אחוז הגיוס לצה"ל, שירד דרמטית בשנים האחרונות, הביא לדיון הבוקר (רביעי) את מנהל תיכון ד' בתל אביב, נתי שטרן וחבר הכנסת אורן חזן בתוכנית הבוקר של "קשת" אצל ניב רסקין. השניים, אשר הגיעו לאולפן, החלו את הדיון בצורה עניינית, אבל מאוחר יותר גלש הוויכוח לעימות חזיתי בין השניים, כאשר חבר הכנסת מכנה את שטרן "מיונז וצהוב". שטרן עצמו לא נשאר חייב וביקר את התנהגותו של חזן כשאמר: "נבחרי הציבור התרגלו שהם יכולים להשתלח בכל מי שלא מחזיק בדעתם, אתה מהאחרונים שיכולים לדבר על אהבת חינם".



כאמור, הדיון על הגיוס החל בעקבות התוכנית החדשה במסגרתה יאמצו יחידות בצה"ל בתי ספר, ויחוזק הקשר לקהילה. אבל אז התדרדר לשיח, והוא נפתח כאשר שטרן אמר: "יש כאן מיליטריזם, צריך לזכור שהם בתקופת העלומים והנעורים שלהם, ויש להפריד בין חינוך למיליטריזם, לבין זה שנפתח אותם לדברים שונים. יש כאן אמירה בעייתית, שאומרים לילד שיש לו כישורים, ואז אומרים מה שהיה בסדר עד לפני שנתיים, 8200 ועוד יחידות, זה כבר לא משמעותי. הנערים האלה צריכים להתכונן, הם לא צריכים להיות בבועה. 
 

חזן הגיב לדבריו של שטרן ואמר: "אני פשוט בהלם, אני אולי אנחנו לא חיים במדינת ישראל, הצבא הוא חלק בלתי נפרד מאיתנו. עם בונה צבא בונה עם, השטויות שיוצאות לו מהפה פשוט הורסות לנו את הכל. בגלל מנהלים כאלה, אנחנו רואים את אחוזי הגיוס הנמוך. אני בטוח הוא משקר לגבי הנתונים שהוא הביא. אין עוררין שמהוטיבציה ירדה, לא רק לקרבי, בכלל. פחות מ-50 אחוז מתגייסים לצבא ואין קשר לגיוס של החרדים. כשהם הכניסו את 'שבורים שתיקה' (שינוי השם במקור-מ.א), להסית נגד הצבא, זה היה מקובל וזה היה בית ספר שהם עשו לכולנו. הם הורסים את החברה הישראלית מבפנים. צבא הוא גאווה, מדים זה גאווה. אנשים שמשרתים את המדינה הם גאווה".
 
כאן תקף חזן אישית את המנהל ואמר: "בצבא קוראים לאנשים כמוהו מיונז, הוא צהוב, בצבא ככה קוראים לך. תתנהג כמו מי שצריך לחנך, ותדבר על חינוך. אין לי כבוד לאנשים שרוצים לעשות דה לגיטימציה לצה"ל. כל מי שאומר שצה"ל לא יכול להגיע לבית הספר להראות איזה פרח יוצא מבחור צעיר ונשאר בקבע ושירת את המדינה. אנחנו צריכים להצדיע להם. אין ויכוח שזה לא מספיק, אנחנו רואים שחוסר התמיכה בחיילים, כמו במקרה של אזריה, זה מה שקורה". 
 
שטרן עצמו זעם על הדברים ואמר: "במקום שבו מתקיים שיח כזה, במקום שבו נבחרי ציבור יכולים להשתלח בכל מי שהם רוצים בגלל שהם לא מחזיקים באותה דעה, אם אתם מחפשים לסיבות לפגיעה במוטיבציה, זאת אחת מהן". חזן הגיב לכך ואמר: "כן, זה מה שגורם לפגיעה במוטיבציה. כי אני אומר לך שאתה עושה דה לגיטימציה".
 
"יש לי בעיה עם כל מי שרוצה לפגוע במדינה. אתם מעבירים שיחות על הצבא? ואתה מדבר רק על זה שהצבא טוב? או שאתה מתחיל לספר להם שהוא לא מוסרי. אתה אמרת משפט - אני רוצה לחשוף את התלמידים שלי לביקורתיות, לשיח אחר. אני לא. אתה תחנך אותם להיות טובים, אתה תחנך אותם לאהבת חינם.

שטרן הגיב וסיכם: "אם אתה חושב ככה, אז יש בעיה, ואני לא אומר דברים נוספים. התפקיד שלי הוא לגרום לאנשים הצעירים האלה בעוד חצי שנה, לחשוב באופן עצמאי וביקורתי, ולהגיד זה נכון או זה לגיטימי. לעירוני ד' שוברים שתיקה לא נכנסו, גם לא אף ארגון פוליטי. מתבצעת הכנה לצה"ל כמו בכל מקום אפשרי". לאחר מכן סיכם: "האחרון שיכול לדבר על אהבת חינם, זה אתה". כשחזן שאל אם הוא הגיע למסקנה הזאת על סמך השירות שלהם ביחד, הוסיף שטרן: "איתך זה לוקח רק כמה דקות".