האם יש מתחרה ראוי ל"אח הגדול"? בעוד הדיירים החדשים והמפורסמים נכנסו אמש לבית האח, באפיק 12 זכיינית "קשת" המתחרה, השיקה את פרק פתיחת העונה של התוכנית "היום בעוד שנה" בהנחיית אסי עזר. הגרסה הישראלית לפורמט הבריטי הנודע שמתעד אנשים אנונימיים שקיבלו החלטות חשובות ומכריעות בחייהם מול המצלמות והתחייבו לתעד בעוד שנה מהיום אם עמדו ביעדים שהציבו לעצמם.



על פניו מדובר בפורמט מרגש, סוחף, אישי ומאתגר כאחד, השאלה כיצד הוא עשוי ואילו סיפורים אנושיים ומרתקים זכו לקבל חשיפה. כל סיפור נפתח בראיון אישי של אסי עם האנשים שהסכימו להתחייב לשנות תוך שנה את חייהם כשהם מתועדים מול המצלמות, מה שעורר בהם מוטיבציה ורצון להצליח כפליים, ומסתיים במפגש נוסף שנה אחרי, בחלקו האחר של אותו אולפן.



אסי עזר, "היום בעוד שנה". צילום מסך
אסי עזר, "היום בעוד שנה". צילום מסך



בפרק אמש נחשפו לא מעט סיפורים אנושיים מחיי היומיום שקיבלו החלטות שחורצות גורלות, מהבחור שהבטיח להשיל תוך שנה 100 קילו ממשקלו והצליח ביעד שהציב לעצמו, לבחורה שחלמה להיות דוגמנית אבל לא לפני שתתגבר על התקפי החרדה הקשים מהם היא סובלת, שמונעים ממנה לצאת להגשים את חלומה, גם לה זה הצליח, על שני הילדים חדורי המוטיבציה שחלמו להיות יחדיו זוג אלופים בריקודים סלונים אך כעבור שנה גילינו שנפרדו דרכם והם כשלו בהגשמת חלומם.



חלק מהסיפורים זכו להצצה קטנה מחייהם ולזמן מסך מועט, כזה שלא מאפשר לנו להתחבר, כזה שגורם לנו לדפדף במהרה לסיפור הבא בתקווה שיהיה יותר מעניין, בעוד סיפורים אחרים מרגשים יותר, זכו לזמן מסך מכובד יותר. ואני שואלת למה להעמיס, למה מלכתחילה לא לסנן ולמצוא שני סיפורים חזקים נוגעים ולהיצמד אליהם בפרק שמשדר רק שעת צפייה.



"היום בעוד שנה". צילום מסך
"היום בעוד שנה". צילום מסך



להבדיל מהשקעות הענק בהפקת "האח הגדול" וכל תוכניות הריאלטי למיניו, ההשקעה בפורמט החדש של עזר היא זולה יחסית ופשוטה לביצוע ולמרות שנראה כי קשת פיענחה את סוד ההצלחה, איך שורדים בשלום את תעשיית הערוצים המסחריים המפוצלים, הנתונים של פרק הפתיחה אמש הציגו כישלון מוחץ אל מול נתוני הרייטינג של הריאליטי: "היום בעוד שנה" בזכיינית קשת עם 11.6% לעומת "האח הגדול" ברשת עם כניסת הדיירים השנייה עם 18% נתוני צפייה.



אסי עזר מנחה לראשונה בגפו, ללא ארז טל או רותם סלע לצידו, תכלס שינוי מרענן לטובה. אחרי לא מעט שנים בהם נהגתי לבקר את רוח השטות שלו על המסך שנראתה לי קטנונית וילדותית מדי, אני חוזרת בי. כשהוא לבדו על המסך, מתגלה אדם רגיש, מצחיק, שנון, אנושי, שיכול להחזיק תוכנית שלמה לבדו כי הוא לגמרי נולד בשביל למלא לנו את המסך בשעות הפריים טיים. עזר הוא התגלית המרעישה של התוכנית מבחינתי, כי כשהוא לבד נטול הפרטנרים שלו מתגלים בו צדדים מופלאים באישיותו. גם כאלה שעשויים לגרום לי ולכם להתאהב בו מחדש. הוא הגיבור של התוכנית, הוא זה שעבר מהפך גדול בשנה - כשהתעדן והתבגר אחרי הנישואין לנישואין לבן זוגו.



"היום בעוד שנה". צילום מסך
"היום בעוד שנה". צילום מסך



עזר אפילו גרם לי לדמוע ולהתרגש עם חשיפת הסיפור של התינוקת המתוקה שנולדה חירשת ובעקבות ניתוח מסובך זכתה לשמוע. התינוקת הקטנטנה שנחה שם בטבעיות על זרועותיו החמימות של המנחה המעונג, העלתה בי רצון עז להעלות לסדר היום שוב את ההחלטה שלא מאפשרת להורים גאים לאמץ ילדים. ולקבוע נחרצות שאסי עזר יהיה אבא נפלא ואפילו טוב יותר מהרבה זוגות סטרייטים שאני מכירה.



שאר הסיפורים שהוצגו בתוכנית ששימשה יריית הפתיחה קירטעו, לא ריגשו ולא עוררו בי שום פליאה. סה"כ תוכנית נחמדה וחיובית, שמביאה משהו מרענן למסך, שעמוס בתוכניות ריאלטי, שכבר אבד עליהן הכלח ושמיצו את מוחו של הצופה האינטליגנט שזוכה סופסוף בפלורליזם תקשורתי ובריבוי ערוצים.