קשה לדעת את מי הסדרה "הרמון" הטרידה יותר – את הצופים או את הצופות. "אני חושבת שגברים סבלו יותר", אומרת השחקנית טל טלמון, המגלמת בסדרה את אושר - אחת משמונה נשותיו של שבתאי צדיק, שיצר קומונת נשים שתלויות בו ומצייתות לו באופן מוחלט. "ראיתי גברים צופים בנו וממש מתעצבנים על ההתנהגות הנבזית והשפלה של שבתאי, מתחלחלים ומרגישים שהאיש עושה שירות רע מאוד למין הגברי. הם מתים להיכנס לסיטואציה ולתת לשבתאי אגרוף. מובן שגם לצופות צעירות, לאמהות ולנשים שחיות בזוגיות לא קל להתעמת עם התסריט המטריד שמציג נשים במצב חלש מאוד".



איך התחברת לדמות הכנועה שגילמת? האם זה הציף לך חוויות לא טובות מקשרים עם גברים?
"זה לא היה קל. כל חבורת השחקניות שמגלמת את נשותיו של שבתאי עברה תהליך של כניסה לאווירה הלא פשוטה הזאת, וזה גיבש אותנו מאוד. עד היום אנחנו פעילות בווטסאפ בקבוצת הרמון, ששייכת רק לשחקניות של הסדרה. אני התאהבתי בהן. זה היה יכול ליפול למקום אחר, של מאבקי אגו, וזה בכלל לא הלך לשם. כל אחת רצתה כל כך שהשנייה תצליח ושהסיפור יעבור בצורה הטובה ביותר. החוויה הפכה להיות משפחתית מאוד. היינו המון יחד, כי גם בסצנות שבהן לא אמרתי מילה, הייתי בפריים. כל הזמן שאלתי את עצמי אם הייתי יכולה להידרדר לכזה מקום".



"הרי הושפעתי רבות מגברים בעבר ועשיתי טעויות באהבה. אני גרושה פעמיים (כשהייתה בת 23 היא נישאה בלוס אנג'לס ליוני אביטל, אחיה של השחקנית מילי אביטל, ובהמשך לאיש העסקים שי כהנא, זוכה "המרוץ למיליון" - ד"ד). כל הזמן שאלתי את עצמי אם הייתי יכולה להשתכנע ולהיסחף באהבה עיוורת אחרי מישהו. ואני חושבת שאולי כן, אבל עד נקודה מסוימת. אני לא חושבת שהייתי מסוגלת לחצות את הגבול שלאחריו את מגיעה למצב של 'כל מה שאתה תגיד לי, אומר אמן'. זה לא".





הסדרה מעבירה בצורה אמינה את מי שאת?
"לא לגמרי. יש צדדים מצחיקים וקלילים שלי שנשארו על רצפת חדר העריכה, אבל עברו שם צדדים כנים שלי, ואהבתי את זה. עד ל"מחוברים" השתתפתי בסדרות "דני הוליווד", "חצויה, "סימני שאלה", "נשות הטייסים", "מסכים" ועוד, ואני חושבת שנוצרה לי תדמית קלילה כזו של דוגמנית, אפילו שאף פעם לא דגמנתי. מעין בחורה שעפה על עצמה ומשיגה את מי שהיא רוצה. ב"מחוברים" לא הסתרתי את רגעי החולשה שלי כמישהי שחיה לבד, במיקום לא זוהר, ליד סניף של קופת חולים מכבי במרכז הרצליה, מקבלת התקף חרדה כשהיא צריכה לצאת לפרמיירה, והולכת לישון ב-20:00".



