תפקיד חייה: השחקנית חן אמסלם הייתה מוכרת לרוב הציבור הישראלי בעיקר בזכות תפקידים בסדרות עם גוון קומי כמו "זגורי אימפריה" ו"הרוסים", וסרטים עוד יותר קומיים כמו "מכתוב" של חנן סביון וגיא עמיר, אך כעת מגיעה אליה ההזדמנות להציג בפני כל עם ישראל את יכולותיה הדרמטיות, לא על במת התיאטרון, אלא בשעת פריים טיים בערוץ מרכזי.

מחר (חמישי), תעלה ב"רשת 13" הסדרה "הרמון", בכיכובו של אלון אבוטבול ואמסלם, שמספרת את סיפור הפסיכולוגיה של מערכות היחסים המורכבות שנוצרות בכתות בין ראש הכת לנשותיו, וההשפעה ההרסנית על המשפחות שנותרו מאחור.

הרמון. טל גבעוני
הרמון. טל גבעוני


השחקנית מגלמת ב"הרמון" את התפקיד הנשי הראשי כאחת מנשותיו של ראש הכת, דמות מאתגרת מאוד, בתסריט ששאב השראה מסיפורים גם כמו זה של גואל רצון שהורשע בפוליגמיה, שעבוד, ועבירות מין בעשרות נשותיו. "העבודה על הדמות הייתה מאוד קשה", חושפת אמסלם בראיון ל"מעריב אונליין". "נשארתי המון בבית, לא יצאתי כמעט בכלל, עבדתי על לא להנות. השתדלתי לקרוא המון על כתות, לראות סרטונים על כתות".

ספרי על הדמות שלך
"אני משחקת את מאיה. אם אני אשווה את זה לדתיים וחילונים, אז מאיה היא הכי חרדית שיש. היא הכי חזקה, היא הכי בכת, היא הכי חרוצה, היא לוקחת את זה הכי ברצינות, הכי אדוקה בכת הזאת של שבתאי צדיק. אני בעצם מביאה את אחותי לכת כי זה מה שהוא בוחר לעשות. בדרך המון דברים משתבשים. אני עושה דברים מאוד לא יפים כדי להביא את אחותי לכת, אני מתנהגת בצורה נוראית. אבל בלי לשפוט - מאיה עושה את זה כי אין לה ברירה אחרת, היא לא יודעת לעשות משהו אחר חוץ ממה שהוא אומר לה".



איך זה לעבוד על דמות שעושה כאלה מעשים?
"כשהטקסט כתוב טוב, ואתה מבין למה הדמות הזאת עושה את מה שהיא עושה, אתה מבין למה היא מתנהגת איך שהיא מתנהגת, אז אתה לא שופט אותה. הרי אף אחד לא נותן סטירה סתם כי מתחשק לו, אלא כי לפני זה פגעו בו. אז תמיד חשבתי מאיפה זה נובע ולא שפטתי אותה לשנייה".

ומאיפה זה נובע אצל הדמות שלך?
"אצל מאיה זה נובע מחוסר ביטחון, מזה שהיא אף פעם לא הרגישה הילדה הכי אהובה במשפחה. מזה שהוא נותן לה אהבה, וזה שהוא היה האבא שתמיד חסר לה, ממקום של קנאה בין אחיות, ופצעים עמוקים וקשים".