הקומיקאית רוזאן בר שגרמה לסערה כשצייצה שוואלרי ג'ארט, אחת העוזרות המקורבות ביותר לנשיא לשעבר, ברק אובמה, היא "צאצאית של כוכב הקופים", מתנצלתעל ההתבטאות הגזענית וכותבת: "אני מתנצלת בפני ואלרי ג'ארט וכל האמריקאים. אני מצטערת על הבדיחה הגרועה על הפוליטיקה שלה ולא על המראה שלה. הייתי צריכה להיות חכמה יותר. סלחו לי, הבדיחה הייתה בטעם רע". בציוץ אחר, בר תלתה את ההתבטאות בכדורי שינה שלקחה בעת כתיבת בשורות: "עשיתי משהו בלתי נסלח אז אני לא מנסה להגן על עצמי. השעה הייתה 2 בלילה ואני הייתי על אמביאן (כדורי שינה)".



כזכור, רשת  ABC החליטה לבטל את הגרסה המחודשת של קומדיית המצבים "רוזאן" אחרי שהכוכבת, שידועה בדעותיה השמרניות ובתמיכתה בנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כינתה עוזרת לשעבר של אובמה "תינוקת של האחים המוסלמים וכוכב הקופים". היום (רביעי) הוסיפה בר התנצלות נוספת וכתבה: "אל תרגישו רע בשבילי! אני רוצה להתנצל בפני מאות האנשים, הכותבים הנפלאים (כולם ליברלים) והשחקנים המוכשרים שאיבדו את מקום עבודתם בתוכנית שלי בגלל הציוץ הטפשי".





כאשר גולשים מחו בפניה ואמרו לה שמדובר בציוץ גזעני וכי ג'ארט אינה מוסלמית והיא אפרו-אמריקאית, השיבה בר כי "מוסלמים אינם גזע" וצייצה כי "אסלאם הוא לא גזע, שמאלנים, אסלאם כולל כל גזע של אנשים".




הציוץ של רוזאן על ואלרי ג'ארט. צילום מסך טוויטר
הציוץ של רוזאן על ואלרי ג'ארט. צילום מסך טוויטר



הציוץ הגזעני עורר תרעומת בתוך צוות התוכנית, כאשר המפיקה המייעצת, הקומיקאית וונדה סייקס, הכריזה כי היא לא תחזור לתוכנית. גם שרה גילברט, שגילמה את בתה של רוזאן, דרלין, אמרה כי הציוץ "מבחיל" והבהירה כי "אני מאוכזבת מהמעשים שלה לכל הפחות".





בחטיבת הבידור של רשת ABC, שהחליטה רק לפני שבועות אחדים להאריך את הסיטקום לעונה שנייה אחרי פרק הבכורה המוצלח של הגרסה המחודשת, הגיבו בזעם וביטלו את הסדרה באופן מיידי. "ההצהרה של רוזאן היא מבחילה, בלתי מקובלת ואינה תואמת את הערכים שלנו", אמרה נשיאת החטיבה, צ'נינג דנגי.