"שנות ה-80" נחשבת לאחת הסדרות האהובות והמצליחות בישראל בשנים האחרונות. זה מכבר, אף חודשה הסדרה לשתי עונות נוספות - הרביעית והחמישית במספר. אבל נראה שהנתונים המרשימים הללו לא הספיקו לחברי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה שהחליטו שהסדרה לא מספיק טובה להיות אפילו מועמדת לפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר. 
אומנם הסדרה זכתה בשתי מועמדויות אחרות, אבל זה לא הספיק לאחד היוצרים שלה מני אסייג, אחיו הקומיקאי שלום, שיצר עמו את הסדרה וגם מככב בה, שתקף בחריפות את חברי האקדמיה.
אסייג כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "הגיעה לידיי רשימת 5 המועמדות לפרס הסדרה הקומית של שנת 2017. ומי לא מופיעה שם? נכון... רשת המליצה כמובן על שנות ה-80 בכל הקטגוריות אבל ״האקדמיה להתנשאות, יוהרה וניתוק מהעם״ התעלמה כמובן מהרייטינג המטורף ומהנצחונות הסוחפים בכל המשאלים והסקרים האובייקטיביים שבהם הצופים בחרו בשנות ה-80 כסדרה הטובה בכל הזמנים, וכסדרה שעשתה להם את השנה. הסדרה שלנו ברוך השם ותודה לאל הפכה לקאלט ולשיחת היום בכל פינה ברחבי ישראל, ובין היתר מנפצת את כל השיאים בהורדות מהוי או די ומהאינטרנט. אפילו המבקרים יישרו קו וזיהו את הייחודיות ביצירה". 

"אבל לא חברי האקדמיה הנפוחים מעצמם יתייחסו לעובדה הזו ויעניקו כבוד ראוי ליצירה שמביאה כבוד לפריפריי. בטח היה לנו סיכוי אצלכם אם היה בסדרה לעג למדינה, לצה״ל או למרוקאים.. תחלמו אידיוטים"

אסייג סיכם בדבריו: "זה לא פוסט בכיינות, זה פוסט שכולו בוז. אני בז לכם חברי האקדמיה. אתם חבורה של בינוניים, מתנשאים וקנאים. אף פעם לא כיבדתי אתכם, לא ספרתי אתכם ולא דפקתי לכם חשבון, וככה אמשיך לנהוג. עובדה היא שאף אחד מכם לא זכה להצלחה כמו היצירה שלנו. תאכלו את ליבכם הקטן על כך שאתם לא קובעים כלום! עם ישראל קובע! והוא קבע שאכתוב עוד שתי עונות רצופות בנות 22 פרקים כל אחת, שיפציצו ברייטינג ויקרעו את המסך, והכל כמובן בעזרת השם יתברך, שאתם בטח לא מאמינים בו.. הדברים הם על דעת עצמי בלבד, מני אסייג תושב הפריפריה הגאה" .