הסודות של המשקיעים: "הכרישים" התוכנית החדשה שעולה הערב (שלישי) בשעה 21:00 ב"קשת 12", מציעה ליזמים צעירים הזדמנות להציג את הרעיונות שלהם מול פאנל של אנשי עסקים מצליחים שיבחרו פרוייקטים להשקיע בהם. מה שבזכיינית לא בטוח שירצו שתדעו, או תזכרו, הוא שלא מדובר בגלגול הראשון של הריאליטי בטלוויזיה הישראלית, ושלפני כעשור הפורמט כבר שודרה בערוץ עשר המתחרה, באותה תקופה, בהנחייתו של העיתונאי גיא זהר.

מה שעוד לא בטוח שירצו שתדעו, הוא ההיסטוריה המסקרנת של "הכרישים" שכוללת לא מעט שלדים בארון. אחד מאנשי העסקים של התוכנית קיבל איומים ושלטים שקראו "מבוקש בגין רצח" נתלו באזור ביתו, משקיע נוסף נהג להופיע כשלגופו שמלה ואחר הסתכסך עם הבנק בפוסט פייסבוק שזכה לאלפי לייקים.



הדר גולדמן
עולם הבידור לא זר עבור הדר גולדמן בן ה-54, איש הפרסום לשעבר, שעוסק בימים אלו בנדל"ן. על אף שבתוכנית הוא מוצג תחת הכותרת "פרסום זרמון גולדמן, יז"ם נדלן", ושפניו אינן מביטות בכם מעל אלבומי זהב - מדובר בכלל במוזיקאי נמרץ. הרבה לפני שהגיע אל עולם העסקים גולדמן החל את הקריירה שלו דווקא כסוג של ילד פלא בתחום הכינור ושירת בתזמורת צה"ל. 


אחרי הצבא הצטרף גולדמן ללהקת הרוק "היחידה לטיפול נמרץ" שזכתה להצלחה לא קטנה בשנות השמונים, ואף צילמה קליפ עם כוכב "זהו זה" מוני מושונוב וגידי גוב לשיר "היחידה". בהמשך הקים גולדמן את עוד להקה תחת השם "סיאם", ואף היא זכתה להצלחה לא קטנה. במסגרת הופעותיה, מי שעתיד להיות איש עסקים רציני בחליפה מהודרת שמשקיע מיליונים, נהג להופיע כשלגופו שמלה. הלהקה התפקרה בשנת 1990, וחזרה אל הבמה 18 שניות מאחור יותר ואף הוציאה את השיר "Siam - "Tel Aviv Downtown לפני שנה בלבד.


 

את דרכו העולם העסקים החל מעט אחרי פירוק הלקה, כשחבר לאילון זרמון איתו הקים את משרד הפרסום זרמון גולדמן DDB, שעד מהרה הפך לאחד המצליחים בישראל. המשרד היה אחראי לקמפיין המיתולוגי של רשת FOX שהפגיש את יעל בר זוהר ויהודה לוי בסדרת פרסומות פרובוקטיביות, אך בשנת 2012 החלט גולדמן לנטוש את העסק המצליח ומכר את חלקו בחברה. כיום עוסק גולדמן בתחום הנדל"ן, אבל ממש לא מהכיוון של ענבל אור, או פרוייקטים ענקיים, אלא בעיקר מבני בוטיק עתיקים, כמו ביתו של איתמר בן אב"י, בנו על יהודה בן אליעזר, מחיה השפה העברית, אותו הוא רכש והפך למסעדה.



סתיו שחם
איש העסקים שמוצג בתוכנית כ"מייסד 'סגמנט טכנולוגיות מידע', משקיע בחברות סטארטאפ והייטק'" שחברתו מקשרת בין קמעונאים וגופי הרכש לספקים, ידע הצלחות רבות חייו העסקיים אך גם כמה אפיזודות לא נעימות, שהצורמת בהן היא כמובן הפועל כפר סבא, אותה נטש ביוני האחרון.

שחם היה הבעלים של מועדון הכדורגל הפועל כפר סבא במשך ארבע עונות, עד שהיחסים בינו לבין האוהדים שטענו כי הוא פוגע בקבוצה עלו על שרטון. באותה תקופה כוסו חלקים בכפר סבא, בהם איזור ביתו, בשלטים נגדו עם תמונתו והכיתוב: "מבוקש בגין רצח המועדון".

"מדובר בחציית קו אדום", אמר שחם עם הפרישה ל-103FM, "אני בחודש חודשיים האחרונים מוקף הסתה גדולה מצד אנשים בכפ"ס בהם גם שחקני עבר בכירים. אני רוצה להמשיך הלאה אחרי ארבע שנים ומשום מה ממשיכים להסית נגדי בכל כלי התקשורת. מה שקרה היום מזעזע, הבן שלי בן 15 חזר מבילוי בלילה והוא זה שחזר בלילה וראה הכל".


