זאת לא פעם ראשונה שכוכבים הוליוודים בוחרים לנטוש את העיסוק באמנות ולהתמקד בביקורת פוליטית על ישראל, ואחרי שרוג'ר ווטרס כבר עשה קריירה מתמיכה במפעלי BDS שונים, 27 שחקנים, מוזיקאים, כותבים, ופעילים חברתיים אמריקאים חתמו על מכתב התומך בשחרורה של הצעירה הפלסטינית עהד תמימי שתקפה חיילים ישראלים, ומבקשים מהממשל בארה"ב להפעיל לחצים על ישראל לקידום מטרתם.



בין הכוכבים שהביעו תמיכה נמצא ג'סי וויליאמס, כוכב הסדרה המצליחה "האנטומיה של גריי" שוודאי מאכזב כעת את מעריצותיו בישראל. השחקן המוכר בעיקר בתור ד"ר ג'קסון אייברי, הסתבך בעבר בהאשמות על בהתקפי זעם, איום על שכנים, רדיפה במכוניות ובעיקר בכך שהוא גורם נזק נפשי לילדיו, ונראה שעכשיו הוא מוסיף לרשימת המסוכסכים איתו גם צופי הסדרה המקומיים.




עהד תמימי. רשתות חברתיות
עהד תמימי. רשתות חברתיות



המכתב מגיע מארגון בשם "Dream Defenders" ועליו חתומים אמנים ידועים רבים מהוליווד ביניהם אפשר למצוא את רוזריו דוסון ("גברים בשחור", "עיר החטאים", "מכורים בלבד"), ליסה גיי המילטון ("הפרקליטים", "הונאה", "פשע אמיתי"), דני גלובר ("נשק קטלני", "קדימה, תריץ אחורה"), והמוזיקאי טום מורלו (חבר Rage Against the Machine לשעבר).



"בצעד נועז שנועד להגן על ילדים פלסטינים כמו עהד תמימי מהתעללות כללית ומקיפה על ידי כוחות ישראלים, נציגתנו הגישה הצעת חוק חסרת תקדים בחודש נובמבר האחרון, שנקראת: חוק קידום זכויות אדם על ידי מניעת מעצרים של ילדים פלסטינים על ידי כוחות צה"ל. להצעה יש כרגע 22 תומכים בקונגרס", טוענים האמנים, "וכולנו החתומים כאן קוראים לנבחרי הציבור לחתום על ההצעה ולהגן על חייהם ועל ילדותם של ילדים פלסטינים".



כזכור, תמימי תועדה כשהיא תוקפת חייל בפתח ביתה בכפר נבי סאלח במהלך הפגנות אלימות שנערכו בכפר. בתיעוד, שצילמה אמה של הצעירה, נראות היא ואחותה מתקהלות סביב שני חיילים, והצעירה בת ה-17 אף סוטרת לאחד החיילים ובועטת בו. לאחר פרסום הסרטון מספר ימים אחרי התקרית, נעצרה תמימי ובהמשך גם קרובות משפחתה.