אין הרבה סדרות שמיטיבות לנסח את דור הביניים, זה שבין ה־X ל־Y, שפלט מחית גרבר על כתפי הרומנטיקה, אך התבגר לתוך ניכור ובדידות. בדור הזה, דנה מודן היא מאסטרית. בתחילה היא רצתה לקרוא לזה "כואב, אבל תמשיך", אבל הסדרה החדשה שלה ושל אסי כהן, שנקראת בסוף "ככה זה", היא ממש לא ההמשך של "אהבה זה כואב" (או שבעצם היא כן), אך היא מנסה לשנורר מעט מההצלחה שלה זכתה הסדרה האם.



אז, מודן וכהן, צעירים חטובים ויפים, התאהבו כנגד כל הסיכויים והשיוך העדתי. עכשיו הם מתאהבים למרות שכל אחד מרוכז בשיט של עצמו. גם כאן הקסם של הסיפור היא היכולת להסתכל למציאות בלבן של העין. לכאורה מדובר בדוקטורט נוסף על רומיאו ויוליה בעידן הרומנטי. שני אנשים שאין שום סיכוי שיהיה להם משהו יחד מנסים להתאהב. רק שאין כאן הקלות או רומנטיזציה. הוא כבר נטול שיער ומשמין, עובר בדיוק גירושים מהביצ' האולטימטיבית (בליהוקה המפתיע והמעט צורם של דורין אטיאס, כתבת (?) האופנה של "גיא פינס" שחוצה כאן קווים). מודן כהרגלה מגלמת את עצמה, תל אביבית שמתקרבת לגיל 50 ונמצאת בין מערכות יחסים. 




בעודה חווה התקף לב שהוא ביטוי פיזי לשברון הלב של דמותה, היא נעזרת בשכן הגרוש שלה שמנסה להתאבד באמצעות כדורים נגד הקרחה. חמלה לא תמצאו כאן ובטעות הם נפגשים שוב באמבולנס ולאחר מכן בבית החולים, תפאורה מצוינת לקומדיה מרירה שעל הדרך גם מוחה על המצב באיכילוב. היא הרי גדלה בשיכון הרופאים של תל השומר ומכירה את התנהלותם הלפעמים אספרגרית של הרופאים (ליאור אשכנזי בתפקיד אורח מצוין) מול המצוקות של חוליהם. 

וכך, כשצואה בידה האחת וסיגריה בידה השנייה, תנסה מודן לתהות על קנקנו של השכן המוכה על  ידי אשתו  בעוד הוא מחפש סקס וניחומים ולא נשאר ללילה. הבדידות ב"ככה זה" אולי מכוערת ולא פוטוגנית כמו ב"אהבה זה כואב" אבל האריזה הנעימה המוסיקלית של אלדד גואטה, הבימוי של רם נהרי והעיצוב האמנותי שנותן כבוד לסדרה, ישאירו אתכם בהרגשה שיש איזו שהיא עקביות בחיים שהיא לא רק רנדומלית, וזה בלבד ייתן לכם להרגיש קצת פחות בודדים. 

"ככה זה", ימי רביעי, 22:00, yes EDGE