בעידן בו שוק הטלוויזיה הישראלי מטלטל כמו ספינת לגו שמתפצלת ומתחברת לה בין הגורמים השונים, בתקופה בה הערוצים מפיקים תוכניות ריאליטי ענקיות שגדולות עליהם בכמה ממדים, ובשבוע בו המונדיאל מכה גלים וגורם לזכייניות לשבץ תוכניות בשידור חוזר בפריים-טיים, חיים אתגר מוכיח שעיתונאות טובה מנצחת הכל. 

אמש שודר ב"קשת" סרטו של חיים אתגר, "עבודה בעיניים" בסדרת "המתחזים", שהציג עבודת תחקיר יסודית ומושקעת, צילומי מצלמות נסתרות, עשרות ראיונות ומעבר לכל - סיפור התחזות בלתי ייאמן. במרכז הפרק עומדת שיפרי שפירא, שכינתה את עצמה בשמות רבים והתחזתה בין השאר לעיתונאית שושנה חן, לפצועה בפיגוע, לתת אלף במילואים, חברת מרכז הליכוד, אלמנתו של טייס F-16 שנהרג בתאונה, בעלת תואר דוקטורט וגולת הכותרת -עיוורת.



דרך עשרות ראיונות עם אנשים שנפגעו מהנוכלת, שטענו שהיא רימתה את הוריהם, התחזתה לבעלת תארים על מנת לקבל תפקידים ציבוריים, עשקה כספים בדרכים שונות ואף הצליחה להערים על הפקת "מאסטר שף", חושף אתגר סיפור מרתק שקשה להאמין שהתרחש בישראל, בין השאר במושבה מנחמיה, ולא במעשייה חולנית פרי דמיונו של בנם הרוחני של אגתה כריסטי ודן בראון.

למרות שבברנז'ה המקומית, אתגר לא תמיד זכה לכבוד של עיתונאי רציני, בגלל עיסוקו בכוכבי ביצה שונים וחשיפת סיפורים כמו הסכסוך במשפחת תבורי וכנראה גם בגלל הצהרתו "אני הופך לימני", ב"המתחזים" הוא בהחלט גורם לכל המצקצקים לאכול את הכובע. איש הטלוויזיה מציג בסדרה עבודה עיתונאית יסודית ומדוקדקת, כמו שרוב תוכניות המצלמה הנסתרת, וה"תחקירים" שמקפצות על המסך מאחורי שיחים ובאיכות צילום של סלולרי בן 10, מסוג "מה אתם הייתם עושים" ו"יצאת צדיק", רק חולמות עליה. אתגר מכתת רגליים בין חדרי מדרגות ברחבי הארץ, דופק בדלתות של שכנים ואף של שכנים לשעבר, מראיין עוברי אורח ופקידות דואר, חוזר שנים אחורה ומוציא מסמכים מצהיבים, הכל כדי לחשוף את האמת. והאמת, מדברת בעד עצמה, גם אם היא מעט צהבהבה כמו אותם מסמכים. עניין של סגנון.






בנוסף לאותה "אמת" גולמית, מצליח אתגר גם ליצור דרמה, אקשן ורגש, מבלי להיעזר בטריקים המאוסים של תוכניות הריאליטי השונות. לאחר שהוא מציג את התחקיר המפואר שערך על שיפרי שפירא, הוא מגדיל ועושה, ומציע לשיפרי להשתתף בתוכנית הטלוויזיה הפיקטיבית "אני אתגבר" שאמורה להציע את סיפור התגברותה על העיוורון.

לאחר ששפירא מגיעה לאולפן ומספרת את סיפור ההתעוורות, לכאורה, שלה בפיגוע, הלוגו של התוכנית הבדויה "אני אתגבר" מתהפך בדרמטיות ל"המתחזים", כאשר העיתונאי מטיח בגברת את טענותיהם של עשרות האנשים שנפלו בפח שלה, והפסידו עשרות אלפי שקלים. הוא מציג בפניה צילומי מצלמה נסתרת, בהם היא רואה שטר של 200 שקלים שההפקה שתלה ליד היציאה מביתה ומרימה אותו, או כשהיא עונדת משקפיים ומקריאה מסמך. שפירא ההמומה מנסה לאחוז בסיפורה, אך נראה שגם אשפית כמוה לא מצליחה לעמוד מול אתגר והראיות המבוססות שהוא שולף בכל רגע, ועוזבת את האולפן כשהיא עדיין מתעקשת שהיא עיוורת לחלוטין.



בין עשרות הטאלנטים הנוצצים של "קשת" שמחייכים למצלמה, מלהגים קצת על אהבה, חתונות, אהבה מעבר לים וחתונות בהפתעה, וגוזרים משכורות עתק, דווקא אתגר עושה את העבודה המעמיקה והמורכבת ביותר. מבלי להנחות תוכניות ענק, ועם כישורי ראיון נדירים, חיים אתגר מסתמן ככישרון האמיתי של "קשת", הנכס שלא זכה עד כה להערכה מספקת. במידה והמיזוג "רשת" ו"ערוץ עשר" לא ייצא בסופו של דבר לפועל, ונישאר בעידן תלת ערוצי, בו התקציבים לא מאפשרים הפקת תוכניות ריאליטי ענקיות, ב"קשת" יצטרכו להבין שחיים אתגר הוא היהלום הגדול שלהם, זה שיכול להביא סיפור חזק, ראיון מגרש, תחקיר מעמיק ורייטינג מרשים בלי פיסה אחת של קונפטי.
למען גילוי נאות, כותב שורות אלו, קיץ ברבנר, עבד בעבר במערכת "אנשים", יחד עם חיים אתגר, שכותב, בין היתר, טור שבועי במעריב.