ממלא מקום הנשיא: העונה הקרובה של "בית הקלפים", הסדרה המצליחה מבית "נטפליקס" תהיה הקצרה בשש שנות קיומה, ותכלול שחקנים חדשים שימלאו את דקות המסך במקום הכוכב שפוטר קווין ספייסי, כך הודיעה אתמול רשת הטלוויזיה. השחקנית רובין רייט תגלם את הדמות הראשית, קלייר אנדרווד, בדרמה הפוליטית שתחזור למסכים ללא ספייסי ששיחק עד לא מזמן את הדמות הראשית, פרנק אנדרווד, עד שהודח בעקבות האשמות בהטרדה ובתקיפה מינית של מספר גברים.

השחקנים שנבחרו לתפקידים הגדולים בסדרה ממנה נפרד ספייסי הם דיאן ליין וגרג קיניר. ליין הייתה מועמדת לשני פרסי גלובוס הזהב, לפרס אמי ולפרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר על משחקה בסרט "בוגדת" משנת 2002, וכיכבה בסרטים "ליגת הצדק", "האיש שהפיל את הבית הלבן", "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" ו"ללא עקבות". קיניר, גם הוא שחקן מוערך, השתתף בסרטים רבים שהמוכרים מביניהם הם "חדשות בהפרעה", "השיר האחרון", "מיס סאנשיין הקטנה" ו"מישהו כמוך".

קווין ספייסי. צילום: רויטרס
קווין ספייסי. צילום: רויטרס
הידיעה מגיעה לאחר שבחודש נובמבר הודיעה "נטפליקס" כי החליטה לנתק את הקשר שלה עם ספייסי, בעקבות ההאשמות להטרדה מינית מצד השחקן אנתוני ראפ. הדחתו של השחקן מהסדרה בה הוא מגלם את פרנק אנדרווד השאירה רבים בספק בספק לגבי השאלה אם אי פעם יזכו לראות מה עלה בגורלו בעונה השישית והאחרונה, שצילומיה נדחו בעקבות האירועים. כעת נראה כי היה מוקדם להספיד את הסדרה, והכותבים מליסה ג'יימס גיבסון ופראנק פוגליסה, שלקחו את המושכות מהתסריטאי בו ווילימון בעונה החמישית, הצליחו לכתוב מחדש של עונת הסיום, וזאת - בהיעדרו של ספייסי.

כזכור, ההחלטה מגיעה לאחר ההאשמות לפיהן קווין ספייסי הטריד מינית נער בן 14 בהיותו בן 26. "נטפליקס" פרסמה אז הודעה בה נכתב כי היא מוטרדת מאוד מהחדשות על ספייסי. "בתגובה לגילויים הגיעו מנהלי החברה בבולטימור להיפגש עם הצוות ולהבטיח שהם ימשיכו להרגיש בטוחים ונתמכים. קווין ספייסי לא עובד כרגע". לאחר פרסום ההאשמות, הסביר בתגובה ספייסי כי לאחר תקופות של מערכות יחסים עם גברים ועם נשים, בחר לחיות את חייו כהומו והתנצל על התנהגותו.