שלטים נגד סתיו שחם עם תמונתו והכיתוב:
שלטים נגד סתיו שחם עם תמונתו והכיתוב:


זוהר לבקוביץ'
המיליונר זוהר לבקוביץ' שמוצג בתוכנית במילים "יזם השנה של עמק הסיליקון, אקזיט של 350 מיליון דולר" הוא כנראה ה"כריש" הגדול ביותר בריאליטי - משקיע הון סיכון בתעשיית ההייטק ואיש פרסום בעברו. המכירה בה מתגאים בתוכנית היא של חברת פרסום לסלולר "אמובי" עליה הצהיר כי עבד עליה "שבע שנים מחורבנות". 

לבקוביץ' עשה את המכירה הראשונה שלו בגיל 29, החברה אותה הקים שאפשרה לגולשים אירופאים באתרי מכירות אמריקאיים כאמזון, גאפ, בננה ריפליק לקרוא את התוכן בשפתם נמכרה ב-1997 בכ-10 מיליון דולרים.



המיליונר עלה לכותרות לא פעם בהקשרים של סנסציוניים, כמו הפעם בה פוסט שפרסם בפייסבוק נגד בנק שלא היה מוכן לפתוח לו חשבון כיוון שחשב שהוא "אדם פשוט". בספטמבר 2017 חזר לבקוביץ' לארץ לאחר תקופה בה שהה מעבר לים וניגש לסניף הבנק כדי לפתוח חשבון עם 3000 השקלים שהיו ברשותו באותו רגע. עובדת הבנק שפגשה אותו, לא ידעה במי מדובר, והפנתה אותו לבנק המתחרה שוודאי יותר יתאים ל"אנשים כמוהו". "הפקידה שאלה שאלות, אמרתי לה שמדובר בחשבון פשוט וזה לא מצא חן בעיניה", סיפר המיליונר בתוכנית "חי בלילה" אחרי הפוסט שצבר אלפי לייקים, "תוך כמה דקות היא המליצה לי לגשת לסניף של בנק אחר".

דובי פרנסס
איש העסקים דובי פרנסס שמוצג בתוכנית כ"מייסד קרן הון סיכון SGVC מבעלי קבוצת 'חולון מוטורס'", הוא אחד הצעיר מבין ה"כרישים", בן 39 בלבד, ועלה לכותרת בשנת 2014 כאשר מכר את פוליסת ביטוח החיים היקרה בהיסטוריה לאדם בודד, על סך 201 מיליון דולרים, וזאת עבור יזם טכנולוגיה מיליארדר מעמק הסיליקון שזהותו לא נחשפה. פרנסס מנהל עסקים עם ארה"ב ורוסיה ושימש כעוזרו העסקי של המיליארדר הרוסי סרגיי גרישין.

פרנסס לא מגיע ממשפחת אצולה, הוא בנו של עובד מס הכנסה בילה את ילדותו בישראל וחלק חדר שינה עם שלושת אחיו. בהמשך ירש אביו מוסך, והפך אותו לעסק מצליח. פרנסס עצמו הפך לעובד בנק בסן פרנסיסקו שהצליח לשרוד את המשבר הכלכלי הקשה של שנת 2008, כאשר במסגרת עבודתו בבנין יצר קשר עם המיליארדר הרוסי סרגיי גרישין, והקים עמו את חברת SG שהנה ראשי התיבות של השם סרגיי גרישין, שהן חצי מהמותג SGVC אותו הוא מייצג בתוכנית.

עינב אדיב ברר
מייסדת ומנכ"ל DPL, יצרנית חיתולי "בייביסיטר", עינב אדיב ברר כבר הספיקה להצהיר על עצמה כ"פריק קונטרול" עוד הרבה לפני שהגיעה ל"הכרישים". הוריה של היזמת היו בעליה של חנות ספרים בחדרה, והיא החלה לעזור להם מגיל ביתה הספר.



את הרעיון לחברה שלה היא הגתה בגיל 22, כשחזרה מלימודים בלונדון וראתה שהמסעדות בארץ לא מחזיקות מגבונים אישיים. המפעל הקטן שלה החל לפעול כמכונה בודדת ביוקנעם ועם השנים התרחב למפעל תמרוקים, שקיבל את ה"פוש" הגדול שלו בתקופת המחאה החברתית כשרמי לוי החלט למכור את החיתולים שייצרה "בייביסיטר" במחירים ששברו את השוק שהיה קיים עד אותו היום.