האם התקופה האחרונה, בה התקשורת נמצאת במתקפה חזיתית על טיפולה בפרשות נתניהו ועוד מספר נושאים, שהפכו את העיתונות לכלי ניגוח, מתחילה להיות גם מסוכנת ועשויה לעבור לפסים אלימים? על פי שדר הרדיו הוותיק, אריה גולן, שספג איום בשבועות האחרונים, מדובר בדבר מטריד ביותר, בעיקר לאור העובדה כי האיום הגיע מ"אדם נורמטיבי", לטענתו. 



כזכור, ביום שישי האחרון, במהלך מהדורת "יומן", חשף מגיש תוכנית הבוקר של 'כאן ב', כי ספג איום על חייו, בזמן שהלך ברחובות ירושלים: "לפני שבועיים מישהו אמר לי ברחוב "הייתי שוחט אותך". אחרי דקה, שהלכתי אפוף הרהורים נוגים על המשפט הזה, פגשתי זוג אנשים, שהאישה החמיאה לי מאוד על השידורים והבעל אמר לי 'יש לך הרבה אויבים, תיזהר'. אני אומר לכם, האווירה היא של 1995. לא ירצחו פה ראש ממשלה, ירצחו למען ראש ממשלה. אני אומר לכם, מישהו יחטוף פה כדור".


הדברים שאמר גולן עוררו סערה, והיום (ראשון) הוא מספר בריאיון ל"מעריב אונליין" על תחושותיו: "אני מקבל טלפונים מעיתונאים, חברים, בני משפחה, שהזדעזעו מהעניין. לא לכולם סיפרתי, כן, זה היה מדאיג, מאוד לא נחמד וסימפתי. זאת מעין תקרית מיותרת וקצת מעלה חששות. צריך גם לציין שהאירוע הזה הוא אחד אל מול המון לחיצות ידיים ומחמאות שאני מקבל בדרך כלל". 
 
"לא תכננתי לחשוף את העניין, עד שראיתי את הכתבה של אמיר בר שלום במהלך התוכנית עצמה. זאת היתה כתבה מצוינת על פרלמנט של אנשים בחדרה, וחלקם אמרו דברים כאלה, על כך שביבי צריך להסיק מסקנות, ואחרים אמרו שהוא צריך להמשיך. במהלך הכתבה אחד מהם אמר 'הם רוצים מלחמת אחים, תהיה פה מלחמת אחים'.

"אני באמת חושש, יש כאן המון כעס והתמרמרות מצד אחד שראש ממשלה כל כך טוב, לדעת הבוחרים, פוגעים בו ומנסים להפיל אותו, עם כל מיני חקירות על סיגרים שמפניות, להם לא נראה להם שזה מצדיק בכלל לחקור ראש ממשלה כל כך מוצלח. העניין הוא שאני מרגיש שיש חלק מהאנשים שסופגים את הכעס הזה, אבל מישהו מהם עלול לעשות מעשה". 
 
כשנשאל האם הוא זוכר אוירה כזאת כלפי התקשורת, השיב: "אני זוכר אוירה מאוד מתלהמת לפני רצח רבין, ב-95', אז זה נגמר ברצח של ראש ממשלה. יש כאן כעס, אמנם הוא עוד לא הגיע לעוצמות ההן, אבל בהחלט מישהו עלול לפגוע במישהו שמדברים עליו, ששונאים אותו עכשיו. מישהו בתקשורת, באכיפת החוק, במערכת בתי המשפט. יש אוירה לא טובה ורציתי להתריע מפניה".
 

"הייתי ביום שישי בירושלים עם חבר, הלכתי להסתובב במאה שערים, ואפילו שם לחצו לי יד, אני לא מרגיש כלפיי שנאה ביום יום, אבל פה יצא מן ארס מאדם נורמטיבי, אני לא מכיר אותו, אבל שאלתי אחר כך מי זה, ואמרו לי שבעבר הוא עבד ברשות המיסים. איש נורמטיבי לחלוטין. כל האירוע הזה היה לפני כמה שבועות. אני מוכן להתווכח על דברים, ובדרך כלל גם יש לי מה לענות, אני לא חושש מוויכוחים".

המשפחה שלי נבהלה נורא. אחת הבנות צלצלה וביקשה שאשמור על עצמי. אמנם לא מדובר בעשרות אלפים, אבל מספיק אחד, שפתאום יחליט לפעול נגד משטרת ישראל, נגד העיתונות, שזועם על השמאל. מישהו עלול להבין את זה אחרת, ויכול להבין שצריך לפגוע".