זאת הייתה עונה שהתחילה עם הבטחה גדולה למשהו מעניין שעומד לקרות, והסתיימה בקול ענות חלושה. רגעי דרמה גדולים לא היו, כי הרי לא נעים להיחשף למול המצלמה במלוא חולשתך. אי לכך, כעסים או ריבים גרנדיוזיים, כפי שהם קורים בין בני זוג באופן טבעי, לא הרעידו את כורסת הטלוויזיה, והכול התנהל אצל הזוגות בנימוס משעמם ומאופק, גם אם מתחת לשטח הלבה רתחה ואיימה להתפרץ.



מתוך חמשת זוגות שבחרו להשתתף בניסוי השנוי במחלוקת של "חתונה ממבט ראשון", רק 40% מהזוגות, כלומר שניים מתוכם, החליטו להמשיך ולנסות לבחון האם הזוגיות שלהם תצלח, והפעם לתקופה ארוכה יותר. זאת לא הצלחה מסחררת עבור צוות המומחים השדכנים, אבל בהחלט נופל בסטטיסטיקה.



השאלה היא האם "חתונה ממבט ראשון" היא רק עוד אחת מהתוכניות הרבות שמטרתן להריץ עוד ועוד יוצאי ריאליטי חדשים בתוך מציאות שמתחילה להיות צפופה מרוב אנשים שרוצים להשתתף בכל תוכנית כדי להתפרסם. מה שגורם לי לא להאמין לדמויות ולתפקיד שהם מגלמים או שמישהו שם בקונטרול חשב שהתוכנית הזאת תביא הרבה רייטינג כי היא מקורית וחדשנית. 



אפשרות נוספת היא שהרעיון הזה באמת ובתמים נולד על מנת לעזור לאנשים צעירים למצוא את האחד שלהם,. זה נראה לי פחות סביר, כי כל פסיכולוג חיצוני או מומחה אחר לענייני אושר, שאין לו חלק בהפקה הטלוויזיונית, היה מזמן מייעץ לאלי או לרלי שחבל על המאמצים שלהם ומוטב להם לצאת מהר ככל האפשר מהקשר חסר התקווה שפוגע בהם.



רלי ואלעד. צילום: אסף תמם
רלי ואלעד. צילום: אסף תמם



לעומת זאת, המומחים המכובדים שלנו שהשתתפו במיזם החברתי והפסיכולוגי שמחתן שני אנשים זרים לחלוטין, רק עודדו את הזוגות שלא הצליחו לגשר על הפערים להמשיך ולנסות עד שזה יצליח. למה? בשביל מה? בשביל לטפוח לעצמם על השכם שהבחירות שלהם היו נכונות? אם הם כאלה מומחים מוצלחים שיודעים לקרוא את נפש האדם, הם היו צריכים כבר מזמן לדעת שבשביל זוגות מסוימים הסיכוי שיקרה החיבור המיוחל, קלוש.



למה לטלטל את רלי במשך 42 יום בתוך חוויה שאמללה אותה ופגעה בביטחון העצמי שלה כאישה, כאשר נוכחה לדעת שבן הזוג לא נמשך אליה בכלל, וזה בעצם מקור הבעיה? למה לא לקרוא לה ולייעץ לה את מה שמשפחתה ובעיקר אמה, השכילו לומר לה: "אל תלכי על זה, את תהיי אומללה, כי רואים שהוא לא מתלהב, על אף ההשתדלות שלו".



לפחות במקרה של רלי, אלעד גילה בשבועיים האחרונים רצון כלשהו לתת צ'אנס לקשר איתה. אצל אלי, החוויה הייתה עוד יותר בלתי נסבלת, אפילו עבור הצופה הבלתי מעורב. לראות את אלי דחוי ולא רצוי על ידי בת זוג אדישה לגמרי שמתנכרת לו בקור מקפיא וכל שפת הגוף שלה אומרת: תפוס ממני מרחק, זה לא נעים לצפייה ואפילו מקומם. כי אלי בכל זאת נשאר בפרוגרמה שהכתיבו לו ההפקה וצוות המומחים, ולא אתפלא אם הם השפיעו עליו להישאר כדי שיהיה להם מה להראות בכל הפרקים עד סיום העונה.



השפיעו עליו שיישאר? אלי ומיקאלה. צילום מסך
השפיעו עליו שיישאר? אלי ומיקאלה. צילום מסך



הרי גם כך לא היה להם הרבה מה להראות על מנת למלא משבצת של שעה וחצי. עובדה ששוב ושוב ראינו לעייפה קטעים שכבר היו בפרקים קודמים, רגעים לעוסים מהחתונה ומירח הדבש, כאילו מכינים אותנו לבוחן שיהיה בסוף על בקיאות בחומר. על אחת כמה וכמה, אם רוב הזוגות היו פורשים מרצונם כבר בשלבים הראשונים, כך שההפקה היתה מוצאת עצמה בפני שוקת שבורה.



בינתיים, תומר, שבהתחלה הצטייר כחלש אופי המוכן למחוק את עצמו ואת רצונותיו על מנת למצוא חן בעיני עדי היפיפיה ששודכה לו, התגלה כגבר בין גברים כאשר החליט שהוא פורש מן המשחק ולא נשאר עד סוף הקדנציה, ולא נותן לאף אחד לתעתע בו או למשוך אותו באף על חשבון הזמן שלו או פגיעותו.



נקווה שבעונה הבאה ישדכו בין אנשים עם טמפרמנט סוער יותר, שהמצלמה לא מטילה עליהם מורא ופחד, או אולי אפילו זוגות בפרק ב' עם ילדים בשביל להוסיף עוד תוכן ועניין ונוכל ליהנות מטלוויזיה טובה, חושפנית ובועטת.