לדקלה הדר, בת דמותה של מאיה, אשתו של אדיר מילר ב"צומת מילר", הכיוון בחיים היה ברור מהתחלה. היא הייתה הילדה שהוריה נותנים לה מצקת או מלפפון, מעלים אותה על השולחן בסלון, ובתמורה היא שרה שירים או עושה חיקויים. אגב, ריטה הייתה אחת הקלאסיקות שלה.



את דרכה בעולם האמנות החלה בתלמה ילין, משם המשיכה ללימודי משחק בבית צבי, שם שיחקה בקלאסיקות של שייקספיר, בקומדיות איטלקיות ועוד, ומאז הצטלמה ללא מעט תוכניות. המוכרת ביותר היא "צומת מילר" (ימי שני, 21:00, קשת 12).



לאודישן לסדרה הגיעה בכלל לתפקיד המורה של יהלי, בתו של מילר. "זה תפקיד קטן, אבל מצחיק", היא מספרת. אחרי כמה ימים קראו לה לאודישן התאמה לתפקיד מאיה, אשתו של אדיר מילר. משם הדרך הייתה קצרה.





"שלי מילר, אשתו בחיים של אדיר, היא בכלל מדריכת הורים", היא אומרת. "הגעתי אליה לא כדי ללמוד ממנה על הדמות, אלא כדי להיעזר בה עם בני הקטן. אדיר, שהוא גם במאי הסדרה, לא ציפה שאשחק את שלי מילר. הוא רצה שאביא את דקלה לתפקיד, זאת שנמצאת בזוגיות ובסיטואציות דומות, כדי לראות איך היא מגיבה ומתנהלת. רוב הסיטואציות בסדרה לקוחות מהחיים וכתובות בצורה מוקצנת כדי שיצחיקו. אלו סיטואציות שכל מי שנמצא בזוגיות ארוכת שנים עם ילדים, יכול להתחבר אליהן".



הדר, שנכנסה לנעליה של אדווה בולה, אשתו של מילר בעונה הראשונה של הסדרה, מרגישה שהצליחה להתחבר לדמות. "יש לה כל מיני צבעים. יש את הצבע של הפסיכולוגית שמטפלת בידוענים, שם היא שקטה, סמכותית וחזקה, ויש את הצבע מול אדיר והבנות, שם היא מאבדת את עשתונותיה מהשטויות שהם עושים, כי אדיר הוא כמו ילד", היא אומרת. "אחד ההבדלים הגדולים ביני לבין מאיה. זה שלמאיה יש שתי בנות גדולות ולי יש ילד בן שנה ושלושה חודשים, כך שאני עדיין לא כל כך יודעת להגיד איזו מין אמא אני. אני מגלה את זה תוך כדי תנועה. דבר אחד אני יודעת בוודאות: שאני אמא קלישאתית שמשוכנעת שהבן שלה הוא המתנה הכי יפה שהעולם הזה יכול היה לקבל".


דיקלה הדר. צלם : יקיר שוקרון
דיקלה הדר. צלם : יקיר שוקרון


איך היה לעבוד עם אדיר?
"העבודה מולו הייתה מצחיקה ופורה. כל הזמן יש בדיחות ואלתורים. חוץ מזה, אני חייבת להודות שאדיר היה שם בשבילי כמו סוג של מנטור, ידע לתת פידבקים חיוביים וללמד אותי על זוויות צילום ותאורה, ואיך להשתמש בנתונים הללו כשחקנית".

בימים אלו, חוץ מ"צומת מילר", משחקת הדר ב"המוגבלים" וב"פולישוק" - שתי הצגות שרצות בבית ליסין. בנוסף היא מדבבת בסרט "משפחת סופר־על 2" שייצא בקרוב לבתי הקולנוע, ומשתתפת בסדרות טלוויזיה נוספות כמו "חברות" ו"קלמרים".

איפה נראה אותך בעוד חמש שנים?
"אני רוצה להיות מאושרת ושמחה בחלקי. לא משנה לאיזו פסגה אגיד שאני רוצה להגיע בעוד חמש שנים, תמיד אחפש את הפסגה הבאה. זה טבעו של האדם. כך שאני מאחלת לעצמי בפשטות להיות מאושרת ושמחה בחלקי, לגדל את הבן שלי ואת הילדים שיהיו לי, להתפרנס בכבוד ולרוות מזה גם נחת".