הדחתה של אינה סטויוארט פינתה את הבמה לרומן החדש שצפוי להירקם בין סמואל ללירז. שצפוי להיות הרומן הכי לוהט של הבית. כפי שציינתי, לירז משכה את תשומת ליבי כבר בסרטון התדמית בכניסה לבית היא דיירת מסקרנת, יפה מבפנים כמו שיפה מבחוץ שתביא למסך שיחות אינטלקטואליות ומעניינות בניגוד למרבית הדיירים האחרים שהליהוק שלהם מתמקד בעממיות מגוחכת . נראה כי היציאה של אינה מהבית הייתה לשביעות רצונם של ההפקה שהעדיפה רומן אינטלקטואלי עמוק ומאתגר על המסך בין לירז לסמואל מאשר ילדותי המבוסס על יצרים רגעיים ומיניים בין אינה לסמואל. רק חבל שהם לא חשבו על זה לפני, עם ליהוק נמוך ולא מאוזן של דיירים שלא שווים את זמן הצפייה שלנו.


ייאמר לזכות ההפקה והעריכה של האח הגדול, שלהבדיל העונות הקודמות, העונה נתנה ההפקה במה שווה וזמן מסך ראוי לכל מועמד להדחה בפרק ההדחה, כך שאף מודח לא יכול לבוא בטענות על מניפולציות של עריכה או לטעון כי לא היה אהוב על ידי ההפקה. יחד עם השינוי החיובי של עריכה אובייקטיבית, אי אפשר להתעלם מהפרק המיותר אמש. המחצית הראשונה הרגישה כמו סרט תיכון כושל נטול מסרים ותוכן, הליהוק הנמוך קיבל פוקוס עם דגש על תכנים נמוכים, שודרו סצנות משעממות שהיו אמורות להישאר על רצפת חדר העריכה, קטעים מיותרים שהיו אמורים לשעשע וגרמו לי כצופה אי נחת ובושה על הספה ראו דוגמא מסעותיהם של אורלי אליאב והברווז של הבית.   
 
מריה דומרק. צילום: אלעד אדמוני


הו, מריה מריה
 
 
אבל זכינו להתוודע לדייר סמואל, שעל פניו נראה כדמות מורכבת, מעניינת ומניפולטיבית. במונולוג שפצח עם אינה ועם לירז הסביר להן במילים יפות ובלחש מקומם שאף אחד לא יכול לחסום ולהגביל אותו, או במילים אחרות הוא ירעה צאן גם אצל לירז וגם אצל אינה ואם זה לא מוצא חן בעיני אחת מהן הן רשאיות ללכת והוא יחליף אותן בשתיים אחרות. והרי לנו דון ז'ואן במינונים קטנים. 
 

מריה דומרק כל כך חסרת בטחון ורגישה שנראה כי המשחק הזה גדול עליה, ויותיר בה צלקות לכל החיים אחרי שתצא מהבית שברירית ובוכייה. לא רק דומרק, כל המועמדות להדחה היו כל כך רגישות ובכייניות כאילו אם יודחו מהבית ייחרב עולמן.
 
ישראל אוגלבו מתחיל לאבד את האהדה שצבר עד כה בחוץ לאור כל פלרטוטי הנשים הפאתטיים שלו ונראה לגמרי כמו משחק מכור מראש. קריירת החשפנות שלו מראה את אותותיה ומגבר שורד ורגיש שרק רצינו לחבק ולאמץ הוא הפך לסקס מניאק לא אמין ולא מרגש. ואיך אפשר בלי מילה על סימה בכר? שהיא לגמרי שם נרדף לסימה וקנין המכשפה, שבוחשת ומחממת את כל מי שרק אפשר. 
 
חברתה הטובה של בכר, אינה, יצאה אמש מהבית עם לב שבור וקולה נדם, היא הופתעה מהדחתה כאילו מינימום כבר ראתה את עצמה יוצאת אחרונה כמנצחת. האפשרות שתהיה מודחת ראשונה בכלל לא הייתה קיימת בתסריט שלה. בראיון היציאה הראשון שלה, לירון ויצמן פיקששה, הייתה המומה לא פחות מאינה, ולא הצליחה לדובב את המודחת הקפואה מולה. פספוס די מאכזב.