חמישה דיירים מפורסמים מעונות קודמות של "האח הגדול" ומתוכניות ריאליטי אחרות, נכנסו אתמול לבית האח: האישה הריסים והסטוריז הקורעים אביבית בר זוהר, זוכה "הישרדות" ונהג המונית טילטיל, האיט גירלס בדימוס אדל בספלוב, יוצא "האח הגדול" עומרי בן נתן והרצה למיליון שמחדשת את השפה העברית נטע ברזני. כולם מכירים את כולם ומהווים משפחה אחת גדולה של יוצאי ריאליטי, שעוד מעט יהפכו לחמולה אחת גדולה שאולי תשתלט יום אחד גם על כנסת ישראל כמפלגת הריאליטי החדשה.



הדיירים הקבועים של הבית נראו המומים, על אף החיבוקים והחיוכים השופעים מכל עבר, ויכולתי רק לנחש מה עובר להם בראש כמו: מי בכלל צריך אותם, ולמה שהם יפלשו לנו לתוך החיים שלנו פה וינסו לגנוב לנו את ההצגה? אין לנו שום סיכוי מולם, איזה משחק לא הוגן. בעוד הדיירים החדשים, לאור ניסיונם הקודם בריאליטי-שואו, נכנסו לתוך הווילה במפגן של בטחון עצמי והרגישו לגמרי בבית, בעוד הדיירים הוותיקים האחרים נבוכים ומעט מבולבלים כאילו הם אלה שזה עכשיו נכנסו. אני גם נוטה להאמין שאף אחד מהם, לא חשב על האפשרות שאולי הכניסו להם דיירים חדשים לתוך הבית כל כך מוקדם, כי הם לא מספקים את הסחורה. בכל זאת הם נכנסו לשבוע ימים בלבד להפיח קצת חיים בעונה שזקוקה בדחיפות לזריקת אדרלין.



האח הגדול, אביבית בר זוהר. צילום מסך
האח הגדול, אביבית בר זוהר. צילום מסך



מכל החמישה, שמחתי על כניסתו של טילטיל. לפחות אחד נטול מניירות וצביעות, שיכניס קצת פלפל וצחוקים לתוך עונה נטולת הומור עם נטייה מובהקת לדפרסיה לאומית וחוסר מוטיבציה לייצר עניין ומתח כלשהו, כאילו הם הגיעו לנפוש ולנוח במקום לעבוד. אם מגי כבר רוצה להכניס איזשהו טוויסט בעלילה היא מחליטה לעשות לישראל ברוגז, מה שיכול היה לשמש כאיזושהי תפנית ברומן משעמם שרובו מלמולים לא ברורים, נרתמת סימה מיד לקרוא לה לסדר ולשכנע אותה לחזור למיטה של ישראל. כאילו, מי בכלל ביקש מכם להתערב בריבים של אחרים ולהרגיע? תנו לנו עלילה שיש בה עליות ומורדות ומתחים וכעסים, וסערת רגשות. למה כולם ממהרים להרגיע ולפייס? הסימה הזאת כ"כ מפייסת את כולם שטוב להפקה בלעדיה, אחרת צפויה לנו עונה בלי פיקים ושיאים.




האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



אם טילטיל הקופצני יכניס קצת אדרנלין לבית הזה, שלרגעים נדמה כאילו הזמן עצר בו מלכת ובגלל התנהלותם האיטית והמזדחלת, דייריו נראים יותר רובוטיים מ"המארחים" של "ווסטוורלד", אני בטוחה שגם אביבית בר זוהר תספק את הסחורה, תפיח בהם חיים ותעשה בלאגנים ועיניים לגברברי הבית.



אפרופו סדרת הטלוויזיה המצויינת "ווסטוורלד", מריה מזכירה לי יותר ויותר את דולורס בתקופת השקט שלה, לפני שהפכה בפרקים האחרונים ללוחמת ללא חת. יש לי הרגשה שמריה גם תגביר הילוך ככל שהעונה תתקדם ותראה לנו צד שלא הכרנו. בינתיים היא מנסה למכור לנו רומן שאין לו שיניים כשהיא רוצה ולא רוצה את רועי. אם את לא רוצה, תתרחקי, אם את רוצה, לכי על זה, במקום לשעמם אותנו עם התלבטויות ונקיפות מצפון, שלא לדבר על מוסר כפול.



האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



לפחות מגי מצפצפת על ה-מה יגידו והולכת עם הלב עד הסוף וזה נראה יותר ויותר אמיתי, בעיקר כשהיא לא מסתירה את שמחתה שהיא נשארה ואורלי הלכה. רועי ומריה לעומת זאת, נראים כאילו הם עובדים על קטע מתוך סרט בורקס ישראלי כאשר הבמאי ברקע צועק: קאט. לרגע קטן, תפסתי אפילו את רועי, שולח מבט חפוז לעבר המצלמה הקרובה כאשר מריה עוזבת אותו לבד וגלמוד במיטתו.



רועי, הפגין כישרון של פרפורמר כאשר הופיע בפני הדיירים עם שיר המחאה שלו כנגד מלחמות והרג, אולם נשגב היה מבינתי למה הוא היה צריך לחקות מבטא של חייל ממוצא מזרחי ששואל: "מה? לא עשיתי צבא אני?". להזכירך רועי, יש גם משתמטים משירות צבאי מהעדה האשכנזית.



האח הגדול, מריה דומרק. צילום מסך
האח הגדול, מריה דומרק. צילום מסך



אליאב ריגש כאשר דיבר בחום על צה"ל וכמה טוב למות בעד ארצנו אחרי הנאמבר של רועי, אולם הוא איבד אותי לגמרי אחרי עזיבתה של אורלי כשהוא לבש את חולצתה בזמן ששכב לישון. ועל זה נאמר, קריפי לגמרי.



בעוד שבערוץ 26 העניינים זוחלים להם בעצלתיים והשממון חוגג, השידור המרכזי נראה אחרת, והעריכה, אין מה לומר עושה עבודה נפלאה, והאח הגדול החדש רועי עוז, מתגלה כהצלחה גדולה. בעוד מגי ואליאב מנסים לבשל ארוחה מתקציב בסיסי, לא בהצלחה גדולה הצליח האח הגדול ממעט התכנים שמספקים הדיירים, לבנות אמש פרק שווה לצפייה.