"וואו, אני מבולבלת ומתרגשת, אני עדיין מעכלת", אמרה עדן אלנה ל"מעריב אונליין" כשהיא רועדת, רגעים אחרי הזכייה בגמר העונה השלישית של "אקס פקטור ישראל". העונה רצופת ההפתעות והתהפוכות, ההדחות וההחזרות, הגיעה אמש לשיאה בערב שידורים מרגש ששודר ב"רשת 13". בנוסף לאלנה, הגיעו אל הגמר גיא יהוד המתמודד בן ה-32 שהתמקד במוזיקה ים תיכונית, ים רפאלי הרוקיסט בן ה-19 שהביא סיפור חיים לא פשוט, וצמד ההיפ-הופ "הברינקס" שהודח אחרי שלב הדואטים.
 
עדן אלנה סומנה כהבטחה הגדולה של העונה כבר משלב האודישנים כששרה את "Stone Cold" של דמי לובאטו, אז אמר לה עברי לידר: "את לא רק הזמרת הכי טובה ששמענו עד היום, אולי ב'אקס פקטור' בכלל, את גם קולית בטירוף". אודישן זה הניח על כתפיה אחריות כבדה להמשך העונה, "זה הלחיץ אותי, כי זה הציב בעבורי רף ציפייה נורא גבוה שאני צריכה לעמוד בו כל הזמן", אמרה. "זה שם מעליי צל כבד, בעיקר בגלל האודישן. אבל שמתי את זה בצד, לפחות ניסיתי לשים את זה בצד", הוסיפה. "אבל בסופו של דבר אני יכולה להגיד שזה עזר לי".

היום זה לא כמו פעם

גיא יהוד, המתמודד שהגיע למקום השני, נראה מחויך ורגוע הרבה יותר בתום ערב השידורים. "זו הרגשה כיפית. הגעתי למקום השני והמכובד, כיף לי, כיף גדול, מגיע לעדן את המקום הראשון, היא זמרת בינלאומית, מגיע לה סינגל בינלאומי", סיכם יהוד. 

מה התוכניות להמשך? תמשיך בז'אנר המזרחי?
"מחר אני נח, אחרי זה נעבוד קשה, נוציא שירים ונעשה מוזיקה. אני זמר ים תיכוני כבר מעל עשור, זו המוזיקה שאני עושה, ים תיכוני-ישראלי. מי שראה את התוכנית ראה שעשיתי משהו בין מוזיקה עברית לים תיכונית".
העובדה שישי לך ניסיון בימתי עזרה לך להתקדם, להוביל על מתמודדים אחרים?
"יכול להיות, אני לא חושב על זה יותר מדי. ברגעים מסוימים זה אולי קצת הקל עליי. אבל עבדתי קשה מאוד, אני ומשה ישבנו והקלטנו 30 שירים, 40 שירים, ובחרנו את השירים שהכי טובים ונכונים לנו, ולא סתם הגענו לפה".
הייתה איזו הרגשה של החמצה בלב כשראית את עדן שרה את שיר הניצחון?
"לא, ממש לא. הפרס מתאים לעדן, היא זמרת בינלאומית, היא יפה, היא מוכשרת. אני שמח שהגעתי למקום השני, כיף לי. מה גם שאומרים בדרך כלל שמקום שני - זה תמיד הכי טוב בסוף".
העובדה שאתה מייצג את הז'אנר המזרחי, זה משהו שעזר לך או הקשה עליך?
"אני חושב שאין קשר, אני שרתי שירים של חנן בן ארי וגם דואט שעשיתי עם עברי לידר, אני זמר של כל עם ישראל, לא ים תיכוני או מזרחי. אני שר מוזיקה ישראלית, בניחוח ים תיכוני".
אתה מחכה שיזכה מועמד מהמוזיקה המזרחית באיזושהי תוכנית ריאליטי?
"אני לא מתעסק בזה, היום זה לא כמו פעם. היום כולם עושים מוזיקה, וזה כיף גדול, ויש גם מזה וגם מזה".

גיא יהוד. צילום: אבשלום ששוני
גיא יהוד. צילום: אבשלום ששוני

 

רק בתחילת דרכי
ים רפאלי, הרוקיסט הצעיר של העונה, נראה מחויך במיוחד על אף שלא זכה בגמר, "ההרגשה מדהימה, מקום שלישי מכובד. הבאתי ביצוע, וזה לא היה קורה בלי כל ההפקה שהייתה שם ותמכה. שום דבר לא אתגר אותי, אמרתי לעצמי 'די, זה ערב אחרון'. באתי להנות מהרגע, לתת שואו, לאהוב את הקהל, וללכת הביתה".
מה אתה עושה מחר?
"אני הולך לישון את החיים שלי, ואחרי זה הולך להיות עם המשפחה האהובה שלי שבחרתי אותה טיפין טיפין, וזהו. עוד אין לי תוכניות להמשך הקריירה, אני לוקח את הזמן. מה שיבוא, יבוא בזמנו. העיקר שיהיה נכון, שיהיה שם, בלי טעויות, אני לא ממהר, ממשיך בכל הכוח".
הייתה צביטה בלב כשגילית שלא זכית?
"ממש, ממש, ממש, לא. אני מקום שלישי, וזה כבר לא משנה. מקום ראשון זה הפרס והוא מגיע לעדן, מקום שני לגמרי מגיע לגיא, הוא מדהים והוא עוסק בזה מלא זמן. אני עוד בתחילת דרכי, ומפה עבורי זה רק לצמוח".