מליאת הכנסת אישרה הבוקר (שלישי) את "חוק ערוץ 20", המאפשר הפיכת הערוצים הייעודיים לערוצים מסחריים שיכולים לשדר חדשות ואקטואליה. הערוצים הם ערוץ 20, ערוץ 24, ערוץ 9 וערוץ האלא בשפה הערבית. הצעת החוק מבקשת לקבוע כי הערוצים הייעודיים יוכלו לשדר חדשות במתכונת מוגבלת, ויאפשר להם סוף סוף לקבל רישיון מסחרי-יעודי ולהתנהל מול רשות מפקחת אחת, היא הרשות השנייה.



עוד נאמר, כי ערוץ ייעודי יהיה רשאי לממן את עצמו באמצעות פרסומות, וזאת ללא צורך בקבלת היתר מיוחד, וללא תלות בשיקול דעתו של שר התקשורת.  בנוסף, ההצעה מבקשת לאפשר לערוצים אלה ליהנות ממקורות מימון נוספים, כמו חסויות לאירועים משודרים, מרצ'נדיייזינג ועוד. בנוסף, החוק קובע כי מועצת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין יאוחדו, כך שבסופו של דבר יהיה רק גורם רגולטורי אחד שמפקח על הערוצים המשדרים. מיותר לציין שהדבר גם יביא כמובן לחיסכון של תקציב גדול למימון של שני מנגנונים מקבילים.



שר התקשורת, איוב קרא, אמר לאחר מכן כי "זו תחילתה של 'מהפכת קרא' להתאמת הרגולציה לטכנולוגיה ולמציאות העולמית החדשה. אני מבטיח שהחוק יעבור במליאה בקריאה שנייה ושלישית עד סוף החודש".

יוזמת החוק, ח"כ שרן השכל אמרה לאחר אישור החוק בקריאה ראשונה: "אנחנו ניצבים היום בפני צעד משמעותי בתחום התקשורת המשודרת בישראל, צעד שאפשר להגדירו כתחילתה של מהפכה.
 
 אני שמחה שזו גם עמדתם של שר התקשורת וממשלת ישראל, אין כל הצדקה מוסרית או כלכלית להתערבות של גורם ממשלתי בתכנים של גוף שידור, ולכן מודל הערוצים הייעודיים הוא מודל מיותר, שלא לומר פסול, ואין עוד מקום לקיומו − כפי שקבעה גם המועצה לשידורי כבלים ולוויין כבר לפני שנה. 
 
יו"ר הוועדה שדנה בחוק, ח"כ יואב קיש, אמר כי "אני גאה להוביל את השינוי ההכרחי הזה בשוק התקשורת הישראלי ולסייע בין היתר לערוץ 20 ולשאר הערוצים הייעודים ולפתיחת שוק התקשורת". חבר הכנסת הוסיף: "אנחנו נציל את הערוצים הייעודיים – אף ערוץ ייעודי לא ייסגר. לא ניתן שבמשמרת שלנו ייפגע הגיוון והתחרות בתקשורת. יש משבר קשה בשוק הערוצים המסחריים, וגם להם מגיעה ההקלה על הרגולציה. במסגרת פעילות הועדה המשותפת נפעל גם בנושאים אלו. השולט בשלט - יחליט".
 
מנכ"ל ערוץ 20, שכי פרנץ, אמר בתגובה לאישור החוק כי "העברת החוק שיזמה חברת הכנסת שרן השכל בקריאה ראשונה היא הצעד הראשון בדרך להצלת הערוצים הייעודיים אשר קורסים תחת עול הרגולציה. הדיונים המקצועיים בוועדה המשותפת שהוביל חבר הכנסת יואב קיש העלו כי גם חברינו בערוצים 9, 24 והאלא.טי.וי. נמצאים במצב דומה לזה של ערוץ 20, ובזכות החוק יוכל הציבור הישראלי ליהנות מתוכן מגוון ואיכותי לו הוא ראוי. אנו מקווים כי הנחישות של שר התקשורת איוב קרא אשר חרט על דגלו לחולל מהפכה בשוק התקשורת, תבשיל לכדי מעשים של ממש ויאפשרו שוק פתוח נטול רגולציה מכבידה ומיותרת".