אחרי שבשבוע שעבר התמלאתי בזעם כלפי גוף השידור "קשת" שציין את יום האישה הבינלאומי בתוכנית העממית של אופירה וברקוביץ', שבמקום להעלות נושאים חשובים לסדר היום, עסקה בסוגיות רדודות כמו יופי וטיפוח האישה, שרק משמרות ומחזקות דעות שוביניסטיות, למהדורה האחרונה הגעתי לגמרי נטולת ציפיות, ועם אפס סבלנות לצמד הליצנים.



דווקא אז, במקום נטול התקווה והציפייה, הצלחתי למצוא את החן באותנטיות שמספקים קברניטי הספורט על המסך. למרות שהם זוכים לביקורות נוקבות מצד התעשייה על בורות ופגיעה בעבודה העיתונאית, אני דווקא הצלחתי להבין את המהומה סביבם. אופירה וברקו מצאו את הנוסחה הנכונה והמדויקת שפונה לנתח משותף ורחב של המונים, תוך שמירה על תכנים גבוהים אותם מספקים המרואיינים עצמם, אשר מגיעים לרוב מהזירה הפוליטית.




ברקוביץ' ואופירה הם לגמרי אותנטיים, לא מסתתרים מאחורי מניירות של שפה גבוהה או ידע עשיר, ומנסים להפוך לנחלת הכלל. החברות החזקה ביניהם מביאה דינמיקה שזורמת בקלילות, וזה מרגיש לגמרי כמו שיחת סלון שהצופה שותף לה. לא משנה כמה ביקורת הם יקבלו, אי אפשר לזלזל בעובדה שהם מצליחים להביא לאולפן אורחים חזקים משלל גווני הקשת, שפונים לקהלי יעד שונים ולמכנה המשותף הרחב ביותר.



דנה אשכנזי, שבברנז'ה ידועה כסרבנית ראיונות שלא מרבה להיחשף בתקשורת, הגיעה לתוכנית במסגרת קשרי החברות שלה עם אופירה וזכתה לקבלת פנים לא נעימה בגלל אחת מפליטות הפה הלא נשלטות וחסרות הטאקט של ברקוביץ', שהעביר ביקורת על ניחוח הבושם שלה ואמר שהוא גורם לו לאלרגיה. אשכנזי שמודעת לעובדה שהיא מרואיינת נחשקת, קמה מהמושב מבלי להתבלבל, ואמרה לברקוביץ' שאם הוא אלרגי אליה, כדאי שהיא תלך. אז כמובן שהיא לא הלכה, וברקוביץ' התחנן שהיא תישאר ובכך נמנעה תקרית דיפלומטית שהייתה הופכת במהרה לשיחת השבוע. חוץ מהפרט שהיא ומתקרבת לדת, הראיון עם אשכנזי לא חידש לנו דבר, לא בעניין החיים בצל האיומים על בעלה ובטח לא על השפל בעסקי האופנה. 



אופירה וברקוביץ'. צילום מסך
אופירה וברקוביץ'. צילום מסך



הראיון עם האחיות אזולאי בכיכובה של ג'קי היה לגמרי מיותר, כמו שנכנסו לאולפן ככה הן יצאו ממנו, מבלי להותיר בנו הצופים דבר, למעט אמירותיו השנויות במחלוקת של ברקוביץ' שנורא משתדל להציג עצמו כליברל שתומך בנשים, אך נופל כל פעם מחדש עם יציאות מפלילות. המגיש סיכם את המפגש עם האחיות בהערה גזענית וסקסיסטית כאחד, כשאמר שהמרוקאיות טובות בעיקר בבישולים. משום מה זה עבר לו בשלום.



ג'קי אזולאי, אופירה וברקוביץ'. צילום מסך
ג'קי אזולאי, אופירה וברקוביץ'. צילום מסך



התרשמתי מהראיון עם שר הכלכלה, אלי כהן, אבל לא נפלתי מהכיסא כשהגיע להתראיין בתוכנית של ברקו ואופירה שזוכה בחודשים האחרונים לחשיפה אדירה לה הוא זקוק במיוחד. לעומת זאת לגמרי הופתעתי כשראיתי בפאנל האורחים את שרת המשפטים איילת שקד שהסכימה למכור את נשמתה ולהתארח בתוכנית השנויה במחלוקת, והכל לטובת נתוני רייטינג וחשיפה גבוהה.



הסיכון שלקחה השרה השתלם לה בסופו של יום, היא אומנם מרבה להתראיין אך הפעם הצליחה להביא איתה ניחוח בינאישי אחר כשדיברה באלגנטיות על יחסיה עם בעלה שאוחז בגאון את תפקיד ההורה האחראי ומגדל ומחנך את הילדים המשותפים שלהם במרבית היום. בעוד היא, ש'לובשת את המכנסיים בבית', גילתה כי היא יוצאת מוקדם מהכנסת פעם בשבוע בשעה ארבע, בכדי להשלים חסכים ולבלות עם הילדים.



אביחי אוחנה ומעיין אשכנזי, אופירה וברקוביץ'. צילום מסך
אביחי אוחנה ומעיין אשכנזי, אופירה וברקוביץ'. צילום מסך



עוד הוסיפה שהשרה כי היא לא עובדת בשישי-שבת וזאת הודות למפלגה הדתית אליה היא משוייכת. כשנשאלה מה לבורגנית כמו שקד ולמפלגה דתית, זכינו לתשובה אף מבלי שנאמרה - אותו הפטור מעבודה בשישי-שבת. כשעלתה השאלה על יחסיה השנויים במחלוקת עם בנימין נתניהו לאור התגליות האחרונות והסנקציות שהטילה לכאורה אשת ראש הממשלה על המפגש של בעלה עם השרה היפיפייה, שקד אומנם לא אישרה אך גם נמנעה מלהכחיש.



אביחי אוחנה ומעיין אשכנזי, אופירה וברקוביץ'. צילום מסך
אביחי אוחנה ומעיין אשכנזי, אופירה וברקוביץ'. צילום מסך



ברור לי לגמרי מדוע הוזמנו אביחי אוחנה זוכה האח הגדול ומעיין אשכנזי לחגיגות ציון הקאמבק, הם אומנם רק יוצאי ריאלטי אבל מצליחים להביא טראפיק ועניין מצד הציבור. ברקוביץ' נצמד לנכות של אביחי כבר מהרגע הראשון והחמיא לו בשיטת החיזוקים החיוביים כמו שנוטים לעשות לילד קטן שמתקשה בחומר הלימוד. אופירה ניסתה לזכות בכותרות כשהביאה טבעת יהלום לאביחי וביקשה ממנו לכרוע ברך ולהציע לה בשידור. אבל אוחנה ואשכנזי רק חזרו זה עתה לזרועות האחד של השני, והצעת נישואים עוד לא נמצאת על הפרק. בעוד אשכנזי התרגשה והתמלאה בתקווה שאולי זה קורה, אוחנה אכזב ובחר שלא לעשות את הצעד.