הזמר והיוצר שלמה בר שידוע כמי שאינו מרבה להופיע בתקשורת, התראיין לתוכניתו של דב אלבויים "בין השמשות" שתשודר ביום שישי הקרוב ב"כאן 11", בה סיפר על התקופה הקשה והאפלה שעבר בשנים האחרונות, שבמהלכה חווה בגידה של בת זוגו עם חברו ללהקה, "הם לא בגדו בי, הם בגדו בעצמם", כדבריו. חוויה זו הובילה להתפרקות משפחתו ולירידתו מנכסיו, אך גם ליצירת האלבום החדש מתוך המצוקה והכאב. 



בר נולד במרוקו בשם יוסף בן גוזי, עלה לארץ, התחנך בקיבוץ ובמנזר וחווה מצוקה כלכלית קשה במעברת באר יעקב. בשיחה הוא מתייחס עוד לתחושת האפליה והקיפוח של בני עדות המזרח ומספר על היחס שקיבל במהלך הקריירה שלו כאומן מרוקאי, ששר בין השאר עם להקת "הברירה הטבעית" המנגנת מוזיקה מזרחית שורשית, מצד האליטה האשכנזית.





"זה לא היה כל כך כל להיות פה כשחושבים שהגעתי מהרי החושך, בכדי לשלוט בי", אומר בר. "הרי עושים אותך יותר נמוך כדי לשלוט בך".



בשבילך המסע הזה היה ארוך מאוד, עד שזכית להכרה, עד שהיו מוכנים לשמוע את המוזיקה שלך?
"האמת שברגע שיצאתי והקלטתי, מאוד מאוד הצלחתי. שדרנים דווקא פינקו אותי, ואהבו אותי מאוד. אבל ברגע שהתחלתי לדבר על בעיות חברתיות סגרו אותי. אנשים לא רוצים לשמוע את זה. אנשים רוצים שאני אסע על ב.אמ.וו ואמחא כפיים, אעשה בידור. אף פעם לא עשיתי בידור, אני אוהב את מה שאני עושה, אני לא מוכר אותו".



יום שישי, 30.03.2018, ב-15:30, ובשידור חוזר בשבת ב-19:00, ב-כאן 11 ובדיגיטל