אחד המוצרים הטלוויזיוניים המשעממים ביותר הוא ראיון עם ספורטאי, ולעניין זה שחקן כדורגל. השחקן מגיע לקבוצה במטרה להתפרנס. בדרך כלל תופסים אותו מגיר פלגי זיעה אחרי שרץ שעתיים על המגרש. אין לו עניין להסתכסך עם המאמן או עם מי מחבריו לקבוצה. לא כל הכדורגלנים הם רבי דמיון ועשירי ביטוי. לא כל העיתונאים המראיינים הם רבי דמיון ועשירי ביטוי. השאלות שהם מעלים בפני הכדורגלנים גורמות לי לא פעם להתפתל בכורסה בבושה, מכיוון שהכדורגלן עשוי לחשוב שגם אני אוויל כזה. תוצאת כל אלה היא מוצר תקשורתי עילג ונחות שלא ראוי להיות משודר.



אלא שהחוסר קיים. אוהד ספורט מצוי באופן קבוע במצב של חסר, מתוך רצונו לפגוש את גיבוריו לא רק במהלך המשחק. הוא מבקש להיות איתם באימונים, בחדר ההלבשה, במפגשים משפחתיים בביתם - הוא רוצה את החבילה השלמה, ובדרך כלל אינו מקבל אותה. מסיבה כלשהי, לא ברורה, הוא מקבל אורן חזן ומיקי זוהר בכמויות גדולות הרבה יותר מדור מיכה ומאור מליקסון.



וזה חבל. לא יהיה פרוע מדי להניח שהאזרח הממוצע בישראל מסוגל לחיות תקופה ארוכה בלי מיקי זוהר לפני שירגיש במיחושים עזים. צפייה בדור מיכה ובחבריו החביבים ממכבי תל אביב, לעומת זאת, עשויה אף לשפר את תחושותיו של האזרח.



הקבוצה הראשונה: יובנטוס. נטפליקס
הקבוצה הראשונה: יובנטוס. נטפליקס



מכיוון שכך, הסדרה "הקבוצה הראשונה: יובנטוס", המשודרת בנטפליקס, נמצאת בדיוק במקום. יובנטוס היא אחת הקבוצות המצליחות בתולדות הכדורגל האיטלקי והעולם. היא נוסדה בשנת 1897 ומשחקת בטורינו. אוהדים נולדו איתה ואחריה וכבר הלכו מזמן לעולמם, ואגדות רבות נקשרו בצבעי השחור–לבן של חולצותיה. עכשיו משחקים בשורותיה כוכבים כבופון, היגוואין, דיבאלדה ועוד. "הקבוצה הראשונה: יובנטוס" מביאה אותם לצופה כמו שהוא מבקש: בנעלי בית.


אבל לפחות על פי תחילתה, אין סיבה להתעלף מהסדרה. המצלמה מנגישה את הקבוצה מעבר לכר הדשא, אבל צוות הטלוויזיה שקיבל את אישור הכניסה סבל מזהירות יתר, או ממחלת העיתונאים המוכרת: המבט לכיוון הלא נכון, העין הלא מבחינה והנפילה לתוך מלכודת הקלישאות.



נחמד לערוך טיול תיירותי באירופה הקלאסית, בעיירה הקסומה שבה עורכת יובה את אימון פתיחת העונה שלה. אבל כאמור אין בכך יותר ממלכודת תיירים. גלויה מרוטשת המסתירה את הנימים העדינים, ורק אלה, כידוע, מספרים סיפור אמיתי.



צריך להיות אוהד יובנטוס מושבע כדי לצלוח שישה פרקים די יגעים כאלה. אפשר היה למצוא ביובנטוס יותר. קבוצת כדורגל ובעצם כל ארגון ספורטיבי חיים בלחצים המשמשים מכונת דרמות בלתי פוסקת. צריך לדעת רק ללכוד את הדרמה.



"הקבוצה הראשונה: יובנטוס", נטפליקס