אילנה דיין, מנחת התכנית "עובדה" בערוץ 12, הגיבה הבוקר (חמישי) להתקפת ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך על דבריו בראיון שערכה עימו, לפיהם חוקרים פרטיים נשלחו לעקוב אחר קציני המשטרה שניהלו את חקירות ראש הממשלה. אלשיך גם סיפר בראיון כי נתניהו הבטיח לו כי אם יישאר ראש הממשלה בסיום תפקידו כמפכ"ל ימנה אותו להיות ראש השב"כ, הארגון בו שירת בעבר. "מבחינת העובדות לא היה אפשר להזיז את אלשיך מהעובדות", אמרה דיין. "כששאלתי: 'איך יכול להיות שאתה מעלה דבר כזה?', הוא ענה: 'למשטרה יש מודיעין, מדובר בעובדות, אני לא יודע מי הפעיל את החוקרים אבל זה היה בשביל לקבל מידע על חוקרי נתניהו'".


דיין הוסיפה: "לא מיותר לברר  את זה, כל מי שטוען שצריך לחקור, אין שאלה. אלשיך אמר שהגיעו לקרובי משפחה של חוקרי נתניהו וניסו לברר איתם מידע. כבר ביוני 2016 כשהתחלנו לעקוב אחריו הוא מדבר על חוקרים פרטיים. הוא סיפר שזה הועבר ליועץ המשפטי לממשלה והדבר הופסק. למה זה לא נחקר? אלשיך אמר שלא רצו לזהם חקירה נוכחית".
מנחת תכנית התחקירים התייחסה אז לדברי המפכ"ל לפיהם נתניהו הציע לו את תפקיד ראש השב"כ במידה ויישאר כראש ממשלה כשיסיים את פיקודו על המשטרה. "הסיפור שאלשיך מספר זה סיפור של רביב דרוקר בערוץ עשר בזמנו. הוא טוען בעוז שראש הממשלה הציע לו את ההצעה", אמרה דיין. "זה נראה לו הגיוני כי הוא רצה לעמוד בראש הארגון בו גדל. הוא אמר: 'הבנתי מהר מאוד שאני לא יכול, התנערתי מכל הבטחה, מכל מחויבות לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים'. צריך לשאול את ראש הממשלה. צריך לזכור שאז לא היו חקירות".



 
דיין גם הסבירה מדוע שודר הראיון עם אלשיך באותו שבוע שבו החליטה המשטרה על מתן המלצות בסיום חקירות נתניהו. "צריך להזכיר שאלשיך לא עורך את עובדה, לא קובע את תזמון השידור", אמרה. "עובדים על הכתבה למעלה משנה, מאז יוני 2016. אנחנו העלינו הילוך כשהגענו לנקודת זמן קריטית. אם היינו דוחים בשבועיים זה כבר לא היה רלוונטי. אין פה אחריות אבל גם לא יד מכוונת. חשבנו שזה יהיה מאוד רלוונטי לשדר השבוע".

אילנה דיין. צילום: אלדד רפאלי, יח"צ
אילנה דיין. צילום: אלדד רפאלי, יח"צ