אחת הסדרות המדוברות ביותר של הזמן האחרון, היא ללא ספק הצרפוקאים, שתעלה הערב (רביעי) ב"כאן" (הערב בשעה 21:00) ומתארת את השתלבותם של עולי מרוקו בישראל, ההתנשאות כלפיהם, ולעיתים קרובות גם התעללויות, בעיקר מצד האליטות ששלטו בארץ באותה תקופה ויוצאי עדות אשכנז. בשנות החמישים והשישים סבלו רבים מהעולים ממרוקו מקיפוח והעידו כי חשו כמו "אזרחים סוג ב'", מזלם של אלו שהיגרו לצרפת, היה  פעמים רבות טוב יותר, והם זכו לרכוש השכלה ולהתקדם. "אני גדלתי במושבים, ואנחנו פשוט היינו שוק העבדים", מעיד יהודה עייש, תושב קריית מלאכי שעלה לישראל. 

"בבאר טוביה הם היו צריכים לקחת לנו מספר ולרשום פה (מצביע על צווארו), לקחת שרשרת, לרשום אותנו. ככה, עם מספר, כמו הכושים שראו בסרטים של אז. התייחסו אלינו כמו עבדים, אני עבדתי בתור ילד בן 11. בגיל הייתי מעמיס חבילות של 20 קילו של קש על טרקטור. סיימתי להעמיס בשעות כאלו חמות. בעל הבית נכנס לבית שלו, הלכתי ודפקתי בדלת. הוא אמר לי 'מה?', אמרתי לו 'מים'. הוא אמר לי: 'פעם אחרונה שאתה מתקרב. יש שם ברז", ממשיך עייש. "רבע שעה עד שיצאו לי מים פושרים לשתות. אני זוכר את זה כמו היום, איך אפשר לשכוח כדבר כזה".
"הצרפוקאים" היא סדרה דוקומנטרית המתעדת את עליית יהודי צרפת מצפון אפריקה לצרפת, ומצרפת לישראל, משנות ה-50 ועד ימינו. הסדרה מנסה להבין מי הם, מדוע חלקם בוחר להגר לישראל דווקא עכשיו ומה בעצם מחכה להם פה. על אף נוכחותם המודגשת במרחב הציבורי, מאז תחילת המילניום הגיעו לישראל רק כ-40,000 יהודים. רובם השתקעו בערי החוף – נתניה, אשדוד, תל אביב ואשקלון, ואילו מקצתם בנו את ביתם ברעננה ואף בהתנחלויות.