ימים ספורים לאחר שהוצב במחוז באקינגהאמשייר בדרום מזרח אנגליה, וזכה לסיקור בכל רחבי העולם, הושחת פסלו של הזמר המנוח דיוויד בואי. הפסל, שנחנך רק ביום ראשון האחרון, הוצב בכיכר הממוקמת סמוך למועדון בו דיוויד בואי הופיע לראשונה עם דמותו של זיגי סטארדסט, בתחילת שנות ה-70.



האזור סביב הפסל, שמציג את דמותו של בואי בתקופות שונות בחייו, רוסס בגרפיטי ובו נכתב – "האכילו את חסרי הבית קודם" וגם – "נוח על משכבך בשלום דיוויד בואי". 




עם זאת, לעירייה המקומית היה חשוב להבהיר כי כספי הציבור לא בוזבזו על יצירת הברזל, ולמעשה, 100 אלף הפאונדים שנדרשו עבור הפסל, הושגו על ידי קמפיין מימון המונים מצליח. היזם שאחראי על מימון ההמונים כבר הודיע כי התיקונים מתבצעים במקום בימים אלה ממש – והפסל ישוב למצבו הטבעי בעוד מספר ימים.





קונים דיסקים? אתם לא לבד!
על אף שרובנו וודאי חושבים שמכירה של אלבומים בחנויות תקליטים היא דבר שנעלם מן העולם, בדיקה חדשה שנערכה על ידי ארגון תעשיית ההקלטות של אמריקה קובעת כי בשנת 2017 – מכירות פיזיות של דיסקים דווקא גברו על הורדות דיגיטליות.

הפעם האחרונה שזה קרה הייתה ב-2011, אך חשוב לציין כי לא מדובר על פערים גדולים. בשנה החולפת 17 אחוז מהמכירות היו פיזיות, כלומר – הצרכנים רכשו אלבומים, ו-15 אחוזים מהמכירות נעשו בדרכים דיגיטליות. עם זאת, שוק המוזיקה עדיין נשלט באופן מובהק על ידי שירותי הסטרימינג שמשלימים את התמונה.

איש קונה דיסקים. רויטרס
איש קונה דיסקים. רויטרס

בנוסף – גם מכירת תקליטי הויניל צוברת תאוצה, ולפי הנתונים נראה כי המכירות גדלו בעשרה אחוזים, או בקיצור – אל תמהרו להספיד את הדיסקים, לפי הקצב הזה נראה שיש סיכוי שהם עוד יעשו קאמבק בקרוב!