מחברת הספר "סיפורה של שפחה", מרגרט אטווד, עומדת בפני מתקפה ברשת בעקבות מאמר ביקורת שכתבה על על הצדדים השליליים של קמפיין MeToo# וקריאתה לשקיפות גדולה יותר במקרה בו פוטר פרופסור שהואשם בהטרדה מינית. מבקריה טוענים כי היא אכזבה את דור הנשים הצעיר, שדעותיהן זכו להתעלמות במשך זמר רב.



"האם אני פמיניסטית גרועה?" כתבה אטווד במאמר שפרסמה במגזין "Globe and Mail" הקנדי בתגובה לביקורת שניתכה עליה: "חשיבותו של קמפיין MeToo# היא סימפטום למערכת משפטית מקולקלת. בפעמים רבות מדי נשים ונפגעי תקיפה מינית אחרים שהתלוננו לא זכו להשמיע את קולם במוסדות המקובלים, אז עכשיו הם פנו לאינטרנט. כוכבים נפלו מהשמיים. זה היה מאוד אפקטיבי ועורר את מודעות החברה לבעיה, אבל מה הלאה? אם המערכת המשפטית נעקפת משום שהיא נתפסת כלא יעילה. מה יחליף את מקומה?".





כמו כן, אטווד יצאה כנגד "השיפוט המהיר" שעבר לטענתה פרופסור סטיבן גלווי, וחתמה על מכתב נגד ההחלטה המהירה לפטרו מעבודתו באוניברסיטת קולומביה הבריטית שבקנדה, לאחר שנחשד בהטרדה מינית, אך שום מסקנות לא פורסמו בהמשך לחקירה. "המדיניות הזאת, של 'אשם בגלל שמואשם', הופעלה בעבר בהיסטוריה האנושית במהלך ציד המכשפות בסיילם ובתקופתו של סטאלין ברוסיה", כתבה הסופרת.










התגובות הקשות לדבריה של אטווד לא איחרו להגיע. "אם היא רוצה להפסיק לדאוג לעתידן של נשים, היא צריכה להפסיק להכריז מלחמה נגד נשים יותר צעירות ופחות חזקות ממנה", כתבה אחת הגולשות. "אטווד באמת משווה נשים מתלוננות על הטרדה מינית לתומכי סטאלין?" שאל בפליאה גולש אחר בתגובה למאמרה. "במקרים של תקיפה מינית. הטרדה ואונס, מערכת אכיפת החוק והחברה עוסקים בנאשם ונוחותו, בזמן שהם מתעלמים מצרכי המתלוננת. המכתב לאוניברסיטה עשה את אותו הדבר. זו לא הייתה קריאה לשינוי המערכת, אלא שמירה על סטטוס קוו".


"סיפורה של שפחה" סדרה זוכת פרסי האמי וגלובוס הזהב, היא חזון עתידני קודר על תקופה שבה זכויותיהן של נשים נשללות מהן, והן הופכות לסוג של שפחות. אליזבת מוס, שמגלמת בתפקיד הראשי את ג'ון, זוכה לביקורות מהללות על משחקה כאישה שחווה על בשרה את הפיכת המשטר בארצות הברית, שהופכת לרפובליקת גלעד, ונאלצת לשמש כפילגש למטרות רבייה.