"את מודעת לזה שהפתרון בא מאסון, אחד צריך למות כדי שהשני יקבל חיים, המחשבה של זה היא מטורפת": "חוזרים לחיים", סדרת הדוקו החדשה של ערוץ עשר שתעלה לשידור הערב (ראשון) בשעה 21:00, מסתמנת כאירוע הטלוויזיוני הכי מרגש של השנים האחרונות. הסדרה המספקת הצצה נדירה לעולם ההשתלות בישראל ומביאה את סיפורם של הילדים, הנשים והגברים הממתינים להשתלת איברים יחד עם משפחותיהם שמלוות אותם במירוץ נגד הזמן.


חוזרים לחיים

"כשהודיעו לנו שהולכת להיות השתלת כבד נשארנו עם חלון זמן מאוד מוגבל", מספר טלפלר בן ה-45 שביצע הליך של תרומת כבר לבנו מעיין טלפלר בן ה- 13 וחצי שמגיל 3 עבר אינספור טיפולים, אשפוזים וביקורים בלתי פוסקים בבית חולים. "כשקיבלו את המידע מיד אמרנו 'נעשה טיול בר מצווה'. אני ידעתי מה זה הטיול הזה, ידעתי למה אני נותן לו הכל בלי הגבלה, ידעתי הכל, וזה היה מאוד קשה בשבילי. אבל הוא לא ידע. הוא נהנה מהטיול הזה נטו, בלי השתלה מעל הראש".

עוד חושפת הסדרה את סיפוריהם של רעות חפץ, אמא צעירה בת 31 מורה למחול בעברה שבעקבות מחלת הסיסטיק פיברוזיס הייתה מחוברת לחמצן וחדלה לתפקד עד אשר השתלת ריאות הצילה את חייה והחזירה אותה להיות אם פעילה לביתה הקטנה, ואגרי (נאווה) בת ה- 32, עלתה לארץ מאתיופיה בגיל 8, גילתה שהיא חולה בסוכרת ונהגה לעשות דיאליזות לעצמה בבית, עד שקיבלה תרומה של כליה ולבלב ממשפחת בבלר שבתם ליאל בת ה-16 נהרגה בתאונת דרכים. רן ברק, בן ה-65, איש מערכת הביטחון, מספר גם הוא את סיפורו בתוכנית לאחר שבחר לתרום כליה ולהציל חיים, ברק תרם את הכליה לסברין בת ה-30 מהפזורה הבדואית. כמו חן נחשף סיפורו של עדיאל בר משה בן ה- 19 מחסידות ברסלב, שתרם לאביו אלעד בר משה בן ה-47 דתי לאומי, אונת כבד. 

"חוזרים לחיים" חושפת בפני הצופה את המציאות הכמעט בלתי אפשרית של גיבוריה - המנסים לשמור על חיים "נורמליים" בתוך רצף מתמשך של תקווה, ייאוש וחוסר ודאות.



"חוזרים לחיים", הערב (ראשון) בערוץ 10.