניין האבר. 

שחקן נוסף בולט שאין לו קרדיט בכותרות הסיום הוא מר שד עדתי שמעז בחסות החברה החרדית להרים את ראשו- ובגדול. לא נהרוס לכם,  רק נאמר שתוכלו ללמוד כי אליבא החברה החרדית, להיות פרענק בניגוד ללהיות אפילו ספרדי, משול לנכות. נכות שתמנע ממך שידוך הגון עם מישהי ששם משפחתה הוא לדוגמא פון -שטראוס.  מה ששם באור קצת אבסורדי את הצהרת היוצרים בדבר סגירת פערים בחברה בזכות סדרה כה מקרבת ולא שיפוטית . זה אולי יעבוד מול המגזר החרדי אבל פחות מול המגזר הפרענקי, נו אלה, שוורצע חייע,  ועוד מילים שכנראה יכנסו לכם לרפטואר מהסדרה המצחיקה הזו. והרי היא סך הכל חיקוי של המציאות. 
"שבאבניקים", א'־ב', 20:15, HOT3