"אני שפן שצריך ליטופים וחיבוקים"


אנחנו נפגשות בסלון הגדול והמואר בבית של אביה, המנצח ואיש העסקים עמוס טלמון, בהרצליה פיתוח. היא יפהפייה אמיתית שחזרה עכשיו מאימון כושר ומחזיקה קרוב אליה את הסיגריה האלקטרונית. המודעות העצמית שלה גבוהה ואין בה זיופים. אולי השפעה מהאמא הפסיכולוגית, ד"ר אורלי לוטן. טלמון (35), מתעוררת לאחרונה מדי בוקר ביחידת דיור מעוצבת בסגנון יווני, הצמודה לבריכה פרטית, בשטח הווילה שבה מתגורר אביה עם בת זוגו. "אני כאן לתקופה", היא מסייגת, "הסתיימה לי לא מזמן מערכת יחסים של בערך שמונה חודשים עם יאן (38), צרפתי-ישראלי, אבא לילד. גרנו יחד בנווה צדק. חשבתי שהפעם בחרתי נכון והתבדיתי. באתי לכאן כי כשזה נגמר הייתי צריכה להיות קצת במקום שבו רואים אותי ואוהבים אותי. אני אתחזק ואעבור מכאן למקום שהוא שלי".



את ההתחלה של תהליך ההתחזקות שלך ראו הצופים של "מחוברים". התחלת את הסדרה בזוגיות עם ג'ורדי קרויף, המנג'ר של מכבי תל אביב, ובמהלכה הפסקת את הקשר הזה.
"'מחוברים' נתנה לי מתנה. היא עזרה לי להבין שאני צריכה לפעול מדימוי עצמי יותר גבוה. בזכות 'מחוברים' הייתה לי ההארה שאני צריכה להיפרד מג'ורדי. יכול להיות שלא היה לי את הדרייב לעשות את זה, אם לא הייתי רואה בחדר העריכה איך אני נותנת שידברו אלי. הוא לא באמת ספר אותי. ג'ורדי הוא סופר-איכותי והיה לנו את העולם שלנו, אבל הוא לא רצה להביא ילדים ואני כן, והוא זאב בודד ואני שפן שצריך ליטופים וחיבוקים ורוצה בן זוג שמסתכל לאותו כיוון כמוני".





מה עוד ראית כשהסתכלת על עצמך ב"מחוברים"?
"ראיתי את המאמץ שלי לחפש גבר. ראיתי שאני רוצה מאוד להרגיש ולהתאהב ולפעמים אני כופה את הסיפור הזה על המציאות. אני רוצה מאוד לראות את החיובי במערכות יחסים, גם כשמדובר בפח. אני רוצה להיות בת הזוג המושלמת והאמא החורגת המושלמת ולפעמים זה קורה בסיטואציות שבכלל לא מאפשרות את זה".



את מתאמצת יותר מדי בעצם?
"כן בדיוק. כשהסתכלתי על עצמי ראיתי שלפעמים לא בא לי להיות המצחיקה, הזורמת והכיפית, ואני עושה את זה כדי שיאהבו אותי וכדי להיות בסדר עם כולם. אבל זה שאני שחקנית לא אומר שאני צריכה להיות שחקנית גם בחיים האמיתיים. זה משהו ששחררתי. אם הייתה לי היכולת, הייתי נותנת לכל האהובות שלי לעשות 'מחוברים' ולעשות טעויות מול מצלמה כדי לראות את עצמן באמת. כמה פעמים צעקתי לעצמי מול מסך הטלוויזיה: "את לא רואה? את לא קולטת". הייתה שם למשל סצנה שאני אומרת למצלמה על מישהו שיצאתי איתו 'נפגשנו כבר שלוש פעמים והתאפקתי לא להגיד לו עכשיו שאני אוהבת אותו!' סליחה? את אמיתית? פגשת אותו רק שלוש פעמים! לוקח המון זמן להכיר מישהו, להכיר את כל נבכי נשמתו, כולל הדברים הרעים שאולי בכל זאת תאהבי. זה לא יכול להיות כל כך מהר כמו שאני עשיתי את זה, כשבחרתי למשל להתחתן אחרי שנה וחצי של היכרות".



