סערת "תאגיד" השידור והמתיחות סביב קיומו ושידוריו, ממשיכים להוות קרקע פוריה להתנגחות של שרי הממשלה בתכנים המשודרים בו. לאחר שהיום (ראשון) בשעות הבוקר, נודע כי התאגיד רכש את סרטו של שלומי אלדר "ארץ זרה", התברר כי בקרב חברי הקואליציה, ישנה התנגדות גדולה לשידור הסרט, שנחשב מבחינתם לכזה שתוקף את הימין ומציג מציאות שונה ומעוותת, לטענתם. הסרט, שנרכש על ידי "כאן", ישובץ לשידור בחודשים הקרובים, ככל הנראה בחודש מאי, וכבר היום עלה על בישיבת "שרינו", עם התבטאויות חריפות בנושא כנגד התאגיד.


 


גורמים בממשלה סיפרו כי התקיים דיון על הסרט של שלומי אלדר, כיוון שהוא תוקף שם בעיר את הליכוד, את הבית היהודי וכמובן שאת ראש הממשלה, בנימין נתניהו. שני שרים שיצאו נגד השידור היו שר התקשורת, איוב קרא, שמלכתחילה נקט קו נוקשה נגד התאגיד, ושוב קרא לסגור את פלטפורמת השידור הציבורית הנוכחית.  השר אמר במהלך הישיבה: "התאגיד הזה לא היה צריך לקום".

מי שהצטרפה למחאות היא שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שאמרה: "ראינו שהתאגיד החליט לקנות את סרטו של שלומי אלדר, שמציג את הימין כנבער. זו טעות חמורה מאוד של התאגיד, שמחליט לקנות סרט של אדם שגר בכלל בארצות הברית. אני לא מבין מדוע הם קנו את הסרט הזה ואני מקווה שהוא לא ישודר בתאגיד", סיכמה. שלומי אלדר, יוצר הסרט, היה עיתונאי בערוץ 10, אך עזב בשנים האחרונות לארצות הברית, שם הוא מתגורר בתקופה האחרונה.

יש לציין כי הסרט זכה במקום הראשון בפסטיבל חיפה, וגרף מחמאות רבות על כך שהוא "מראה את המציאות הישראלית וההקצנה אותה הוא עובר". הוא מציג תחילה את ד"ר עז א-דין אבו אל עייש, שאיבד את משפחתו במהלך "צוק איתן", כששיחת הטלפון עם אלדר בשידור, בו בדיוק הבין ששלוש בנותיו נהרגו, היתה אחת מנקודות השידור הזכורות במבצע זה. גם השחקן רסאן עבאס, ששיחק במסעדה הגדולה, ומעלה הצגה שנקראת "לא אשנא", מופיע בו, וגם שלומי אלדר, שהעתיק את מקום מגוריו למרילנד בארצות הברית, ביחד עם אשתו והילד. הסרט קטף מחמאות גדולות בעבר, וזכה לשבחים ממבקרי הקולנוע.