מירי נבו ואלי אילדיס חוזרים בעונה חדשה של תוכניתם "ההחלטה" בה המשתתפים צריכים לקבל החלטה משמעותית בחייהם המלווה בהתלבטויות קשה. על קבלת ההחלטות בחייה סיפרה אשת הטלוויזיה ומגישת התוכנית מירי נבו בראיון לאיריס קול ב-103FM: "אני מאלו שמחליטות. היו לי כמה החלטות כבדות בחיי ללא לספק".



"במרבית מהתוכנית אנו עוסקים בהחלטות קשות ומורכבות ולכן אפשר להבין את מידת ההתלבטות של המשתתפים", אמרה המגישה והוסיפה. "הגיעה אלינו שחקנית מתחילה שעברה הטרדה מינית בידי שחקן מאוד מפורסם לפני 15 שנים והתלבטה אם להוציא את הסיפור או לשמור בבטן. אנחנו יודעים שהיום שהדברים הללו לא נעלמים וההרגשה לעולם לא משתנה. קמפיין Me_Too# גרם לה לשוב ולהתעסק בנושא ופתח לה צורך לסוג של ריפוי".



מירי נבו ואלי אילדיס, "ההחלטה". צלם : רונן פדידה
מירי נבו ואלי אילדיס, "ההחלטה". צלם : רונן פדידה



"בוודאי, אני מבינה לליבה", איריס קול הצטרפה לדבריה: "מקרה שכזה אינו כולל רק להוציא את שמו לתקשורת אלא יש לה השפעה על הילדים, על בית הספר על המשפחה כולה, ישנם הרבה מאוד מעגלים שיש לקחת אותם בחשבון". "נכון", הוסיפה מירי נבו: "לכן ההחלטה כל כך מורכבת, היא מלאת רבדים. הצטרפנו אליה למסע של 48 שעות וחיינו איתה את כל ההתלבטויות. במהלך היומיים הללו אנחנו פוגשים אנשים שונים עם זווית שונה ותפיסה שונה להחלטה ומקשיבים".



"אנחנו לא בית משפט אך בדקנו את אמינות המשתתפים", הוסיפה: "בייחוד שמדובר בנושא כל כך רגיש. בתהליך הזה יש רגע של בלבול שעלול לגרום לסוג של קריסה. הוא מתחיל תמיד באנשים מאוד סגורים לפתע עוברים נקודת מפנה עד שכל המחסומים נופלים וההחלטות יוצאות החוצה. לעיתים אנשים לא מעזים לומר לעצמם מהי הסיבה שהם מסרבים לצאת עם ההחלטה החוצה, את זה אנחנו חושפים".





כשנשאלה האם ישנם אנשים שביצעו ההחלטה בעונה הקודמת ומתחרטים השיבה: "להיפך. אני בקשר עם שלושה שהרגישו שהשתנו להם החיים לטובה. אני בטוחה שישנם אנשים שלא מבינים את אלו שמגיעים לטלוויזיה לקבל החלטות וכי עדיף להם לפנות לפסיכולוג, אך מדובר אנשים שמתלבטים הרבה זמן עם עצמם. אלו שמגיעים למיאוס מהתלבטות של עצמם ומחפשים משהו שיגרה אותם, ידחק אותם לפינה ויכריח אותם לקבל החלטה".



עריכה: איתמר זיגלמן