מה עשית עם מה שראית בעצמך?
"אחרי 'מחוברים' הייתי לבד בפעם הראשונה. שנה וחצי לא יצאתי לדייט. אמרתי שעד שהפצע שלי לא מגליד ועד שאני מבינה איך אני עושה את הבחירות שלי ומאיפה חוסר הביטחון שלי מגיע, אני לא יוצאת החוצה לעולם. זאת הייתה חוויה משמעותית. בעניין הזוגיות, ראיתי שאין חוט מקשר בין בני הזוג שלי. שאף גבר לא דומה לאחר. לא הבנתי את הבחירות שלי ולא ראיתי עמוד שדרה בהחלטות הזוגיות שלי. כן הבנתי שאני בוחרת את המרוחקים".



טלמון עברה תהליך שהבהיר לה שזה בסדר להיות בת 35 בלי כל הפתרונות בידיים. "זה בסדר ולהיות בגיל 35 רווקה בלי ילדים, זה בסדר", היא אומרת, "אני מעדיפה את זה על להיות בזוגיות לא טובה ולעשות הצגות, כמו שכבר עשיתי בחיים שלי. הגעתי למצב שאני צריכה פחות אישורים וחיזוקים מבחוץ. אני לא צריכה לשמוע שאני מוכשרת ומדהימה כדי להרגיש ככה. אני לא צריכה אישור של אף אחד היום. אני יודעת מה הערך שלי אבל לקח לי הרבה זמן להגיע לזה".


טל טלמון. סטיילינג: גילי אלגבי. חצאית: לימור רוזן עליונית: מיסוני לאמור  צלם : דניאל אלסטר
טל טלמון. סטיילינג: גילי אלגבי. חצאית: לימור רוזן עליונית: מיסוני לאמור צלם : דניאל אלסטר


"יש משהו משחרר בזה שראו אותך עירומה"

ההתערטלות הנפשית של טלמון ב"מחוברים" התרחשה במקביל לתהליך התפשטות פומבי אחר שהיא ביצעה מול הצופים, בסרטו של הבמאי דובר קוסאשווילי "זוג יונים". הגב והישבן החשופים של טלמון הופיעו על כרזת הסרט בקיץ 2017, ואמרו שהיא עושה הכל כדי לשנות תדמית. אמרו גם דברים יותר גרועים, שהיא מתפשטת כדי לקבל תפקיד ראשי, אחרי תקופה ארוכה שבה היא לא עבדה.הסרט, שמצולם כולו בחדר בית מלון מהודר, מציג את תמרה (טלמון) ואורי (אסף גולדשטיין), זוג נשוי שמנסה לשבור שגרה עם וידויים מיניים שקמים לתחייה והתנסויות אינטימיות נועזות. טלמון וגולדשטיין מצולמים רוב הסרט בעירום מלא, אבל לא קיבלו שום פרס על המאמץ המיוחד הזה. להפך. המבקרים קטלו את הסרט, ופחות או יותר הכריזו על קבורתה של הקריירה המרשימה של קוסאשווילי בגללו.

הבמאי עצמו הודה לא מזמן בראיון ל"מעריב" שהסרט גרם לו לאבד את הצופים והבטיח להפסיק לשלב סצנות עירום בסרטיו העתידיים כדי לא להקשות יותר על הקהל הישראלי. וטלמון? היא קפצה מהסרט הבעייתי היישר לחיקה החמים של "הרמון" המוערכת, והיא לא מצטערת על המהלך. "'זוג יונים' היה סרט הקולנוע הראשון שהשתתפתי בו. התחלה קלילה מה שנקרא", היא צוחקת, "אני גאה בו. אני מחפשת תפקידים שיאתגרו אותי וכאן זה קרה. תמרה היא אישה חזקה שנהניתי לגלם. תמיד אמרתי שאם התסריט ידרוש את זה, אני אתפשט והתפקיד הזה דרש את זה לגמרי".



