השחקנית אליסון מאק, כוכבת הסדרה "סמולוויל", המואשמת בעבירות של סחר בנשים למטרות מין עבור כת סודית, שוחררה למעצר בית בערבות של 5 מיליון דולר. במקביל, נחשף כי מאק ככל הנראה ניסתה לגייס לכת גם את השחקנית הבריטית אמה ווטסון ואת הזמרת קלי קלרקסון. מאק (35) הגיעה ביום שלישי לבית המשפט הפדרלי בברוקלין לשימוע על המשך מעצרה. בהסכמת התביעה וההגנה, אישר השופט ויקטור פוהורלסקי כי היא תשוחרר בערבות של 5 מיליון דולר למעצר בבית הוריה בקליפורניה. היא תוכל לעזוב רק לפעילויות שנקבעו בראש, כולל טיסות לברוקלין כדי להיפגש עם עורכי דינה או לדיונים בבית המשפט.



כמו כן, הוחלט שמאק תענוד צמיד אלקטרוני, ונאסר עליה להשתמש באינטרנט ללא אישור או ליצור קשר עם חברים אחרים בכת. "באופן בסיסי, הימנעי מקשר עם מישהו שקשור באופן כלשהו לכת. האם את מבינה?", שאל השופט. "כן, כבודו", ענתה מאק, שלא הסתירה את המתח שבו הייתה שרויה. כעבור זמן קצר היא יצאה עם עורכי דינה מבית המשפט, עם שיער אסוף לפוני, ז'קט ג'ינס ותיק גב, ולא ענתה לשאלות העיתונאים שרדפו אחריה.



מאק נעצרה ביום שישי שעבר בחשד למעורבות בכת בשם NXIVM והוגש נגדה כתב אישום על עבירות של סחר בנשים למטרות מין וקשירת קשר לעבודה בכפייה. לפי התביעה, מאק הייתה בכירה ביותר בכת ומקורבת למנהיג קית רנייר שנעצר בסוף חודש מרץ. היא שלטה בנשים ששימשו כשפחות מין ונאלצו לקיים יחסים עם רנייר ולחרוט על גופן את ראשי התיבות של שמו.



אמה ווטסון. צילום: רויטרס
אמה ווטסון. צילום: רויטרס



בכתב האישום נטען כי מאק אילצה את הנשים לקיים דיאטה הדוקה ולהימנע מקיום יחסים, למעט עם רנייר, ודרשה מהם להצטלם בעירום בשביל מנהיג הכת. כמו כן, היא ו"שליטות אחרות" העמידו את הנשים בפני תרגילים נוקשים, ולא פעם מנעו מהן שינה.



כמו כן, נאמר בכתב האישום כי מאק, שגויסה לכת על ידי חברתה לסדרה קלואי סאליבן, פעלה בעצמה לגייס נשים נוספות. אתר פיפל חשף ביום שלישי כי בשנת 2016, שלחה מאק מסרון בטוויטר לשחקנית אמה ווטסון ("הארי פוטר") וכתבה לה כי היא משתתפת ב"תנועה ייחודית לפיתוח אנושי ופיתוח של נשים" ורוצה לעניין אותה בכך, אולם ווטסון לא ענתה לה. היא גם פנתה לזמרת קלי קלרקסון ורצתה לשוחח איתה אחרי ששמעה שהיא מעריצה של "סמולוויל", אולם גם הפעם לא התקבל מענה.



לפי דיווחים בארה"ב, עורכי דינה של מאק פועלים מול התביעה להשיג הסדר טיעון. ההערכות הן כי השחקנית תהיה מוכנה למסור מידע על רנייר וכי בתמורה יבוטל המשפט נגדה.