"האחות הגדולה" עזבה את בית האח, לא לפני שאמרה כמה מילות פרידה דרמטיות לדיירים כמו: "אל תשכחו שתמיד אהיה האחות הגדולה שלכם" או "כאשר פגשתי כל אחד ואחד מכם לראשונה ידעתי שאתם ראויים להיות דיירים בבית הזה". הדיירים שפכו דמעות כאילו נפרדו מבן משפחה שעומד לנסוע לארץ רחוקה ולא לחזור לעולם. בעולם מקביל, אמיתי וציני יותר, הייתה האחות הגדולה צריכה להגיד: "אני חייבת לעזוב, כי עד עכשיו לא סיפקתם את הסחורה ובסוף עוד יאשימו אותי שבגללי זה היה ליהוק גרוע ושהעונה הזאת משעממת, לכן אני מעדיפה שמישהו אחר ייקח על עצמו את האחריות". כל זה על רקע השיר של חווה אלברשטיין: "שלום, אני נוסעת ללונדון".



עם סיום כזה, היו נחסכות מאיתנו כל הדמעות, שלי אישית כבר נמאס לראות ושממילא הן לא אמיתיות כי רגע אחרי, הדיירים יושבים כולם מחויכים ומתחנפים ל"אח הגדול" החדש. חוץ מזה שדמעות הן אמצעי של קתרזיס וניקוי המצפון רק לרגע, למחרת הם שוב קמים לבוקר חדש של תככים, מזימות ורכילות מרושעת. מכול סיפור עזיבתה של "האחות הגדולה", מעניין שאף אחד מהדיירים, בתוך כל ים הדמעות המעט פתטי הזה, לא עצר לרגע לחשוב שאולי בעצם משהו לא בסדר אצלם ושהקהל בחוץ לא מגלה עניין והרייטינג נמוך וזאת הסיבה שהאחות הגדולה עזבה.



האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



מלאי ציפייה שימי הזוהר של יורם זק ישובו למסך, אמש התוודענו ל"אח הגדול" החדש. הופתעתי, בעיקר מקולו של רועי עוז,העורך החדש, שלא משרה בך תחושה של "אח גדול" מסתורי אלא נשמע כמו אחד מהדיירים בבית.



תפקידו של "האח הגדול" להעניק תחושת בטחון, אוזן קשבת והגנה על הדיירים, יחד עם זאת הוא אמור גם לשדר בקולו סמכותיות ועוצמה כזאת שתגרום לדיירים למורא ויראת כבוד כלפיו. אז מורא ופחד לא היה שם, ונראה כי נצטרך להתרגל לקולו החמוד של עוז - חמוד חמוד אבל ממזר, התכונה הנדרשת לתפקיד כזה.



ואי אפשר להתעלם מהשדרוג אמש בעריכה של עוז, קיבלנו גם סצנות מרגשות, גם מכעיסות ומותחות וגם לעיתים משעעמות, כמו בכל עונה ופרק, וזהו התמהיל הנכון להצלחה.



האח הגדול, סימה מיימון בכ. צילום מסך
האח הגדול, סימה מיימון בכ. צילום מסך



הריב המטופש בין סימה, מירב, תומר ולירז בגלל שקית טבעול תירס, רק חידד יותר את השנאה היוקדת שיש לסימה ומירב כלפי לירז. מה בסך הכול ביקשה הבחורה? קצת שקדים ושקית טבעול לעצמה, כאשר היא לא נוגעת בכלל בבשר ובדגים שהם מזמינים, וכך מאפשרת לכל הקרניבורים לבלוס יותר חלבונים? מה עוד שלכל אחד מהדיירים מגיע תקציב שבועי שהוא יכול לקנות לעצמו ככל שחפצה נפשו. כמובן שהשלישייה שבוחשות בקלחת, מירב, סימה וסימה, פשוט מחפשות את לירז וכל אירוע הכי קטנטן ולא משמעותי נותן להן סיבה למסיבה והזדמנות לתקוף אותה. גם אם היא תתעטש ולא תשים את היד על האף, הן יהפכו אותה בלשונה התיאטרלית של סימה, לנחש ולשטן של הבית.



אמנם, תומר בסוף חטף את הביקורת על חוסר הרגישות שלו כלפי לירז, אבל בעוד הוא סתם מושפע מדבריה של מירב ומגיב מבלי לחשוב ואחר כך, כשמעירים לו הוא מקבל תובנות חדשות, מצטער ומתנצל (סוג של דפוס התנהגות קבוע אצלו), מירב וסימה הן בעצם הכוח המניע העיקרי של התככנות, צרות העין והטינה הלא מובנת שלהן כלפי לירז. נו שוין. לפחות הן מניעות את גלגלי השיניים של המכונה הגדולה הזאת שנקראת "האח הגדול", בתוך בית שרוב הדיירים בו באמת רוצים להתנהג בהתאם, ולהיות קורקטיים ומוסריים וחס וחלילה לא לחשוף חולשות אנושיות כמו קנאה וחוסר פרגון.



מה שהם לא מבינים הוא שעדיף מכונה שחורקת מדי פעם, ממכונה שמסתובבת בחלקלקות - אחרת, זה נורא משעמם. תארו לכם עיתון שרק מספר על דברים טובים שקרו. מי יקרא אותו?



האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



לא נראה לי ש"האח הגדול" החמדמד שנשמע כמו אחרון הדיירים יעשה להם את החיים קלים. אך בהוא יעשה זאת צורה חמודה. כי את שעורי הבית שלו הוא הכין, והופ, הוא כבר קופץ לבריכה של מים סוערים והוגה תוכנית מהפכנית: הרכבת ממשלה שבראשה יעמוד אחד הדיירים וישתף פעולה עם "האח הגדול" בקביעת חוקים חדשים לבית. על מנת להכין את הקרקע, הוא כבר נועץ בדיירים טיפים שהם יכולים לתת לו על מנת להצליח בתפקידו. הרעיון להקים ממשלה בתוך הבית שתעבוד בצמוד ל"אח הגדול", דומה למועצת התלמידים של בי"ס שעובדת בשיתוף פעולה עם המנהל.



ברור שמגי תרצה לראות את עצמה כראש מועצת התלמידים כי הרי היא מבינה במנכ"לות והיא חולמת על קריירה פוליטית. אולם לא בטוח שמי שייבחר להיות ראש הממשלה יהיה כל כך אהוד על הדיירים. אולי הוא אפילו יהפוך במשך הזמן למושא שנאתם וקנאתם על שזכה ליהנות ממנעמי השלטון. מה שבטוח, שבעיני הצופים הוא יהפוך לדמות דומיננטית ומרכזית ולכן יגיע רחוק במשחק, אולם לא בטוח שינצח. לכן, אני לא בטוחה שאם להפקה יש דייר מועדף לניצחון, כדאי שהדיירים יבחרו בו לראשות הממשלה.



בינתיים, כפי שזה נראה עד היום, אין סימנים בשטח שההפקה רוצה ביקרו של דייר כזה או אחר, או נוקטת בכל מיני פעולות על מנת להבליטו ולדחוף אותו לקראת הניצחון, כפי שקרה בעונות קודמות. נקווה שזה ימשיך כך.