מה הייתה החשיבות של התפקיד הזה בשבילך?
"יש משהו משחרר בזה שראו אותך עירומה. נסדק איזה פחד. בנאדם תמיד מפחד שיראו אותו עירום. אני הייתי ככה סרט שלם. הגעתי למצב שאני מסתובבת על סט צילומים וכבר שוכחת איפה החלוק מרוב שאני מרגישה בנוח. לא התאמנתי במיוחד לתפקיד כדי להגיע עם גוף מוצק ומושלם. להפך. דובר רצה שאני אעלה במשקל לקראת הצילומים כדי שאני לא אראה דוגמנית. אז השמנתי קצת. זה בסך הכל עירום ואני חושבת שעושים מזה דבר יותר גדול ממה שהוא. שואלים אותי אם דובר תמרן אותי להתפשט יותר ממה שרציתי וזה מעליב. אני בטוחה שלא שאלו את שרליז ת'רון את השאלה הזאת או את הקאסט של הסדרה 'בנות' שמצטלמות בלי חשבון בעירום או את קים קטרל, שגילמה את סמנתה ב'סקס והעיר'. התשובה היא 'לא'. לא ניצלו אותי. אם כבר אני ניצלתי את הבמאי. כי ממש רציתי את התפקיד".

את יכולה להבין שחקניות שלא רצו את התפקיד כי הן פחדו מהתדמית שתיווצר להן?
"בטח שאני מבינה כאלה שלא רצו. כל אחת והבחירות המקצועיות שלה. יכול להיות שאם לא הייתי באה ממשפחה כל כך ליברלית כל כך ואומנותית, לא הייתי נכנסת לזה. אצלי, בין אבא מנצח לאימא פסיכולוגית, נוצר השילוב המושלם ל'אנחנו מקבלים כל דבר שתעשי וגם נהיה גאים בך'.

ל-64,300 עוקבי האינסטגרם שלה הציגה טלמון בקיץ האחרון את הסרט כך: "כן, אני עירומה כמעט כל הסרט וכן זה אולי הסרט הישראלי הנועז ביותר אי פעם. אבל "זוג יונים" היא דרמה מורכבת ואינטליגנטית, על אישה עצמאית שלא נכנעת, על תשוקה וזוגיות. על סקס ושליטה ועל חופש הבחירה. גם אני לקחתי את החופש ובחרתי לעשות עם הגוף שלי מה שאני רוצה, לאיזה תפקיד שאני רוצה. מתרגשת".

נראה אותך בתפקידים נוספים שדורשים עירום?
"לא. פעם אחת מספיקה. דוקו אישי גם לא. אחד מספיק".

יש לך באינסטגרם פוסט צובט לב של הזדהות עם נערה שמנה שראית סופגת עלבונות. התחברת אליה כי היית בעצמך נערה כזאת. החלק הזה בביוגרפיה שלך עדיין מפעיל אותך?
"הנערה השמנה שהייתי עדיין איתי, ללא ספק. יש לי הרבה חמלה לאנשים שהם לא כמו כולם, כי כלפיי לא הייתה חמלה כשהייתי חריגה. אני יודעת מה זה להזדקק לחמלה ולא לקבל אותה. הייתי ילדה חולה מאוד. בכל שלושה שבועות הייתי מקבלת סטרואידים דרך הווריד כדי לאזן את האסטמה שסבלתי ממנה. התנפחתי מזה והייתי מפוצצת בנוזלים.

חלק מתופעות הלוואי היו שגם מנגנון השובע שלי כבר לא היה קיים והגדילה שלי נעצרה. הייתי נמוכה ורחבה מאוד. בגיל העשרה הייתי מסתגרת הרבה בחדר. חיי החברה שלי היו על הפנים. לאט-לאט האסטמה שלי התאזנה, הפסקתי עם הטיפולים והצלחתי לגבוה 5 ס"מ בשנה. יום אחד חזרתי מחופשת הקיץ רזה, ואז המצב התחיל להשתנות. אבל העבר לא נמחק. אף פעם לא היה לי היי-סקול סוויט הארט. ככה שבן הזוג הרציני הראשון שלי הפך לבעלי. התחתנתי בגיל 23, ועד היום אני מנסה להשתלט על הנטייה להיות רומנטיקנית חסרת תקנה ולהתמסר בלי לחשוב פעמיים".

טל טלמון. סטיילינג: גילי אלגבי. חצאית: לימור רוזן סוודר: מאיה נגרי. דניאל אלסטר
טל טלמון. סטיילינג: גילי אלגבי. חצאית: לימור רוזן סוודר: מאיה נגרי. דניאל אלסטר


עכשיו את מדגמנת את שמלות הכלה של לימור רוזן. האם זה מכיוון שאת אוהבת ממש ללבוש שמלות כלה?
"לימור הציעה לי להיות הפרנזטורית שלה אף שהודעתי לה, שאני, להגיד I do' ', כבר סיימתי. היא אמרה שזאת הסיבה שהיא בחרה בי, כי אני מי שאני ואני חושבת אחרת ומביאה משהו אינדיווידואליסטי שהיא אוהבת. היה ביננו חיבור מטורף. משהו באנרגיה. זה נחמד לי הפעם ללבוש שמלות כלה ולא לסיים ברבנות. אבל אני לא מרגישה דוגמנית. אני לא יכולה להתעסק יותר מדי במראה שלי ולשמור על שגרת הטיפוח שזה דורש, כי זה פשוט מייבש אותי. במספרה או במסז'ים אני משתעממת. אני שמה לעצמי לק ולא מקדישה הרבה מחשבה לקרמים. אני יודעת שאשלם יום אחד את המחיר. התמסרתי עכשיו לשיטת כושר ותזונה משולבת ואני מתאמנת שלוש פעמים בשבוע.

איפה היית רוצה לראות את עצמך שנתיים מהיום?
"בא לי להיות אחרי סדרה שכתבתי. זה משהו שהתחלתי להניע. צירפתי אלי כותבים מנוסים ויש משהו שמתגלגל. אין אדם בחיים שלי שלא אמר לי שאני חייבת לכתוב, כי אני מאוד ורבלית ועברתי הרבה. יש דברים שבא לי מאוד לשים על נייר. וחוץ מזה, מה יכול להיות מושלם יותר מלכתוב לעצמך דמות שמרתקת אותך ולתת למי שאת רוצה תפקידים שמתאימים להם. אני גם מתה לעשות קומדיה. הייתי אפלה, סקסית, מרדנית ועוד לא הייתי מצחיקה ,ויש לי את זה".

"אני אשמח גם להיות אחרי פיצ'ר של אלמודובר או של הבמאים הצרפתים של 'מחוברים לחיים' ו'סה לה וי' ולחיות במושב ולגדל צנון ועגבנייה. אין לי את האופי התל אביבי בכלל. אני אשמח להיות אמא לבת ולחיות עם בן זוג שהוא החבר הכי טוב שלי ומצחיק אותי. אני רוצה מישהו שיאהב אותי, את טל הקונכייתית והשקטה ולא השחקנית המוכרת. אין צורך לשבת בדייט ולעשות ניים דרופינג של אנשים מפורסמים שאתה מכיר. זה הכי מוריד לי. אני לא חיה את החיים האלה בכלל".

את מדברת באופן ברור על הרצון בילדים בדייטים?
"אני חסרת אגו בעניין הזה. כבר בדייט הראשון אני יכולה להגיד 'תקשיב, אני לא מחפשת to have fun ולא מחפשת הרפתקאות. אני מחפשת חבר לחיים. משפחה. אז בוא תגיד לי בפנים מה אתה רוצה'".